Fitness Seller

Aan het cutten op BMR??

Bezoekers in dit topic

WorkoutwithJ

Novice
Lid geworden
25 nov 2014
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m67
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik aan het 'cutten' en ik kom er eigenlijk net achter dat ik op mijn BMR zit te cutten (1500kcal). Ik heb eerder onder begeleiding gecut op dit zelfde aantal calorieen en dit ging prima (net als nu), maar het lijkt me niet helemaal de bedoeling?! Op dit moment verlies ik netjes 0.5 kg per week door 1500 kcal te eten en daarbij ongeveer 3-5x per week krachttraining te doen. Mijn stats:

Vrouw, 23 jaar, 65 kg, 1.67m ongeveer 20% vet gok ik. Ik ervaar geen verlies in kracht en win soms zelfs (minimaal) aan kracht. Volgens verschillende calculators ligt mijn BMR rond de 1478 kcal.

Mijn vraag is eigenlijk of het erg schadelijk is om rond BMR te cutten en of het wel normaal is dat ik zo 'weinig' gewicht verlies als ik op 1500 kcal cut? Ik hoor graag jullie meningen!
 
Als jij dit goed kan volhouden en je krijgt al je micro's binnen dan lijkt het me geen probleem.
Een halve kilo per week verliezen is niet verkeerd als je nu al op 20% staat lijkt me.

Geen idee hoe lang je al bezig bent en wat je doelen zijn?
 
Ik snap werkelijk de obsessie met berekeningen niet. "Alles gaat prima, maar het klopt niet adhv deze berekening. Help!"

Ik begrijp ook niet wat je als oplossing verwacht.
 
Halve kilo per week vind ik netjes. Je moet eten op de snelheid die je af wilt vallen en dan zou ik persoonlijk 0.5kg per week prima vinden.

BMR en al die dingen zijn berekeningen en is dus niet persoonsafhankelijk, verschilt gewoon per individu. Dus kijk daar niet streng naar. Afvallen is afvallen!
 
Ten eerste bedankt voor de reacties! Begrijp me niet verkeerd; ik vind 0.5 kg per week afvallen ook netjes, zolang dit maar op een gezonde manier gebeurd.Vandaar mijn vraag.
 
Ik snap werkelijk de obsessie met berekeningen niet. "Alles gaat prima, maar het klopt niet adhv deze berekening. Help!"

Ik begrijp ook niet wat je als oplossing verwacht.

Dat kan. Ik begrijp niet wat jouw reactie voor waarde toevoegde aan dit topic. Snap ook niet waar jij uit haalt dat ik een 'obsessie' heb met berekeningen. Denk dat ik mijn calorieën dan per direct had opgeschroefd. Wil er gewoon zeker van zijn dat ik op een gezonde manier afval en niet mijn lichaam aan het verwaarlozen ben.
 
Als jij dit goed kan volhouden en je krijgt al je micro's binnen dan lijkt het me geen probleem.
Een halve kilo per week verliezen is niet verkeerd als je nu al op 20% staat lijkt me.

Geen idee hoe lang je al bezig bent en wat je doelen zijn?

Momenteel ben ik 7 weken aan het cutten. De eerste week verloor ik 2kg ( ik ga er vanuit dat dit vooral vocht was), en de overige weken 0.5 kg per week. Ben begonnen op 70 kg. Na een jaar gestopt te zijn met sporten en daarbij niet op mijn voeding te hebben gelet ben ik zo'n 10 kg aangekomen. Vorig jaar januari ben ik begonnen met krachttraining. Mijn beginstats toen waren: 58 kg met 18,5% vet. Na toen ongeveer 4 maanden op 1500 kcal te hebben geleefd en 3-5x per week gesport te hebben waren mijn stats 59.5 kg met 17% vet. Ik heb toen dus spiermassa opgebouwd en tegelijkertijd vetmassa verloren op het zelfde aantal kcal dat ik nu cut, alleen was ik toen veel lichter..

Ik wil trouwens richting de 13%.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan. Ik begrijp niet wat jouw reactie voor waarde toevoegde aan dit topic. Snap ook niet waar jij uit haalt dat ik een 'obsessie' heb met berekeningen. Denk dat ik mijn calorieën dan per direct had opgeschroefd. Wil er gewoon zeker van zijn dat ik op een gezonde manier afval en niet mijn lichaam aan het verwaarlozen ben.
Bedoel niet zozeer jou in het bijzonder maar ik lees dat regelmatig hier. Dat een theoretische formule, die op zichzelf al een ruwe schatting is van een aantal factoren, niet strookt bij wat je meet. Hoe kan het in godsnaam relevant zijn als blijkt dat de formule niet precies op jou van toepassing is?
 
Back
Naar boven