Fitness Seller

90 dagen log (nu met foto) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waarom niet eerst met wat minder eronder gaan zitten en als dat niet werkt kun je er altijd nog wat kcal af gaan halen. Als je er teveel onder gaat zitten kun je ook in de spaarstand raken.
 
Waarom niet eerst met wat minder eronder gaan zitten en als dat niet werkt kun je er altijd nog wat kcal af gaan halen. Als je er teveel onder gaat zitten kun je ook in de spaarstand raken.

Hoe merk je of je in de spaarstand zit/komt?
Lichamelijk en mentaal gezien..?
 
In spaarstand ga je ook niet meer vooruit, dan blijf je ook hangen op het gewicht. Ik zou het als ik jou was andersom gaan doen. Niet teveel kcal cutten en kijken wat dat doet, merk je daaraan geen verandering dan kun je altijd nog wat minder tot je nemen.
 
Als je op een plateau komt (dus je gewicht blijft bijvoorbeeld 2 weken hetzelfde en je doet wel je aan het schema houden), waar je tegen aan zúlt lopen, kun je inderdaad je kcal inname verkleinen of je kunt je trainingsschema eens aanpassen. Ik heb tot maandag 3 weken geen progressie meer gezien terwijl ik op een calorietekort van 500 cals zit. Sinds maandag nieuw trainingsschema en andere cardio en sindsdien gaat t weer met volle vaart!
 
In spaarstand ga je ook niet meer vooruit, dan blijf je ook hangen op het gewicht. Ik zou het als ik jou was andersom gaan doen. Niet teveel kcal cutten en kijken wat dat doet, merk je daaraan geen verandering dan kun je altijd nog wat minder tot je nemen.

Hmm.. Dus kcal inname verhogen. Ik weeg me morgenochtend. Dan doe ik een week 2000kcal voeding en kijk of er verschil is. Als het gewicht blijft dalen is het prima ;)

Als je op een plateau komt (dus je gewicht blijft bijvoorbeeld 2 weken hetzelfde en je doet wel je aan het schema houden), waar je tegen aan zúlt lopen, kun je inderdaad je kcal inname verkleinen of je kunt je trainingsschema eens aanpassen. Ik heb tot maandag 3 weken geen progressie meer gezien terwijl ik op een calorietekort van 500 cals zit. Sinds maandag nieuw trainingsschema en andere cardio en sindsdien gaat t weer met volle vaart!

Wanneer ik een week geen vooruitgang meer zie, ga ik krachttraining uitbreiden, heb jij nog wat tips om de plateaus te vermijden/overwinnen?
 
Je moet je lichaam de tijd geven te wennen. Kun je niet altijd in een week zien. Ik ben net na een maand gewend. Te snel willen is niet goed.
 
Je moet je lichaam de tijd geven te wennen. Kun je niet altijd in een week zien. Ik ben net na een maand gewend. Te snel willen is niet goed.

Ben nogal enthousiast ;)
Probeer het namelijk al een hele tijd, maar geen resultaat. Vandaar dat ik het deze keer graag goed wil doen!
Maar ben blij met alle feedback, die steun is zeer welkom!

Een week is idd misschien te kort om te zien of iets werkt of niet..
 
Zowieso wanneer je elke dag of in ieder geval rond die frequentie jezelf checkt zie je het moeilijker.

---------- Post toegevoegd Thu 10 Jan 2013 om 23:18 ----------

Zoals ik zei kun je wanneer je stagneert een ander trainingsschema gebruiken dat heeft bij mij wonderen gedaan. Ook kun je je cardio opschroeven. Of je kunt je calorieinname beperken. Wel altijd maar een variabele tegelijk veranderen!
 
Trouwens raad ik je aan tot minimaal 2 weken te wachten het kan soms gewoon zijn dat je lichaam zich "verzet" tegen verandering. Tenzij je niet zeker weet of je kcal inname onder onderhoud is.

---------- Post toegevoegd Thu 10 Jan 2013 om 23:20 ----------

Bedoeling is alleen iedere vrijdag te wegen.

Dat is prima! Meten is weten
 
Vandaag gewerkt..

Kreeg wel honger aan het eind van mn shift, gelukkig had ik nog een homemade protein bar meegenomen ;)
Heerlijk! Daarstraks P90X workout gedaan, Kempo-X!

590 kcal verbrand! Ging uitstekend, had energie over!
Nu lekker douchen en slapen! Morgen weer vroeg dag!
Werken en daarna een nieuwjaarsfeest met de zaak!
 
Laatst bewerkt:
Gezellig! Hoop voor je dat de honger niet al te erg wordt. Indien wel: wat ik fijn vind is cola light drinken wanneer ik honger krijg bijvoorbeeld 's avonds. Heb het idee dat de cafeïne in de cola de honger stilt.
 
Gezellig! Hoop voor je dat de honger niet al te erg wordt. Indien wel: wat ik fijn vind is cola light drinken wanneer ik honger krijg bijvoorbeeld 's avonds. Heb het idee dat de cafeïne in de cola de honger stilt.

Hoop het ook niet! Probeer de honger ook vaak te stillen met koffie, of flink wat water!
Cola light ben ik niet zo'n fan van, maar ik hou 't in m'n achterhoofd voor als de koffie en water me de neus uit komen :P
 
Goedemorgen allemaal!
Feeling good, net al de eerste verleiding af kunnen slaan, puddingbroodje van iemand die tracteerde op 't werk! ;)

Little things matter ;)
 
En hoe voelde dat? Knap hoor!
 
Voelde wel nice! Volg jou log nu ook, lekker fanatiek ben je!

Je kunt het op den duur gewoon weerstaan. In het begin zal het moeilijk vallen. Af en toe een cheat meal moet kunnen.

Zag dat je mij gaat volgen. Leuk!
 
Gister een mooi feestje!

Wel een paar biertjes op, maar de rondgaande bittergarnituren laten staan ;)
Vandaag qua voeding niet zo best.. Onverwacht werken, had geen bereide maaltijden meer..

Morgen weer fris van start ;) Net alles in de koelkast gezet voor morgen!
Nu wel voorbereid dus!

Truste!
 
Matig dagje.

Niet gesport, voeding redelijk..
Steeds zin in snacks, jullie nog goede ideeen voor kleine snacks? Gezonde kleine hapjes?
 
Ik neem vaak een hap pindakaas als ik zin heb om te snacken. Of een gekookt eitje.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 20:43 ----------

Of je verkleint je deficit natuurlijk structureel wat. Dat is handiger dan steeds snacken of honger hebben.
 
Back
Naar boven