AndroidHealthClinic

Aan Big Cat: is jouw anti anti-oestrogeen advies juist? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beste kerel,

Heel interessant wat je de laatste tijd weer post op het board. Maar met je advies om geen anti-e's te nemen ben ik het niet eens. Omdat de discussie over meerdere threads is verpreid wil ik m'n reactie in deze gecombineerde reactie kwijt.

Ik vind dat je onderbouwing niet klopt.

Een aantal opmerkingen:

1. Het effect van extra oestrogen gaat veel verder dan alleen vochttoename. De gerelateerde bloeddrukstijging, vetophoping en slechte invloed op bloedvaten moet je ook niet onderschatten. Bovendien is vocht mijn inziens ongewenste massa, niet allen visueel maar ook het effect na de kuur. Niemand vindt het leuk om 6 tot 8 kilo in de eerste weken na een kuur te verliezen.
Daarnaast veroorzaakt oestrogeen in mannen moodswings en de de bekende depressies die soms in de loop/na afloop van een kuur ontstaan.

2. Je beweert dat het gebruik van Femara, Arimedex ed tijdens een kuur je dwingt dit ook in volgende kuren te gebruiken en lijdt tot permanente opregulatie van de oestrogeenreceptoren. Dit is volgens mij onzin.
Je onderbouwt dat ook niet. De upregulatie is mijns inziens tijdelijk. Dezelfde feedback-loop die voor upregulatie zorgt, zorgt ook weer voor downregulatie cq normalisering na de kuur of het gebruik van een anti-e.
Een zelfde mechanisme geldt ook bij supra-normale toediening van testosteron. Dan worden je AR receptoren ook ge-upreguleerd. Ook dat is tijdelijk!

3. Jouw theorie impliceert de totale platlegging van oestrogeenproductie met Femara of Arimidex. Dat is ten eerste niet mogelijk en ten tweede direct gerelateerd aan de dosis anti-e die je neemt. Als je bij een kuur waarbij je algauw een testo-nivo bereikt van 5-15 keer de normale waarde (en 5-15 keer meer potentieel om om te zetten in oestrogeen!) een anti-e in beperkte mate gebruikt zla het lichaam geen oestrogeen deficiency ervaren en niet gaan upreguleren.
Het toevoegen van Nolvadex tijden een kuur kan dit nog eens extra zekerstellen omdat je zo het lichaam (ER receptoren) voor de gek houdt. De ER-receptoren denken namelijk (nolva als agonist van de ER-receptor) VOLDOENDE oestrogeen circuleert. Dit voorkomt upregulatie.

Een anti-e gaat dus over het reguleren van oestrogeen en niet de veronderstelde blokkering ervan.
Bij matig gebruik van een anti-e is een rebound na een kuur dan ook niet te verwachten door het uitblijven van tijdelijke upregulatie van de ER-tijdens de kuur


Jouw advies om geen anti-e te gebruiken vindt ik dus een stap achteruit in een tijd waarin we gelukkig steeds verstandiger kunnen discussieren over AAS.


NB. de afkorting AR/ER betekent al androgene receptor etc. In de tekst heb ik het woord receptor voor de duidelijheid telkens toegevoegd
 
DBC01 zei:
Yep, bij wijze van test. Zoals ik al ongeveer 100,000 keer heb aangegeven dat ik producten uittest en review voor geinteresseerden. Anders was ik normaal niet op het idee gekomen om Liquidex te pakken. ben blij dat ik m'n horizon verbreed heb. ;)

Maar nu zul je dus min of meer 'gedwongen' zijn eerstvolgende kuur een aromatase blocker in te zetten.

Maar goed, dat zal je dus straks in praktijk gaan ondervinden denk ik zo. :D
 
MrJ zei:
Maar nu zul je dus min of meer 'gedwongen' zijn eerstvolgende kuur een aromatase blocker in te zetten.

Maar goed, dat zal je dus straks in praktijk gaan ondervinden denk ik zo. :D

Wat ben je lekker eigenwijs jij he?
Ongelofelijk. Je neemt werkelijk álles wat bepaalde mensen zeggen voor zoete koek aan. Ik heb ook kuren zónder aromataseblokkers gewerkt, omdat Arimidex niet ter sprake kwam, niet nodig was en daarom ook niet gebruikt werd!! Dus mijn volgende kuur kan gewoon zonder een anti-e als ik daar zin in heb aangezien dat niet de eerste keer zal zijn!

