Fitness Seller

Aan kris ( glucosamine )

Speedy G.

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Heb effe wat vraagjes normaal neem ik glucosamine en chondroïtine in 1 pil maar veel chondroïtine zit er al niet in en betaal nu 37pleuro voor 60 taps ( 750mg totaal denk ik ) .

Dus ben eens je site gaan kijken daar zou me dat dus veel voordeel doen 2 gluco + 2 chondro te bestellen.

Ik woon wel in belgië hoe kan ik best bestellen ? Met visa of via overschrijving.
En hoe lang duurt het normaal eer ik het kan verwachten? En die 4 euro das een vaste prijs naar belgïe?

Dan nog een vraagje ( weet het ben lastig :D ) de reden waarom ik chondro zou nemen is omdat ik al 2 maal ben geopereerd aan men knie en men kraakbeen was blijkbaar naar de kl**ten dus een kraakbeencorrectie.
Men kiné had me aangeraden daar mee te beginnen.

Hoeveel kan ik dan best nemen 2 gluco en 2 chondro per dag of kom ik met 1tap van elk toe per dag ( heb al een dik half jaar gluco gebruikt is nu wel al een weekje geleden ).

Thanks

ps: men ma gaat er nu ook aan beginnen heeft artrose.

Dag Speedy

Heb effe wat vraagjes normaal neem ik glucosamine en chondroïtine in 1 pil maar veel chondroïtine zit er al niet in en betaal nu 37pleuro voor 60 taps ( 750mg totaal denk ik ) .

Da's een dure! In België zijn de chondroprotectieve supplementen (glucosamine en chondroitine) heel populair en er zijn vast goedkopere merken. Meestal hebben die echter een lage dosering chondroitine (voor zover ik weet).

Dus ben eens je site gaan kijken daar zou me dat dus veel voordeel doen 2 gluco + 2 chondro te bestellen.

Ik woon wel in belgië hoe kan ik best bestellen ? Met visa of via overschrijving.
En hoe lang duurt het normaal eer ik het kan verwachten? En die 4 euro das een vaste prijs naar belgïe?

VISA is sneller en veiliger. De 4 euro verzendkosten is inderdaad vast. Als je de bestelling doorfaxed kan hij de eerstvolgende verzenddag verstuurt worden: maandag woensdag of vrijdag. Een pakketje naar Belgie komt meestal drie werkdagen later aan.

Dan nog een vraagje ( weet het ben lastig ) de reden waarom ik chondro zou nemen is omdat ik al 2 maal ben geopereerd aan men knie en men kraakbeen was blijkbaar naar de kl**ten dus een kraakbeencorrectie.
Men kiné had me aangeraden daar mee te beginnen.

Hoeveel kan ik dan best nemen 2 gluco en 2 chondro per dag of kom ik met 1tap van elk toe per dag ( heb al een dik half jaar gluco gebruikt is nu wel al een weekje geleden ).

Het is moeilijk te zeggen wat in jouw geval verstandig is .Ik neem hierbij aan dat je geen 'normale' artrose hebt maar een soort beschadiging door trauma (ongeluk / (sport)blessure). Glucosamine en chondroitine zijn onderzocht op hun werking bij artrose. Gegevens mbt andere situaties zijn er te weinig. Maar in de praktijk wordt het wel veel bij kraakbeenbeschadigingen door trauma gebruikt. De resultaten verschillen in die gevallen echter nogal omdat de klachten van persoon tot persoon zo verschillend zijn.

De werking is hoogstwaarschijnlijk sterker bij een hogere dosering (ik bijvoorbeeld ken sporters die een sterkere werking rapporteren voor hun probleem bij toenemende dosering tot wel 4.5 gram glucosamine per dag). Als de kosten dus geen bezwaar zijn zou ik de hoogste dosering nemen waarvan veiligheidsstudies zijn gedaan voor de langere termijn:
1500mg per dag voor glucosamine
1200mg per dag voor chondroitine

Als kosten een bezwaar vormen lijkt mij de beste keuze om de dosering chondroitine te halveren en de dosering glucosamine gelijk te houden.

Thanks

You're welcome! :)

Terug
Naar boven