Fitness Seller

A new beginning... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TheNose

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2005
Berichten
7.307
Waardering
9
...daar hoort ook een nieuw log bij natuurlijk.

Powerliften trekt me al een lange tijd erg aan. Vooral de opvattingen over en instelling tijdens de training kan ik me goed in vinden. Het gepiel in de marge van de "bb-ers" (lees fitnessers) hier op het forum komt me mijn strot uit, dus ik ga me maar in het powerliftgedeelte terugtrekken. ;)

Mijn trainingshistorie is vrij kort. Toen ik een jaar of 18 was heb ik een paar jaar getraind, vrij fanatiek maar zonder fatsoenlijk dieet (at veel te weinig) en trainde geen benen! :eek:
Halverwege 2005 ben ik weer begonnen met trainen, dit maal volgens de HIT principes. Het eten leek nog steeds nergens op maar de trainingen waren intensief. Na een jaar HIT was ik 6kg zwaarder terwijl ik iets droger was. Daarna even HST gedaan wat me heel slecht bevallen was. Vervolgens door een forum lid op DC training gewezen wat me erg aansprak, zorg dat je op een aantal oefeningen zo sterk mogelijk wordt en loop je op een oefening vast vervang hem door iets vergelijkbaars, liefst compound oefeningen. Ik begon beter te eten (lees vreten) en ging in 5 maanden 6kg spiermassa omhoog, helaas ook een paar kg spek (was in totaal bijna 10kg zwaarder).
Sinds februari dit jaar ben ik aan het cutten wat me goed afgaat. Ik heb beter geleerd hoe mijn lijf reageerd op verschillend voedsel en wat mijn energie behoeftes zijn.
De planning is om begin juni te starten met Bill Star, dit schema zit lekker simpel in elkaar en zo kan ik wennen om meer volume te draaien dan ik van oa DC training gewend ben.
Ik train nu nog in een health club zonder squatrack en met een barbell die slechts tot ~155kg te laden is, ach het is nog maar een maandje.
Ik heb voor de komende maand het volgende schema opgesteld om vast aan wat volume te wennen en mijn lifts iets omhoog te krijgen voor ik aan Bill Star begin.

Ik train 3x per week en wissel daarbij 2 schema's af:
1:
  • Deadlift
  • Bors
  • Chins (wide pronated grip)
  • buik

2:
  • Squat
  • Benchpress
  • Military press
  • Dips

Op de grote 5 doe ik dan 10x3 en chins, dips en buik 4-5 sets van max 8 reps. Haal ik de 10x3 dan verhoog ik de volgende training met 2,5kg.
Is dit wat of slaat het nergens op?
Heb gisteren schema 1 gedaan, was ongeveer 45minuten bezig, dus kan nog wel wat bij indien nodig. :D
 
Vind je Bill Starr zo erg veel volume hebben dan?

Succes met je log, wat zijn je stats?
 
Training 1:

Deadlift:
8x70
10x3x110

Bors:
10x3x70

Chins (wide pronated grip):
5x4xBW

Seated crunch:
4x10x30

45minuten, mega pomp in mijn onderarmen (gebruikte voorheen altijd straps met deadlifts :o ). Vandaag mega spierpijn in elk spiertje aan de achterzijde van mijn lijf + biceps. :D

Me like!
 
Vind je Bill Starr zo erg veel volume hebben dan?

Succes met je log, wat zijn je stats?

Nee maar Bill Star heeft een stuk meer volume dan het high intensity gebeuren wat ik de laatste 1,5 jaar gedaan heb, dus is wel een mooi schema om mee te beginnen. :)

Stats geen id eigenlijk, pr's zijn denk ik:
Squat 6x110
deadlift 3x155
bench ??? (erg lang niet meer gedaan)
Mp 3x40?

Kortom triest dus. ;)
 
mooi zo, gl met powerliften
 
Gelukkig heet het niet "TheNose's Bill Starr log"
Karma daarvoor

En veel succes :thumbs:
 
Eindelijk.... je hoort nu bij ons. We zullen voor je zorgen. Succes..vriend.
 
dit ga ik volgen, good luck
 
Damn ik kan mijn rug niet eens normaal opspannen nu. :P

Morgen training 2, eens kijken wat mijn bench doet, dat is al erg lang geleden!
 
Welcome in the real world. Succes met powerliften en je log.
 
Squat:
8x70
9x3x90
2x90

Bench press:
10x3x70

Military press:
10x3x40

dips:
5x5xBW

Tsja, mijn stats stellen weinig voor dus, maar dat is een kwestie van tijd. ;)

Met squatten merk ik wel duidelijk dat mijn onderrug de bottleneck is (zal ook nog niet helemaal hersteld zijn van de vorige training). Hypers zullen wel een goede toevoeging zijn, maar in deze gym hebben we daar geen bankje voor, iemand tips om ze op een andere manier te doen?
 
succes kerel!!! strongman karma komt dr an!!
 
Squat:
8x70
9x3x90
2x90

Bench press:
10x3x70

Military press:
10x3x40

dips:
5x5xBW

Tsja, mijn stats stellen weinig voor dus, maar dat is een kwestie van tijd. ;)

Met squatten merk ik wel duidelijk dat mijn onderrug de bottleneck is (zal ook nog niet helemaal hersteld zijn van de vorige training). Hypers zullen wel een goede toevoeging zijn, maar in deze gym hebben we daar geen bankje voor, iemand tips om ze op een andere manier te doen?


je kunt ze vervangen door pull throug....dat is mij verteld toen ik met bill star begon had ik etzelfde probleem
 
Ben je nog steeds aan het cutten?
 
Ben je nog steeds aan het cutten?

Ja daarom zal ik de komende maand slechts zeer langzaam de gewichten verhogen. Als ik met Bill Star ga beginnen begin ik weer met een bulk, anders trek ik het nooit denk ik. :P Ik was mijn hoge vet% gewoon meer dan zat, er mag nu nog een klein beetje af, maar we zijn er bijna!

@RnB: thx for the tip!
 
Squat:
8x70
9x3x90
2x90

Bench press:
10x3x70

Military press:
10x3x40

dips:
5x5xBW

Tsja, mijn stats stellen weinig voor dus, maar dat is een kwestie van tijd. ;)

Met squatten merk ik wel duidelijk dat mijn onderrug de bottleneck is (zal ook nog niet helemaal hersteld zijn van de vorige training). Hypers zullen wel een goede toevoeging zijn, maar in deze gym hebben we daar geen bankje voor, iemand tips om ze op een andere manier te doen?

Good Mornings ! (en ook een goede morgen ! :))
 
Back
Naar boven