Dus daar gaat je bewering lekker de prullenbak in. Ik heb kuren met en zonder anti-e's gewerkt en inmiddels heb ik helemaal geen last meer van de gyno die een beginner bemerkt. De anti-e Liquidex nam ik om de vochtretentie die de hoge doseringen die ik neem met zich meebrengt, te reduceren. Da's normaal bij veel test-gebruik. Praat niet nodeloos mensen na maar misschien zou je ook een kiertje moeten openlaten voor mensen die simpelweg andere ervaringen hebben.

Intussen snap ik je punt wel, dus ik onthou me van verder commentaar in dit één-tweetje want de bevindingen van sommigen worden simpelweg niet eens in ogenschouw genomen. Ik had van jou wat meer afweging verwacht.
 
DBC01 zei:
Yep, bij wijze van test. Zoals ik al ongeveer 100,000 keer heb aangegeven dat ik producten uittest en review voor geinteresseerden. Anders was ik normaal niet op het idee gekomen om Liquidex te pakken. ben blij dat ik m'n horizon verbreed heb. ;)

Ik heb in mijn laatste 2 kuren ook gebruik gemaakt van anti-e's en moet zeggen dat het me bevalt. 1e keer Femara en de 2e keer aromasin.

minder last van hoge bloeddruk, gyno, opvliegerigheid en vocht. denk wel dat je niet te snel naar dit soort middelen moet grijpen, maar mij is het goed bevallen iig.
 
MrJ zei:
Eh, was jij niet degene die een tijdje geleden zo hard in een discussie riep dat de praktijkervaring van 1 persoon irrelevant is om daarvan aan de hand een advies uit te brengen?

klopt, discussie had ik vandeweek ook met axestream hierover. en ik kan je daar niks anders dan gelijk in geven. in dit geval echter komt het verhaal van DBC toevallig in mijn straatje terecht. consequent? nee niet echt daar heb je gelijk in
 
Big Cat zei:
2.Beginners die zo bang gemaakt zijn door al die gyno en anti-e propaganda dat ze elke morgen dat hun tepel wat anders aanvoelt denken dat ze een C-cupje hebben. Dat is bijna in 90% het geval.

Wanneer is het dan volgens jou wél tijd om te starten met nolvadex? Als je een schijf voelt achter je tepel? Dan is het kwaad toch al geschied ???
 
DBC01 zei:
Wat ik verder bedoel is dat het allemaal heel interessant voor sommigen is maar wat heeft de mainstream BB'er, bezoeker en lezser van DBB aan deze semi wetenschappelijke taal?

.....
.....

Laten we het dus vooral begrijpelijk voor iedereen houden en geen hoogstandjes van weteschappelijke kennis vertonen want het is nog altijd de Clomid en de Nolva die roeleert in menig sportschool. En dáármee moeten de meesten van ons het toch doen.

Bro, met alle respect, als er topics zijn die te hoog gegrepen voor je zijn of die je niet interessant vindt, dan lees je die toch gewoon niet? Of zie ik dat verkeerd ???

Ik en ik denk velen met mij vinden dit soort topics wél interessant. Momenteel is er sprake van een anti-e rage en IMHO is het goed dat er eens tegengas wordt gegeven al dan niet met wetenschappelijke onderzoeken zodat de gemiddelde DBBer voor zichzelf kan uitmaken of hij een anti-e in zijn kuur wil opnemen of niet. En als je iets niet begrijpt, dan vraag je het toch gewoon in het betreffende topic? BC en Elmo zijn heus niet te beroerd om te replyen.
 
A klasse, een reply DBC style. Meteen op de man spelen enzo. Ga zo door. :thumbup:


DBC01 zei:
Wat ben je lekker eigenwijs jij he?
Ongelofelijk. Je neemt werkelijk álles wat bepaalde mensen zeggen voor zoete koek aan. Ik heb ook kuren zónder aromataseblokkers gewerkt, omdat Arimidex niet ter sprake kwam, niet nodig was en daarom ook niet gebruikt werd!! Dus mijn volgende kuur kan gewoon zonder een anti-e als ik daar zin in heb aangezien dat niet de eerste keer zal zijn!

