Fitness Seller

Aan het cutten - buikspieroefeningen

Bezoekers in dit topic

Testosteronbom

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
10 jul 2015
Berichten
1.519
Waardering
749
Goeiemiddag,

Ben sinds (bijna) 2 weken aan het cutten en zal dit blijven doen tot midden juni vermoedelijk. Mijn doel is om van 15% vet naar 10% te gaan.

Normaal doe ik geen afzonderlijke oefeningen voor buikspieren omdat mijn VP net te hoog is om ze echt te zien :)

Nu ik aan het cutten ben wil ik er toch graag oefeningen bij doen voor buikspieren zodat ze zo goed mogelijk uitkomen wanneer mijn VP naar 10% gedaald is.

Ik doe op deze moment leg raises en weighted crunches. Beide doe ik gewoon in een rechte lijn dus ik doe geen variatie waar ik mijn bovenlichaam draai om nadruk op zijkant te leggen (is dit überhaupt nodig?).

Zouden jullie nog oefeningen/variaties aanraden?

Thanks.
 
Al pindakaas op je buik gesmeerd? Werkte ver goed bij mij:
Smeer het goed uit anders zie je niet alle spiertjes evengoed. Ik zou erook nog folie omheen doen, dan absorberen de abs erg goed voedingsstoffen van de pindakaas.

Succes ;)

pindakaas-buik.jpg
 
Al pindakaas op je buik gesmeerd? Werkte ver goed bij mij:
Smeer het goed uit anders zie je niet alle spiertjes evengoed. Ik zou erook nog folie omheen doen, dan absorberen de abs erg goed voedingsstoffen van de pindakaas.

Succes ;)

pindakaas-buik.jpg

Dwaze troll, als je trouwens op 17% staat smeer je best zelf zoveel mogelijk pindakaas.
 
Je obliques zou ik niet trainen aangezien je middel er dikker van gaat worden waardoor je V shape verdwijnt.

Verder is het nu een beetje te laat om te beginnen met ab training voor deze zomer. Dat je spieren niet ziet betekent niet dat ze er niet zijn of dat ze geen of minder training nodig hebben. Een beetje wazig.

Rope crunches, leg raises, hanging leg raises, planks
 
Je obliques zou ik niet trainen aangezien je middel er dikker van gaat worden waardoor je V shape verdwijnt.

Verder is het nu een beetje te laat om te beginnen met ab training voor deze zomer. Dat je spieren niet ziet betekent niet dat ze er niet zijn of dat ze geen of minder training nodig hebben. Een beetje wazig.

Rope crunches, leg raises, hanging leg raises, planks

Abwheel of plank? gelijk hele core erbij.

Dat ze er zijn weet ik wel hoor, mijn dieet staat op punt dus binnen paar weken zal ik wel resultaat zien. Ik doe genoeg andere zware oefeningen waardoor ze zeker al wat getraind zijn.

Ik vind het tijdens een cut gewoon een gepast moment om mijn abs goed te trainen, motiveert ook om mijn dieet vol te houden :p

Die planks en oefeningen met ab wheels ga ik zeker opnemen in mijn trainingsschema. Thanks voor die tips alvast.
 
Dwaze troll, als je trouwens op 17% staat smeer je best zelf zoveel mogelijk pindakaas.

Het is bijna vrijdag kom op :p
Maareh, ik begrijp je wel het wordt zomer en je wilt er goed uitzien. Je bent aan het cutten. Geen idee wat je doel is,
maar zorg gewoon dat je voeding goed en weeg elke week op een vast tijdsstip je gewicht. Voer de squat en deadlift goed uit,
pak de abb roll, doe wat planks, ga hangen aan een stang en doe wat bewegingen met je benen in de lucht je bent ready voor de zomer ;)
 
Het is bijna vrijdag kom op :p
Maareh, ik begrijp je wel het wordt zomer en je wilt er goed uitzien. Je bent aan het cutten. Geen idee wat je doel is,
maar zorg gewoon dat je voeding goed en weeg elke week op een vast tijdsstip je gewicht. Voer de squat en deadlift goed uit,
pak de abb roll, doe wat planks, ga hangen aan een stang en doe wat bewegingen met je benen in de lucht je bent ready voor de zomer ;)

Ok, zand erover :p

Squat en dl doe ik idd zwaar en voer ik goed uit, vandaar dat ik zeker al basis heb aan mijn abs, ik wil tijdens mijn dieet vooral nog wat extra oefeningen voor abs omdat het me motiveert mijn dieet verder uit te houden.

Ik ga (zoals in mijn vorige post gezegd) deze oefeningen doen:

crunches, leg raises, ab wheel en planks.

Thanks voor de reacties alvast.
 
Laatst bewerkt:
Succes en die foto die ik stuurde was van internet. Ik ben niet zo gek om zoiets te doen en op internet te zetten :p

Ik zou focussen op de keten en daarna op de kleine spiertjes. Ik had een keer gelezen dat je abs ook beter ziet
als je lichaamshouding perfect is. Ik doel op dat als je rechte rug hebt, je bekken/bilspieren sterk zijn, dat je daardoor ook beter je abs ziet. Correct me if I wrong.
 
L-sit, V-sit, front lever. Meer heb je niet nodig..
 
Buikspieren, de enige spieren die mensen pas beginnen te trainen in de cut. :)

Beter focus je je volgende keer in de bulk al op de buikspieren. Spieren groeien namelijk niet echt in de cut.

Zit zeker waarheid in maar dan motiveert het niet. Laat dit mijn"het is bijna zomer" zonde zijn ;)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik train ze nooit en bij mij zijn ze op 14 a 15 % al prima zichtbaar.
Ja natuurlijk niet zwaar ripped, maar beter iig als de gemiddelde strandganger.
 
Ik train ze nooit en bij mij zijn ze op 14 a 15 % al prima zichtbaar.
Ja natuurlijk niet zwaar ripped, maar beter iig als de gemiddelde strandganger.

Ik zit nu ook op 14-15 en heb een 4pack momenteel. Hopelijk 6pack wanneer ik op 10% geraak :)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Mij werd verteld dat je nooit je abs hoeft te trainen, deadlifts en squats doen het werk zogenaamd, nu ben ik een ripped figuur maar zonder abs[emoji22]
 
Back
Naar boven