MuscleMeat

aan de experts.

Bezoekers in dit topic

D.

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
2
Ik ben nieuw op dit forum, ik zal mij even kort introduceren (sportief dan)
19jarig student, ongeveer 2jaar (serieuze) ervaring, daarvoor wat cardio en ´spelen´ met fitnessapparaten.
Ik had in het begin een heel erg laag vetpercentage, rond 4a5%, iets waar menigeen jaloers op zal zijn, maar ik zette geen gram vet of spieren aan, ondanks alle inspanningen. Zodoende ben ik een jaar geleden begonnen met weightgainers. Dit hielp. Inmiddels drink ik ook eiwitshakes en heb 1x creatine gebruikt gedurende een maand of 2. Dit had alleen een tijdelijk effect, ik was 2maanden iets zwaarder en gespierder. Aangezien dit in de zomer was, vond ik dit niet erg. Inmiddels weer een maand bezig en het resultaat is er. Ik weeg rond de 75 a 76 kg, met een beetje geluk iets meer, maar het lukt me wel boven de 75 kg te blijven, een jaar geleden met dezelfde moeite bij 70kg.
Anyway, groeien is mijn doel. Ik ben 1.80m, dus ben alsnog niet echt zwaar in verhouding. Training en voeding, aangevuld met de shakes, creatine en vitaminen zijn wel goed als ik het hier en daar mag lezen. Maar ik wil dus wat extra´s, iets sneller groeien en harder. Nu weet ik dat iedereen dit wil, maar veel vrienden van mij, leeftijdsgenoten kampen met hetzelfde probleem. Het mag duidelijk zijn dat as voor mij geen optie is. Niet alleen ben ik veel te jong en heb te weinig ervaring, ik denk niet dat het verstandig is met mijn hormonen te ´kloten´. Dit stel ik dus liever een jaartje of 10 uit. Nu is een vriend van mij (18jaar) aan de tribulus. Ik vraag me af of dit verstandig is. Ik denk het haast niet, aangezien het afgeraden wordt voor mensen onder de 21. Ook is het een product dat iets met de testosteronspiegel doet, is dit verantwoord?
Een vroeger trainingsmaatje van mij had het over een kuurtje dat meer rode bloedcellen tot gevolg zou hebben. Toen ik hem eenmaal sprak in nuchtere toestand wilde hij het er niet meer over hebben. Hij drukte eerder net zoveel als ik (max. ongeveer 6x90kg bench) en na de kuur 6x120kg. Hij was trouwens in 5weken 7,5kilo aangekomen.

Dit leek mij een leuke doelstelling. Enkele kilo´s boven de (voor mij tot nog toe onbereikbare) 80kg.

Even de titel uitleggen:
Mijn vragen aan de experts:
Hoe goed is tribulus, wat doet het en is het goed voor mij om te gebruiken?
Wat voor product/supplement kan ik gebruiken zonder aan mijn hormonen te ´kloten´?

Met een serieus antwoord kunenn jullie veel voor mij en anderen betekenen.

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

D.

dankje. :)

Ik denk dat ik wel kan concluderen dat tribulus niet echt een optie is. Die enkeling die er een (placebo) effect van ondervonden heeft kan mij er niet van overtuigen dat dit het product is dat ik zoek.
De zoektocht gaat hoe dan ook verder!

Overigens heb ik HMB geprobeerd (niet doen)
en Animal Pak. Ook niet doen. hielp niets bij mij. ik kwam niet aan en werd niet sterker.
Vanuit distributeur-oogpunt zal dit product bijzonder in zijn doelstelling geslaagd zijn; mij het geld van de girorekening kloppen. Wel, proficiat. de 42euri zijn er af hoor!

Onder het genot van een lekkere naar aardbei smakende weightgainshake zal ik eens verder zoeken op het forum. Ondertussen wil ik wel graag van zoveel mogelijk mensen horen wat zij mij aanraden. :help:
Ik kwam overigens de massabommen van Arnold tegen, wie weet probeer ik die eens. Maar ik ben meer op zoek naar een product dat alleen op de spieren werkt, en niet ook een boel vet aanzet. Met het gainen van weight kom ik een heel eind met mn milkshakes.

Proost!