Aangezien je mijn reply niet begreep nog 1 keertje speciaal voor jou:

Aangezien je je laatste kuur anti-e's hebt gebruikt zou je het naw volgende kuur weer moeten doen aangezien de eerder genoemde upregulatie van het aromatase enzym. Dit zal jij als praktijkman dus zelf gaan ondervinden volgende kuur en dan kunnen vertellen of dit meevalt of niet. That's all.

Verder wil ik even ingaan op dit zinnetje: "Je neemt werkelijk álles wat bepaalde mensen zeggen voor zoete koek aan."

Dat is niet waar, ik neem dingen aan die onderbouwd zijn. Grappig dat je mij zo denkt te kennen en deze leugens zit te versprijden. Niet onwaarheden verkondigen dus, dat is niet netjes en siert je echt niet. :thumbd:


Dus daar gaat je bewering lekker de prullenbak in. Ik heb kuren met en zonder anti-e's gewerkt en inmiddels heb ik helemaal geen last meer van de gyno die een beginner bemerkt. De anti-e Liquidex nam ik om de vochtretentie die de hoge doseringen die ik neem met zich meebrengt, te reduceren. Da's normaal bij veel test-gebruik. Praat niet nodeloos mensen na maar misschien zou je ook een kiertje moeten openlaten voor mensen die simpelweg andere ervaringen hebben.

'Mijn' bewering nog wel? (En weer op de man spelen trouwens, zielig als dat je enige manier van 'discusseren' is trouwens.)

Maar goed, aangezien je mijn eerdere post niet begreep ga ik hier niet eens inhoudelijk op in aangezien ik dat in de alinea hierboven al neergezet heb.

Wel wil ik weer dit zinnetje eruit pakken: "Praat niet nodeloos mensen na maar misschien zou je ook een kiertje moeten openlaten voor mensen die simpelweg andere ervaringen hebben."

Dit getuigd weer jou vervelende manier van een punt maken. Wie zegt dat ik nodeloos mensen napraat? Beetje een nare beschuldiging aan mijn adres (nummertje 2 alweer) aangezien ik van mezelf weet dat ik voor veel dingen opensta (meningen en praktijkervaringen) mits deze goed zijn neergezet.


Intussen snap ik je punt wel, dus ik onthou me van verder commentaar in dit één-tweetje want de bevindingen van sommigen worden simpelweg niet eens in ogenschouw genomen. Ik had van jou wat meer afweging verwacht.

Welk punt snap je wel? Het lijkt erop dat je geen enkel punt snapt van deze discussie en gewoon lekker weer loopt te schreeuwen zonder ook maar 1 inhoudelijk punt aan te dragen.

En als laatste weer dit zinnetje: "Ik had van jou wat meer afweging verwacht.".

Ik geef hier mijn mening dat ik na wat ik de afgelopen week gelezen heb geen anti-e's zou aanraden. That's all. Dat is een afweging van de gelezen informatie, dus waarom dat in jouw ogen weer geen afweging is? Zoals eerder gezegd maak ik bewuste afwegingen, dus dit is leugen nummertje 3 van je.


3 Persoonlijk ongefundeerde aanvallen en leugens in 1 reply. En waarom? Geen idee... :rolleyes:
 
Je zou bijna zeggen dat je als schouwburg-organisator op je knietjes hebt gelegen om de Grote Roegranger nog eenmaal in je theater te laten optreden.
We hoeven er geen geheim van te maken dat je BC's uitlatingen als bijbelse spreuken ziet en dat is begrijpelijk, het klinkt over het algemeen erg doordacht en wetenschappelijk.

Jammer alleen dat er veel theorie aan te pas komt en nogmaals, hij NIET begrijpelijk overkomt voor het gros van de DBB'ers. Dat is waar veel jongens een probleem mee hebben en waar menigeen ophoudt te lezen en de posts gaat overslaan.

Back to anti-e's:
Zelf weleens anti-e's gebruikt kerel? Zelf weleens aan den lijve ondervonden wat enorm hoge bloeddruk en waterretentie met je doen? Dan ben je blij als er zoiets als Femara/Arimidex ter hand is, ik zweer het je.

