XXL Nutrition

91% van de amerikanen gelooft in god

Bezoekers in dit topic

houston

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 jun 2005
Berichten
3.657
Waardering
23
Lengte
2m29
Massa
44kg
Vetpercentage
28%
ll
 
Laatst bewerkt:
Achterlijk land is 't toch ook.
 
91% gelooft in God en 6% niet? dan zit ik op 97%. wat doet de overige 3%?
zijn die er nog niet helemaal uit ofzo???
 
Tjah, het is dan ook ontstaan uit de puriteinen...
 
Het is zelfs zo erg dat als je ergens binnen de VS naartoe verhuist en je komt in een wijk wonen dat de buren eerst willen weten waar je in gelooft. Zeg je dat je nergens in gelooft dan wilt niemand wat met je te maken hebben. Dit is geen verhaaltje, zijn dingen die echt gebeuren (gehoord van iemand die er een tijdje gewoond heeft).
 
De Amerikaanse Bible belt is zwaar achterlijk. Die TV dominees ook, brrrr...
 
Het is zelfs zo erg dat als je ergens binnen de VS naartoe verhuist en je komt in een wijk wonen dat de buren eerst willen weten waar je in gelooft. Zeg je dat je nergens in gelooft dan wilt niemand wat met je te maken hebben. Dit is geen verhaaltje, zijn dingen die echt gebeuren (gehoord van iemand die er een tijdje gewoond heeft).

dat is wel belachelijk :)

zeggen dat ze achterlijk zijn vind ik dan wel een stapje te ver.
 
Het is zelfs zo erg dat als je ergens binnen de VS naartoe verhuist en je komt in een wijk wonen dat de buren eerst willen weten waar je in gelooft. Zeg je dat je nergens in gelooft dan wilt niemand wat met je te maken hebben. Dit is geen verhaaltje, zijn dingen die echt gebeuren (gehoord van iemand die er een tijdje gewoond heeft).

belachelijk!
 
Toch apart dat zo'n relatief vrij en welvarend land toch zo'n hoog percentage christenen heeft. Uitzondering zeker?
 
Volk wordt daar massaal gehersenspoeld.
 
Toch apart dat zo'n relatief vrij en welvarend land toch zo'n hoog percentage christenen heeft. Uitzondering zeker?
Vrij? Valt nogal tegen (ben ff dat plaatje met statistieken kwijt dat ericr een tijdje geleden postte) Welvarend? Alleen voor de rijken dan, het aantal armen neemt steeds meer toe (kloof).
 
Ik wist dat het erg was.... maar wow zo erg...


Tja je kan bijna niet anders dan gelovig worden als je zo'n president hebt :p


Ben er nu al een paar keer geweest en heb er eerlijk gezegd niets van gemerkt.
 
Ik wou net zeggen T, vrij en welvarend zeker niet.

Waar de VS op kan bouwen is 10% van hun bevolking die de rest van de wereld aan stukken slaan. Denk aan wetenschap, leiderschap, economen en wat al niet meer.

De gemiddelde Amerikaan is vrij dom, dom in de zin van makkelijk te manipuleren of te misleiden, steunende op hun overheid, ontwetend.

Maar met hun consumeringen dragen ze wel die relatief kleine groerp die geniaal is aan de rest van de wereld. En de VS in z'n geheel het belangrijkste land in de wereld maakt.

VS is gewoon een zwaar religeus land, vergeet niet dat elke jongen daar besneden wordt zowat! Ik denk dat dit zeker ook samenhangt met de VS zijn positie in het Midden-Oosten...
 
Het is zelfs zo erg dat als je ergens binnen de VS naartoe verhuist en je komt in een wijk wonen dat de buren eerst willen weten waar je in gelooft. Zeg je dat je nergens in gelooft dan wilt niemand wat met je te maken hebben. Dit is geen verhaaltje, zijn dingen die echt gebeuren (gehoord van iemand die er een tijdje gewoond heeft).

Geweldig lijkt me dat...niemand die aan je hoofd zeurt
 
Dat ze in God geloven boeit mij niet zo veel. Waar ik bij vooral aan erger is die kortzichtigheid die ze hebben. Over het algemeen ongenuanceerd en totaal geen relativeringsvermogen die dudes. Ze lopen qua geloof gewoon 200 jaar achter ofzo. 200 jaar geleden dachten wij in NL ook zo over geloof als nu in Amerika word gedacht.
Bizar.

Een quote van een theoloog/filosoof die daar ooit iets over geschreven heeft (naam vergeten):

You won't get elected if you don't talk about God all the time.

Het is dus ook een soort viceuze circel. Niemand in de amerikaanse politiek durft een kritisch geluid te geven. Omdat je dan gewoon niet meer gekozen word.

Er moet dus een kritische grootdenker opstaan die het lef heeft om het tij te keren, dan wel de boel een beetje te nuanceren.
 
Laatst bewerkt:
boeiend dat ze in grote getale gelovig zijn, jammer dat ze strontlomp zijn.
kijk maar naar films van borat :D
 
het is imo niet het gelovig zijn ansich dat problematisch is, maar de afwezigheid van rede die verder gaat dan God en het goedkeuren van de afwezigheid van die rede. (terwijl deze vervangen wordt door dogma's over goed en kwaad)

Hoeveel procent van de Amerikanen ziet Bush (of amerika) als 'the god given man/country'? De doctrine uit de koude oorlog heeft flinke sporen nagelaten in de denkwijze van het westen en die denkwijze krijgt nu een nieuwe invulling. Schijnt dat het apocalyptisch gedachtengoed in Amerika ook flink hype is. Die combinatie vind ik redelijk verontrustend.
 
Back
Naar boven