MuscleMeat

900 euro voor 4gb ram? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Prijs is inderdaad veel gezakt, heb zelf 4 gb DDR3 op 1600 mhz voor 72 euro:)
 
Volgens mij ligt het idd aan DDR3 (vrij nieuw toch?) en aan 2x4GB, want dan is ie compatibel voor de meeste moederborden die wat minder slots hebben. ipv dat je bijvoorbeeld 4 slots nodig hebt (4x2GB).
 
Huis tuin keuken pcś gewoon met normale hoeveelheid mem erin doen. Vista 2gb (32 bits) 64 bits gebruik je als je hoger wilt als 3gb. 32bits moet je 3gb switch aanzetten.. (4gb erin proppen met 32bits kan je maar 3 gb gebruiken ;))

Enigste reden dat je meer mem wilt is met bepaalde apps (fotobewerking enz)

ga je nu vm op je lokale bak doen kan ik me nog wat bij voorstellen dat je dan meer mem wilt. Maarja dan hebben we ook over een ander gebruik van pc hardware. (server spul...)

Oftewel huis tuin keuken gebruik gewoon normale configs samenstellen anders is het weggegooid geld. Kan je beter ergens anders voor gebruiken toch..

99% van de pc pielemozen gebruiken nog geen eens 10% van wat een pc echt kan, zoals ze hem hebben gekocht.

wil je toch geld uitgeven aan een pc geef dan geld uit aan andere onderdelen vb

ssd hardeschijven (intel x25-e)
highend vga kaarten
goeie psu (voeding)
cpu(processor)
Beeldscherm
enz..
 
Naast geheugen (GB) bestaat er ook zoiets als snelheid (MHZ) ;).

Hoe hoger de MHZ/DDR, hoe beter;).
 
@veer: ook altijd leuk als je tig programma's tegelijk laat lopen/gebruikt zoals ik ;)

Ik ga nog wachten met de aankoop, prijzen zullen straks weer flink dalen.
 
als je nu een systeem koopt doe dan gelijk triple-channel geheugen ipv het oudere dual-channel. Dus 3x2Gb icm een nieuwe intel proc de core i7-920 bijvoorbeeld en je hebt een heel snel systeem.
 
Als je een Mac Pro koopt dan zit het met RAM zo:

Memory

* 6GB (6x1GB)
* 8GB (4x2GB) [Add $100.00]
* 12GB (6x2GB) [Add $300.00]
* 16GB (8x2GB) [Add $500.00]
* 32GB (8x4GB) [Add $6,100.00]

6Gb zit er standaard in, maar om naar 32Gb te gaan, dat kost wel wat :roflol:
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik heb deze, is wel nice om zo te zien zitten met dat woord ^^
 
Ow het gaat over een iMac, die is inderdaad +900 euro, komt denk ik omdat een iMac alles in een dun beeldscherm zit. Ik zou zeker die iMac nemen, wij hebben die hier thuis ook staan, is echt perfect! Nooit last van iets, alles werkt altijd! :D
 
behalve autocad :D
 
Ow het gaat over een iMac, die is inderdaad +900 euro, komt denk ik omdat een iMac alles in een dun beeldscherm zit. Ik zou zeker die iMac nemen, wij hebben die hier thuis ook staan, is echt perfect! Nooit last van iets, alles werkt altijd! :D
Weet jij wanneer ze de hardware nog eens gaan updaten? Als ze er binnen 5-6 mnd meer / beter geheugen bij leveren kan ik beter wachten.
 
Weet jij wanneer ze de hardware nog eens gaan updaten? Als ze er binnen 5-6 mnd meer / beter geheugen bij leveren kan ik beter wachten.

Ik kijk nog wel eens op macrumors.com, daar had ik op gelezen dat ze iMacs en Macbooks wat goedkoper gingen maken, maar zoals de site al zegt zijn het geruchten (Rumors = geruchten), maar het is wel een betrouwbare site. Ik zoek het even op voor je.

