XXL Nutrition

Aan/opmerkingen voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Jovi93

Novice
Lid geworden
19 mrt 2019
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
108kg
Vetpercentage
18%
Beste allemaal,

Zit nu een tijdje in de bulk en gaat wel prima. Het enige probleem is dat ik me kapotschijt. Kan zijn door de glutengevoeligheid maar miss ook wel andere dingen. Wil gewoon mijn eten binnenkrijgen maar alles glutenvrij is ook zo kut.

Verder zit ik ook in de keuze tussen doorbulken of cutten, wil meer massa pakken vandaar de huidge bulk. Het tegenpuntje is natuurlijk het buikje wat vrij vervelend is aangezien mijn vet al snel onderin mijn buik gaat zitten. Maarja voor nu denk ik gwn ff doorknallen en straks maar wat langer geleidelijk aan cutten.

Stats:
25 jaar
1.95m
108kg
BF +/- 18%

Zit nu op 4500kcal en train 6x in de week geen cardio. Ik eet bijna elke dag hetzelfde wissel kip vaker af met vis maar verder vrij weinig variatie. Sommige zouden het niet kunnen maar ik heb er geen problemen mee.

8:00
150g havermout
1 banaan
30 gram ongezouten pinda's
1 scoop eiwitten

10:00
4 gebakken eieren
6 sneden brood

13:00
100 gram rijst
150 gram kipfilet
150 gram groene groenten (ardo mix)
halve avacado

16:00 (pre workout)
200 gram muesli
400 ml volle melk

20:00 (post workout)
150 gram rijst
150 gram kipfilet
150 gram groene groenten (ardo mix)
halve avocado

23:00 bakkie magere kwark

Dit is een dag in Fitnesspal gezet

macros.jpg

Op of aanmerkingen zijn graag welkom!

Groetjes
 
Heb je echt diarree of is het gewoon "veel" naar de wc gaan?
Want veel naar de wc gaan kan ook gewoon met het volume van je voeding te maken hebben.

Als je echt problemen hebt met gluten zou je het ook hebben als je niet in de bulk zit. Met glutenintolerantie heb je (meestal) ook buikpijn.
Daarbij eet je weinig echt "glutenhoudende" dingen. Havermout is van origine gluten vrij en rijst ook. Enige gluten bevattende product zou dan die boterhammen zijn. En een minimaal beetje misschien in de muesli (als daar al tarwe inzit... ). Dus het lijkt niet logisch dat het de gluten zijn.

Teveel aan vezels kan ook leiden tot diarree.
Het kan ook zijn dat je op eiwitten wat sterker reageert. Teveel eiwitten kan ook leiden tot diarree. Maar je zit aan zo een 2,5 gr per kg BW dus ook niet overdreven veel.
Mogelijk kan je eens kijken als je die wat omlaag doet wat het doet.

Op 18% zou ik iig niet gaan bulken maar onder onderhoud gaan eten.

ps.. glutenvrij eten valt op zich best mee. Wil je het 100% zeker weten haal dan een keer glutenvrije havermout (die is 100% gluten vrij, normale kan besmet zijn zeg maar ivm verwerken op dezelfde productielijnen als tarwe). En neem ipv brood smiddags bijvoorbeeld ook rijst of een keer glutenvrije pasta. Dan is je hele menu glutenvrij en das best te doen.
 
Het is echt diarree. Niet constant maar het is wel 9/10 keer dun. Ik heb het inderdaad al een langere tijd ook met minder volume van mijn voeding. Als ik de hele dag thuis ben is het geen probleem maar anders is het vervelend, veel opgeblazen. Kan het inderdaad eens afwisselen met glutenvrije pasta en havermout en dan pak ik ipv die muesli ook nog eens rijst. Een weekje om te kijken of het verschil maakt.

Is het verder minder goed dat ik elke dag hetzelfde eet of maakt dat niet veel uit?
 
Is t plotseling gekomen?
Heb je het ook als je niet bulkt?

Ik zou proberen wat variatie in groente en fruit te doen. Verder maakt t op zich niet veel uit. Andere mensen eten alleen maar brood he ;)
Misschien eens wat vette vis eten zo nu en dan.
Zalm bij avondeten, of gerookte zalm op brood ipv ei.

Verder een tipje via pm ;)
 
Mijn maag reageert onwijs op olie / olijfolie en daar reageren mijn darmen idv dunne ontlasting / diarree
 
Het is inderdaad plotseling gekomen, wel al 2-3 jaar terug. Maar eigenwijs en gewoon doorgaan he.. :o
Die zalm klinkt inderdaad goed.
 
Ga voor jezelf eens na of er wat verandert is in je voeding, leefpatroon etc vanaf toen.
 
Back
Naar boven