Wat jij in prinicipe doet is zonder eigen ervaring te hebben met een product, een mening over te nemen van een ander en daarmee mij om m'n oren slaan: Dat IK met de ervaring die ik heb in m'n volgende kuur lekker gedwongen aan de anti-e's moet omdat ik dat eerder ook deed. Dáár ligt mijn irritatie en niet zo'n klein beetje ook. Je weet er geen ruk van, je hebt het nog nooit gebruikt, je idool komt langs en zegt dat anti-e's k*t zijn en jij roept vervolgens naar mij zie je wel! Nu ben jij de lul! Je volgende kuur ga je volstoppen met anti-e's uit noodzaak!

Wat een onzin man, zoals eerder geschreven heb ik kuren mét én zonder anti-e's gedaan en de laatste keren gebruik ik de anti-e's puur voor de vochtretentie en de bloeddruk vanwege de doseringen en NIET voor gyno-gerelateerde problemen want die heb ik niet meer. Ga me dus niet nawijzen over zaken die je zelf niet eens hebt gebruikt maar waarvan je slechts een mening copieert en meteen voor Grote Waarheid aanneemt.

Jij gaat af op wat je hóórt van een ander. En afhankelijk van wie het is neem je het meteen als jouw officiele standpunt aan. Gebruik het eerst zelf eens, en oordeel dan pas.
 
DBC01 zei:
Je zou bijna zeggen dat je als schouwburg-organisator op je knietjes hebt gelegen om de Grote Roegranger nog eenmaal in je theater te laten optreden.
We hoeven er geen geheim van te maken dat je BC's uitlatingen als bijbelse spreuken ziet en dat is begrijpelijk, het klinkt over het algemeen erg doordacht en wetenschappelijk.

Zouden we je eigenlijk nog serieus moeten nemen?

Een BC een Nandi etc. onderbouwen hun meningen waardoor ik mij er snel in kan vinden. Dat betekend niet dat ik deze als bijbelse spreuken zie. :yawn:


Jammer alleen dat er veel theorie aan te pas komt en nogmaals, hij NIET begrijpelijk overkomt voor het gros van de DBB'ers. Dat is waar veel jongens een probleem mee hebben en waar menigeen ophoudt te lezen en de posts gaat overslaan.

Daar gaat het niet om. Indien gewenst zijn er altijd anderen die het kunnen neerzetten in een makkelijke samenvatting.

Mensen die wat ervan op willen steken kunnen hun hart eraan ophalen, je hoeft het niet te lezen.


Back to anti-e's:
Zelf weleens anti-e's gebruikt kerel? Zelf weleens aan den lijve ondervonden wat enorm hoge bloeddruk en waterretentie met je doen? Dan ben je blij als er zoiets als Femara/Arimidex ter hand is, ik zweer het je.

Wat jij in prinicipe doet is zonder eigen ervaring te hebben met een product, een mening over te nemen van een ander en daarmee mij om m'n oren slaan:

Flikker toch op man. Ik sla niemand nergens mee om de oren, ik geef alleen mijn mening ergens over.


Dat IK met de ervaring die ik heb in m'n volgende kuur lekker gedwongen aan de anti-e's moet omdat ik dat eerder ook deed. Dáár ligt mijn irritatie en niet zo'n klein beetje ook. Je weet er geen ruk van, je hebt het nog nooit gebruikt, je idool komt langs en zegt dat anti-e's k*t zijn en jij roept vervolgens naar mij zie je wel! Nu ben jij de lul! Je volgende kuur ga je volstoppen met anti-e's uit noodzaak!

Rot toch eens op met het op de persoon spelen. Wat is je probleem eigenlijk? Dat ik een andere mening dan jij heb? Ik roep niets, ik dwing niemand tot handelen en respecteer iedereen z'n mening.

Zou je ook eens moeten doen.


Wat een onzin man, zoals eerder geschreven heb ik kuren mét én zonder anti-e's gedaan en de laatste keren gebruik ik de anti-e's puur voor de vochtretentie en de bloeddruk vanwege de doseringen en NIET voor gyno-gerelateerde problemen want die heb ik niet meer. Ga me dus niet nawijzen over zaken die je zelf niet eens hebt gebruikt maar waarvan je slechts een mening copieert en meteen voor Grote Waarheid aanneemt.

