AndroidHealthClinic

a-symetrisch (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

yates1

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 feb 2003
Berichten
96
Waardering
0
Beste sporters,

Ik ben nw hier..

Ik heb meteen een (interessante) vraag.. Ik train nu voor ongeveer zes jaar en merk dat ik niet gelijk groei.. Met name aan de linkerkant (ik ben rechtshandig) ik qua kracht en qua grootte niet gelijk.. Met name mijn borst is niet gelijk. De linker-bovenkant is veel minder ontwikkeld dan mijn rechterkant..

Hoe moet ik dit nu trainen en hebben jullie tips hierover.. Ben al naar een sportarts geweest, maar daar had ik beter niet heen kunnnen gaan, want die kunnen ook niets..

lengte: 1.84.5
gewicht: 93 kilo
 
Dumbbell gebruiken? En als de zwakste kan tot het uiterste is gegaan gewoon stoppen, ook al heb je het gevoel dat de linkerkant nog verder kan trainen? Bewust wat harder duwen/trekken met je zwakkere kant, maw er meer op concentreren?

ik neem aan dat je na 6 jaar weet wat perfecte vorm is natuurlijk!
 
Dumbbell gebruiken doe ik al veel.. Met halter moet het volgens mij ook wel kunnen, aangezien ik deze los pak (dus niet met een smith machine). Ik train ook de linkerkant (dit is de probleemkant) twee keer per week. Dus 1 keer allebei en de tweede keer alleen links.. Maar ik zie nog niet echt veel resultaat. Bewust wat harder duwen, dat heb ik ook aardig onder de knie.. Dat lukt, met name met benchpress goed.. Ik weet nu niet echt wat nu het beste resultaat geeft.
 
Dat twee keer trainen van je zwakke kant zou ik zeker laten..... want ik denk dat die kant a-symmetrisch is omdat die minder snel herstelt..... (als 1 kant minder snel kan herstellen als een andere kant) dus ik zou die zekers niet zwaarder aanpakken dan je goede kant. En Barbell zijn bij nader inzien misschien zelf wel beter...... Omdat je tijdens de uitvoer van de oefening de Barbell recht moet houden, dus dan druk je in iedergeval evan hard (absoluut gezien). Bij DB´s heb je de kans dat 1 dumbbell sneller of beter omhoog gaat dan de andere......
 
Dat twee keer trainen, doe ik nu ongeveer twee maanden. Juist omdat de linkerkant achterbleef.. Ik train borst (beide kanten) op dinsdag en de linkerkant op zaterdag.. dinsdat maar vier oefeningen van vier sets en zaterdag drie oefningen van vier sets.. Sommige zeggen dat ik de rechtkant helemaal met rust moet laten en alleen de komen periode links moet trainen, maar dat zie ik ook niet zitten en ik weet ook niet of dat effectief is.
 
Daar zou ik zelf ook niet aan beginnen.... maar ik weet niet HOE groot het verschil is, maar naar mate je groter wordt de te kleiner het verschil is. Een verschil van 1 cm ziet er groter uit bij een borst van 30cm dan een borst van 50cm.....
 
Maar ja,,naar mate je groter wordt, des te kleiner het verschil: daar ben ik het niet met eens. ALs het door blijft groeien (en dat hopen we) dan blijft de linkerkant altijd achter.. Dus ik zoek een manier om de linkerkant harder aan te pakken. Dus de linkerkant moet meer geprikkeld worden.. Maar hoe? Tis, niet zo dat de linkerkant nu echt veel zwakker is.. Wel iets, dan de rechterkant, maar met links kanik nog wel zo'n 48 kilo dumbbell presses doen..
 
Tja misschien zijn het de genen dan toch, niemand is 100% symmetrisch.... ik ook niet, mijn rechter biceps is minder vol dan mijn linker en ook mijn borstkas is niet volledig symmetrisch, daar heb ik hetzelfde probleem als jij.... maar ik heb me erbij neergelegd.... Ik heb ook verschillende dingen geprobeerd, maar ja zo groot is het verschil bij mij ook niet! Bovendien als je geen wedstrijden doet dan doet het er ook niet zoooo veel toe. ER zal niemand zijn die tegen je roept: ¨whahaha, je borstkas is ongeljik!´

Verders zal je even moeten wachten op hulp van anderen.... want ik zou niet weten hoe ik je verders kan helpen......
 
toch bedankt, Frietbakker...
 
Mijn linker triceps zijn veel beter ontwikkeld,maar daarintegen is mijn linkerschouder (met name achterkant) kleiner. Denk dat je je er gewoon bij neer moet leggen.
 
Back
Naar boven