Het probleem met tribulus is dat er relatief weinig saponinen in zitten. Die heb je juist nodig en dat werkt pas vanaf een bepaalde hoeveelheid. Daarom zijn er sinds kort supplementen op de markt die meer hebben. Volgens mij is de methosterone van J-force er daar 1 van en ook syntrax doet er geloof ik wat mee. En Robin heeft goede ervaringen met die methosterone, dus misschien......;)

zoals je zelf al aangeeft ben je bereied er veel voor te doen en dan zal je je doelen ook halen, de basis is natuurlijk je voeding en de supplementen een toevoeging.
waar ik me nu bevindt is het allemaal de helft goedkoper dan in ned(qua supp) en de ze hebben hier een goed merk speciaal gericht op de bb'er, heb zon beetje alles geprobeerd, van tribilus tot de metho nog wat.... en moet toch echt naar 5mnd tot de conclusie komen dat wat bij mij werkt is een goeie whey voor na de training, creatine en de de wg(of gewoon nog meer cal via je norm voeding) verder goede multi vit en dat is het wel
tribilus is een lekker gevoel en je wordt wakker met een nog grotere ol, maar geen harde kilos

tja....maar ik heb wat enge berichten gelezen over te jong beginnen met tribulus. Dat het de groeischijf remt onder de 21...aangezien ik dit nog niet ben zoek ik liever een ander alternatief, dat niet testosteronverhogend werkt. (over de producten met een hogere concentratie, zijn de negatieve effecten niet groter dan?)
Ik wil mijn euri niet uitgeven aan producten die hun geld achteraf niet waard blijken te zijn. Iets wat waarschijnlijk iedere bodybuilder een of meerdere malen heeft meegemaakt. Een boel naaierij, maar wat een propaganda staat er ook op die online fitness-shops. Niet bepaald geloofwaardig allemaal. Mooie verhalen die een boel geld kosten maar weinig opleveren.
Naar welk product kan ik research gaan doen en kijken of het mijn wensen tegemoetkomt?
Alle posts zijn welkom. Ik weet niet zoveel van de supplementen, merken en waar ik ze kan krijgen.

Wederom bedankt!
D

Ondertussen zie ik dat exarchos me voor is met posten. (ik ben vandaag vrij ben dus de hele dag aan het eten, wat zal ik beulen vanavond :) )

Anyway, bedankt voor je post! Ik eet mij de hele dag rond ik voornamelijk bruinbrood (student hé) bananen en ander krachtvoer. De wgshakes zijn gewoon een aanvulling, extra Kcal, omdat ik te makkelijk gewicht verlies (een dag slecht eten kost me min. 2kg). De whey na de training gebruik ik ook. Voor een groter ol ga ik geen tribulus kopen (maar toch bedankt haha) dus ik denk dat wij op dezelfde golflengte zitten. Ik vraag me dan af of er nog iets is voor dat beetje extra, maar jij doet wel wat van mijn hoop vervliegen! wel een heel zinnige post, waarschijnlijk zal ik het ermee moeten doen waar ik het er nu ook mee doe.
Ik vraag me overigens af of er meer bbers met dit ´probleem´ zitten.

D.

Originally posted by D.
Anyway, bedankt voor je post! Ik eet mij de hele dag rond ik voornamelijk bruinbrood (student hé) bananen en ander krachtvoer. De wgshakes zijn gewoon een aanvulling, extra Kcal, omdat ik te makkelijk gewicht verlies (een dag slecht eten kost me min. 2kg). De whey na de training gebruik ik ook. Voor een groter ol ga ik geen tribulus kopen (maar toch bedankt haha) dus ik denk dat wij op dezelfde golflengte zitten. Ik vraag me dan af of er nog iets is voor dat beetje extra, maar jij doet wel wat van mijn hoop vervliegen! wel een heel zinnige post, waarschijnlijk zal ik het ermee moeten doen waar ik het er nu ook mee doe.
Ik vraag me overigens af of er meer bbers met dit ´probleem´ zitten.

D.

Als ik jou verhaal zo lees doet mij dat veel aan mezelf denken 1 jaar geleden. Zelfde stats, toen woog ik ook zoon 75 kilo en leek die 80 kilogrens heel ver weg. Ik lees ook dat je net als mij student bent, wat het ook niet makkelijker maakt. Wat ik je wil aanraden is het niet zo zeer in supplementen proberen te vinden als wel in voeding. Eet veel complexe koolhydraten en eiwitten, dingen zoals brinta, havermout, magere kwark, kipfilet, eieren en tonijn. Daar heb je meer aan als aan supplementen. Zo heb ik het zelf ervaren. Gooi bijv. die bruine boterhammen van je vol met kipfilet om ook op school aan je eiwitten te komen of misschien doe je dat al.