Ik kopieer geen mening, ik vorm die mening uit informatie zoals eerder gezegd. Nou moet je echt kappen met het op de man spelen. Je bent diep en diep triest bezig.


Jij gaat af op wat je hóórt van een ander. En afhankelijk van wie het is neem je het meteen als jouw officiele standpunt aan. Gebruik het eerst zelf eens, en oordeel dan pas.

Precies, dus ik moet eerst cyanide nemen om te kunnen concluderen dat het niet zo heel goed voor je is.


Ter samenvatting voor jou (je leest of begrijpt toch niet wat ik neerzet):

1) Ik vorm een eigen mening uit informatie voorhanden.
2) Geef die mening zonder er iemand mee om de oren te slaan.
 
Helemaal met DBC01 eens.
Mensen zijn van nature gewoon gevoeliger voor gyno dan anderen, daar gaan beetje fermera oid niks aan veranderen.
Het zou best voor kunnen komen, maar dan moet je denk ik wel extreme dosis femera, aromasin en dergelijke gaan nemen.

Ik zie ook steeds vaker, dat er bepaalde ideeen al een tijd door personen van het board worden gegeven, dan komt er iemand langs zoals bigcat(niet persoonllijk) en dan is het gelijk amen. (bijvoorbeeld over het gebruik van testosteron)

Verder wat ik van de meeste onderzoeken jammer vind dat het nooit gaat met BB-ers en met BB doseringen.

Ik hecht nog steeds meer waarde aan gebruikers ervaringen met een bepaalde onderbouwing van de theorie.
 
DBC01 zei:
Wat ben je lekker eigenwijs jij he?
Zegt wie!? :roflol:

Een beetje theorie opdoen kan geen kwaad, zo leer je nog eens wat naast het speldenkussenprikken.
 
Ruff-E zei:
Bro, met alle respect, als er topics zijn die te hoog gegrepen voor je zijn of die je niet interessant vindt, dan lees je die toch gewoon niet? Of zie ik dat verkeerd ???

Ik en ik denk velen met mij vinden dit soort topics wél interessant. Momenteel is er sprake van een anti-e rage en IMHO is het goed dat er eens tegengas wordt gegeven al dan niet met wetenschappelijke onderzoeken zodat de gemiddelde DBBer voor zichzelf kan uitmaken of hij een anti-e in zijn kuur wil opnemen of niet. En als je iets niet begrijpt, dan vraag je het toch gewoon in het betreffende topic? BC en Elmo zijn heus niet te beroerd om te replyen.

Ik spreek voor de mensen die mij in Pmmetjes en op MSN vragen wtf er nou eigenlijk stáát in die thread. Wat ze moeten doen. Of ze gevaar lopen of niet.
Mensen zien door de bomen het bos niet meer en vragen me: EN DUS? ??? Ben ik verkeerd bezig? Ga ik ziek worden? Er worden mensen bang en onzeker van teveel wetschappelijke taal. Daarom sta ik altijd, in mijn logs en op m'n site, klare taal voor. Begrijpelijk voor iedereen zodat zoveel mogelijk mensen hun voordeel kunnen doen met de informatie ;)

Het merendeel van de lezers replied niet eens, uit angst voor n00b uitgemaakt te worden. Ik begrijp er genoeg van en voor de rest trek ik m'n eigen plan.

Waar ik me aan irriteer is dat inderdaad zoals hier ook al gezegd wordt, er af en toe iemand het board bezoekt en meteen half het forum op de rug ligt en ja en amen roept. Alleen al omdat de termen die gebruikt worden door niemand te herhalen of te weerleggen zijn. Een gewonnen wedstrijd dus.

MrJ: Op je vraag wat mij probleem/punt is: Dat jij vrolijk roept dat ik DUS in mij volgende kuur verplicht aan de anti-e's moet. Dáár irriteer ik mij aan.
Want je roept dat opp basis van wat je gisteren gelezen hebt, dat iemand gevoeligheid ervoor oopbouwt. Als ik je dan vertel dat ik zowel met als zonder kuur dan ben ik ineens een leugenaar.

Nee kerel, ik schrijf vanuit gebruikerservaring. Dat betekent dat ik wél weet itt jou wat het is om met enorme bloeddruk rond te lopen en wat het is om enorme vochtretentie te hebben. Ik kan dus wat vertellen over de noodzaak van anti-e en jij niet. Als je me daarom uitmaakt voor op de man speler en leugenaar dan kan ik daar verder weinig mee.
 
Het merendeel van de lezers replied niet eens, uit angst voor n00b uitgemaakt te worden. Ik begrijp er genoeg van en voor de rest trek ik m'n eigen plan. DBC01

Is wel waar wat hij daar zegt , of je bent een nOOb of je krijgt gewoon geen antwoord .
Verder is het wel zo dat er inderdaad best een vertaal afdeling komt voor de gewone lezer . Want als ik sommige termen ga opzoeken kom ik nog een berg info tegen die het al helemaal niet meer duidelijk maken .

Denk dat de meeste mensen hier info komen verzamelen en geen diploma genetisch ingenieur ofzo .... :(
 
DBC01 zei:
MrJ: Op je vraag wat mij probleem/punt is: Dat jij vrolijk roept dat ik DUS in mij volgende kuur verplicht aan de anti-e's moet. Dáár irriteer ik mij aan.
Want je roept dat opp basis van wat je gisteren gelezen hebt, dat iemand gevoeligheid ervoor oopbouwt.

Ik quote mijzelf gemakshalve maar even:

Aangezien je mijn reply niet begreep nog 1 keertje speciaal voor jou:

Aangezien je je laatste kuur anti-e's hebt gebruikt zou je het naw volgende kuur weer moeten doen aangezien de eerder genoemde upregulatie van het aromatase enzym. Dit zal jij als praktijkman dus zelf gaan ondervinden volgende kuur en dan kunnen vertellen of dit meevalt of niet. That's all.

[Link niet meer beschikbaar]

Daarmee roep ik niet op dat jij het moet gaan gebruiken, maar stel ik alleen dat je de besproken theorie dan je volgende kuur in de praktijk zal meemaken.

Begrijpend lezen is niet voor iedereen weggelegd. Geeft niet, zal er volgende keer nog meer rekening mee moeten houden. :thumbup:


Als ik je dan vertel dat ik zowel met als zonder kuur dan ben ik ineens een leugenaar.

Je bent idd een leugenaar als je mij van dingen beticht die gewoon niet waar zijn. Waarom je doet weet ik niet, ik denk om mij in discrediet te brengen en er zodoende beter uit te komen in de discussie.

Voor mij kom je er iig niet beter uit. Je hebt weer laten zien dat een normale discussie voeren voor jou compleet onmogelijk is. Direct ga je op de man spelen met leugens en aannames waardoor je de hele discussie meteen verziekt. Onnodige en zielige actie aangezien niemand daar wat aan heeft.

Ik heb al meerdere keren gezegd dat het er mij niet om gaat wie er gelijk heeft, maar dat ik puur en alleen wil leren hier. Dus waarom jij je zo laat kennen door op zo'n manier de aanval te kiezen? Beats me. Misschien kan je gewoon niet anders discusseren hoor, dat zou ook heel goed kunnen.
 
Ik zal mezelf voor het gemnak nogeens herhalen:

Ik zal dit als praktijkman niet meemaken want ik heb <strong>(lees dit stukje nou eens goed!!->>)</strong> zowel MET als ZONDERRRR anti-e's gekuurd!

Wil dus zeggen dat jouw bewering niet opgaat dat ik in de volgende kuur zeker anti-e's nodig zal hebben aangezien ik weleens gekuurd heb MET anti-e's en DAARNA ZONDER anti-e's. Dus dan klopt de bewering van de automatische upregulatie NIET!

Als je dit hierboven geschrevene nou eens aanneemt dan ben ik al 90% van m'n irritatie kwijt. Ik héb dus al lang hiervoor in het verleden bewezen dat je niet automatisch anti-e's nodig hebt in je volgende kuur als je hem in je recente gebruikt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Misschien ligt mijn vorm van discussie je niet want ik redeneer/communiceer een stuk directer ja maar om dat meteen af te sereveren als 'op de man spelen' en dergelijjke is erg flauw. Als m'n taal je niet zint zeg dat dan maar liegen en op de man spelen is wel erg gevoelig gevonden van je.
 
Als je je hele kuur 2,5 mg femera zou nemen kan ik er best iets van maken.
Maar effe mijzelf als voorbeeld. Ik neem maar EOD 1,25 Mg (0.5ML) gewoon vocht + bloedruk onder controle te houden. Echter ben ik het nu al een week vergeten en even geen zin in, dus nu had ik dan toch al lang gyno problemen moeten hebben?

Nogmaals ik geloof best dat er upregulatie plaats kan vinden. Maar dan denk ik alleen bij de maximale dosis na enorm veel kuren met dit.
Dan als nog zal denk ik ook gewoon gevoeligheid(van nature) voor gyno een grote rol spelen.
 
DBC01 zei:
Ik zal mezelf voor het gemnak nogeens herhalen:

Ik zal dit als praktijkman niet meemaken want ik heb <strong>(lees dit stukje nou eens goed!!->>)</strong> zowel MET als ZONDERRRR anti-e's gekuurd!

Wil dus zeggen dat jouw bewering niet opgaat dat ik in de volgende kuur zeker anti-e's nodig zal hebben aangezien ik weleens gekuurd heb MET anti-e's en DAARNA ZONDER anti-e's. Dus dan klopt de bewering van de automatische upregulatie NIET!

Als je dit hierboven geschrevene nou eens aanneemt dan ben ik al 90% van m'n irritatie kwijt. Ik héb dus al lang hiervoor in het verleden bewezen dat je niet automatisch anti-e's nodig hebt in je volgende kuur als je hem in je recente gebruikt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op zich al humor dat jij een ander gaat vertellen dat hij/zij goed moet lezen. :rolleyes:

Maar goed, je bent dus na gebruik van anti-e's 100% niet gevoeliger geworden voor oestrogenen. Dat is heel mooi.


Misschien ligt mijn vorm van discussie je niet want ik redeneer/communiceer een stuk directer ja maar om dat meteen af te sereveren als 'op de man spelen' en dergelijjke is erg flauw. Als m'n taal je niet zint zeg dat dan maar liegen en op de man spelen is wel erg gevoelig gevonden van je.

Dit heeft niets met direct communiceren te maken maar met het feit dat je stemming maakt en gewoon keiharde leugens neerzet.

Dat is kinderachtig, zielig en flauw ja. Niet dat ik op mijn beurt daar wat van zeg.


Verdere discussie over discussietechnieken ed kan beter via PM teneinde dit topic niet verder te vervuilen.
 
Ik dacht dat er een discussie gaande was tussen Peter en Elmo, maar blijkbaar hebben twee anderen het overgenomen ;)
 
Ff mijn boerenverstand aan het werken zetten.

Praktijkervaringen zijn mooi, maar geven alleen persoonlijke waarnemingen weer. Ik voel me ook prima als ik 4 biertjes opdrink, maar of het goed voor me is dat is een tweede. Net zo goed geld dat voor het gebruik van bepaalde middelen om bijwerkingen van een ander middel tegen te gaan of te onderdrukken. Zolang je dat niet klinisch getest hebt of het niet tot andere nadelige gevolgen leid is een praktijkervaring anecdotisch bewijs en niet meer dan dat. Het zegt niks over andere bijwerkingen, het zegt niks over een vermindering of vermeerdering van gains. Het zegt wel iets over wat de gebruiker persoonlijk merkt van het gebruik van die middelen. Dat kan positief of negatief zijn, maar je kan er eigenlijk niet vanuit gaan dat zo'n ervaring ook zal gelden voor iemand anders die hetzelfde regime volgt. Met wetenschappelijk onderzoek en klinische testen is dat wel mogelijk, je meet bloedwaarden, progressie, bijwerkingen etc etc en kan dus goed vaststellen welke middelen in meer of mindere mate te prefereren zijn.
 
Als die onderzoeken :
A) op mensen zijn
b) op BB doseringen
c) met training erbij (goed)

Want dat mis ik vaak

Want met onderzoeken met varkens op 50 mg test per week schieten we niet veel op
 
Back
Naar boven