Edit:

Apple to Introduce Cheaper Macs?


Thursday April 30, 2009 02:22 PM EST
Written by Eric Slivka


AppleInsider reports that Apple is preparing to introduce cheaper Macs as soon as this spring. The move reportedly comes in response to consumer buying patterns shifting toward cheaper computers, including those in the netbook category.

Still, people familiar with the matter say Apple's move towards more affordable Macs isn't so much a response to Redmond's marketing antics as it is an interim solution to combat the proliferation of budget notebooks -- often called netbooks -- until the company is ready to introduce its own take on the market in the much rumored Newton-like web tablet, a project which is taking considerably longer to complete than once anticipated.

The report presumes that the pricing changes would appear in the consumer MacBook and iMac lines, although exact details on models and price points remain unknown.

While exact pricing is unclear or still undetermined at this time, the Mac maker earlier this month quietly flaunted its capacity to deliver a premium system at near recession pricing when it began offering educational institutions a 2GHz, 20-inch aluminum iMac for $899. Even when priced at a $100 to $150 markup for the consumer markets -- as Apple is more than likely eager to preserve its margins -- such an offering would make a material dent in the entry-level cost of owner or switching to a Mac.

AppleInsider claims that the MacBook could see price reductions as part of a minor revision to Apple's notebook lines in the near future.

Bron.
 
1x is genoeg hoor ;) Sowieso wil ik er wel voor betalen dus dat is voor mij minder boeiend. Maar 900,- extra is wat teveel van het goede.
 
Dan moet je tevreden zijn met de 4Gb die je al hebt, is al meer dan de meeste mensen hebben. Wat ook zou kunnen, losse geheugenkaarten kopen en er zelf inzetten, heb ik een keer op mn werk gedaan met een Mac Pro, maar bij een iMac is dat natuurlijk een stuk moeilijker :)
 
Ik ga hen eens mailen , dan weet ik meteen waar die huge prijsstijging vandaan komt.

Moederbord heeft waarschijnlijk 2 geheugen banken.

2x 2 GB.

4 GB reepjes zijn schaars, en daardoor duur.
 
Weet jij wanneer ze de hardware nog eens gaan updaten? Als ze er binnen 5-6 mnd meer / beter geheugen bij leveren kan ik beter wachten.

Ze zijn kort geleden pas vernieuwd. De prijs van de iMac met 8 GB RAM zal niet snel dalen. Die dure prijs heeft inderdaad te maken met het feit dat je per se 2x4 GB moet nemen. Als je nu plaats had voor 4x2 GB, dan was de prijs veel lager.

PS: je hebt oog voor goed materiaal:D
 
Tnx. Ik wil dus helemaal afstappen van Windows/PC's. Zoals je weet heb ik al een macbook pro 15", maar omdat dat ding me zo goed bevalt (in maanden tijd nog nooit vastgelopen of ook maar iets van problemen gehad) wil ik voor de desktop ook overstappen...

Het enige waar ik nog mee zit is het feit dat ik sommige Windows programmaatjes niet kan hebben op de Mac, zoals vooral Newsleecher, Quickpar, DVD Shrink, een bepaald facturatieprogramma waar ik een license voor heb, en nog wat andere programmaatjes waar ik een alternatief voor zal moeten zoeken.

Kan natuurlijk altijd Bootcamp erop zetten, maar dan heb je natuurlijk weer de nadelen van Windows.
 
Wat moet je trouwens met 8 GB RAM, als ik zo vrij mag zijn? Wil je je harde schijf krasvrij houden door geen gebruik te maken van het virtuele geheugen? :-)

Met 4 GB RAM zit je al heeeeel ruim hoor. Voor het echte zware werk, zoals video editing, heb je meer dan alleen maar RAM nodig, ook een krachtigere machine. En je gaat toch geen 20 applicaties tegelijkertijd gebruiken?
 
Back
Naar boven