Zelf heb ik ook veel producten geprobeert, de enige supplementen waar ik baat bij heb zijn whey, WG, multivitamine/vit c en creatine. De rest was veelal geldverspilling en niet de wonderproducten als dat ze beloven te zijn.

Wat ik over tribulus kan melden, je bent nog jong dus je zit nog vol met hormonen / testosteron, dus zo ik het niet in die richting zoeken.

Originally posted by lickety-split

Als ik jou verhaal zo lees doet mij dat veel aan mezelf denken 1 jaar geleden. Zelfde stats, toen woog ik ook zoon 75 kilo en leek die 80 kilogrens heel ver weg. Ik lees ook dat je net als mij student bent, wat het ook niet makkelijker maakt. Wat ik je wil aanraden is het niet zo zeer in supplementen proberen te vinden als wel in voeding. Eet veel complexe koolhydraten en eiwitten, dingen zoals brinta, havermout, magere kwark, kipfilet, eieren en tonijn. Daar heb je meer aan als aan supplementen. Zo heb ik het zelf ervaren. Gooi bijv. die bruine boterhammen van je vol met kipfilet om ook op school aan je eiwitten te komen of misschien doe je dat al.

Zelf heb ik ook veel producten geprobeert, de enige supplementen waar ik baat bij heb zijn whey, WG, multivitamine/vit c en creatine. De rest was veelal geldverspilling en niet de wonderproducten als dat ze beloven te zijn.

Wat ik over tribulus kan melden, je bent nog jong dus je zit nog vol met hormonen / testosteron, dus zo ik het niet in die richting zoeken.

ik denk dat ik me hier ook bij moet scharen, qua bodytype, ben vlg mij toch echt ectomorph, voor mij het altijd moeilijk om gewicht aan te komen, ben 1.84 lang en lange benen en smalle taille, na wat gekloot in de gym ben ik vorig jaar serieus begonnen met 'groter' worden en idd het belangrijkste is (vr)eten!!! vorig jaar eind aug was ik 82 kg en eind oktober, dikke 95 kg wel met iets hoger bf & maar dat is onvermijdelijk, daarna nog wel doorgegaan maar te vet geworden en zat toen op 110 kg en nu weer op de 89 met een bf van 8% die nog omlaag aan het gaan is,
anyway, als ik er op terugkijk is het het gewoon een kwestie van goed en veel eten, en daarbij is het zoals je zelf al aangeeft te vroeg voor een hormoon stimulerend middel,
misschien zou je HMB kunnen gebruiken, zoek even op het board, schijnt te helpen sommige

ik ken je probleem... als je er echt voor wilt gaan zul je hard en correct moeten trainen en een juiste dieet volgen die voldoende eiwitten bevat, en je moet ook elke maaltijd voldoende eiwitten eten.

probeer zelf even wat rond te kijken in voeding&supplementen.. post daar je huidige schema en wij helpen je om t te verbeteren. (ben zo eerlijk mogelijk, hoe eerlijker je bent hoe beter we je kunnen helpen)

verder zou je in training & oefeningen je trainschema posten of vragen stellen over bepaalde oefeningen, ik heb voor je ook nog wel een site met verschillende oefeningen.. heel erg handig.

verder supps, ik denk dat een WG en Whey shake voldoende is. en dat je bijv. altijd smorgens whey shake pakt met melk (om uit je katabolischme te komen). en na training een shake met dextrose en water (voor snellere spierherstel).

als je nog verder in de supps wilt gaan zou je bv. ook vitamine pillen kunnen aanschaffen (multi,vit C,B,E) en lijnzaadolie (onverzadigde vetten = goed je voor je hart en andere organen en dus ook voor je spieren)

verder qua training kan ik alleen zeggen dat je hard voor moet trainen, je moet proberen over de pijn gaan en doortrainen, je hoeft niet altijd superstrict te trainen maar ook niet constant te cheaten, probeer daarin een middenweg te vinden.... wij zouden je er eventueel mee kunnen helpen.

daar is dit board dus voor :) om elkaar te helpen/adviseren, en niet om dingen voor te kauwen (wat sommige verwachten)

succes ! :thumb: hoop dat je hier wat aan hebt.

Ja want tribulus zuigt echt! :D

Originally posted by exarchos

vorig jaar eind aug was ik 82 kg en eind oktober, dikke 95 kg wel met iets hoger bf & maar dat is onvermijdelijk, daarna nog wel doorgegaan maar te vet geworden en zat toen op 110 kg en nu weer op de 89 met een bf van 8% die nog omlaag aan het gaan is,
anyway, als ik er op terugkijk is het het gewoon een kwestie van goed en veel eten, en daarbij is het zoals je zelf al aangeeft te vroeg voor een hormoon stimulerend middel,
misschien zou je HMB kunnen gebruiken, zoek even op het board, schijnt te helpen sommige

Begrijp ik goed dat jij vanaf augustus tot waarschijnlijk enkele maanden geleden bijna 30 kilo bent aangekomen? Hoe de n**k heb je dat voor elkaar gekregen?? leg uit aub...

HMB heb ik overigens al eens geprobeerd, maar dit hielp totaal niets.
Ik heb in ieder geval door dit topic en vele andere topics op het forum behoorlijk wat wijsheid opgedaan! Ga vanaf nu langzaamaan mijn trainingen en eetmanieren optimaliseren. Ik heb er zin in en vertrouw er op dat het goed zal komen. Veel handige tips, wilde dat ik dit forum véél eerder had ontdekt.

D

hai D.,
ben ten eerste ook zeker beniwued naar zijn antwoord.

Maar wat er al erder is gezegd, hou je aan een goed voedingsschema vol complexe kh en voldoende eiwitten en de nodge onv. vetten (vis, lijnzadolie, noten) en bruin brood moet je wel volkoren of meergranen brood gebruiken. ben zelf ook student en kan t ook niet permiteren om zelfs een wheyshake in huis te hebben alhowel ik daar de laatste tijd wel geld echt voor opzij zet omdat t toch een must is na de training en om t elke keer op de gym te halen kost me relatief gezien nog meer geld.

Qua supps heb ik ook eel onzinproducten gebruikt toen ik nog alles behalve goed at. totale geldverspilling geweest. Ik las op de tiketten de naam af (spierballen was een naam van American Sports en niet duur) die kocht ik dan maar en hield me wel aan de doseringen maar ja een goed voedingsscema is de basis. nog belangrijker dan trainen vidn ik omdat je daar 24/7 mee bezig moet zijn.

Nu weet ik wel beter, je hebt voldoende aan de basissupps, whey, weight gainer en uiteraard multivitamines. Creatine is ook een topproduct zolang je wel t goede merk hebt dan, maar dat gaat voor alles op.

Hoe dan ook, hou t bij de basis en je bent nog jong en zit nog in je groei dus dat gaat helemaal goed komen met jou. dat weet ik zeker. Maar post eens je voedings en trainingsschema in de daarvoor bestemde secties en kijken wat we daarmee aankunnen om jou te helpen

Mijn voedings- en trainingsschema zijn nog niet optimaal nu. Ik ga er aan werken, maar beter doe ik dat langzaam aan denk ik. Als ik een of ander powerschema kopieer dan gaat dat waarschijnlijk een boel geld en ergernis kosten. Daarom probeer ik met tips die ik in andere topics vind één en ander aan te passen. Mijn trainen heb ik de laatste tijd al aangepast, ik varieer nu meer met oefeningen, reps en spiergroepen. Telkens andere vormen van spierpijn, dus dat zit wel knorr. Ik denk dat ik met eten misschien nog op iets te weinig eiwit zit maar ik heb nu 6pags. vol met recepten van deze site voor shakes (ook zonder wgpoeier oid), daar zal ik ook het nodige vandaan halen.
Voor mij geldt wel dat alles wat ik lees over anderen, ik dit meer als inspiratie voor mijn levensstijl als bber zal gebruiken, dan het te kopieren. Op die manier wordt het mijn sT, dit zal wellicht makkelijker zijn vol te houden, en ik kan het aanpassen aan de rest van mijn leven. Wat betreft dat 24/7 bezig zijn met eten heb je volop gelijk. 3x2uur goed trainen in de week is niet zo'n heel moeilijke opgave, maar het in de gaten houden van dat eten wel. Maar ik zie dit als een uitdaging om mijn leven hier op aan te passen, wel geleidelijk echter!

En @ Exarchos: vertel aub wat jou tactiek is geweest...... :eyes:

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven