XXL Nutrition

Aan Robin en anderen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

xerxes

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
145
Waardering
0
Hi Robin EN alle anderen

in de vorige lijst vertelde je eens dat je voordat je daadwerkelijk aan BB begon eerst een aantal maanden je pezen hebt voorbereid en versterkt. Dat is dus nu wat ik ook aan het doen ben, maar ik heb sinds kort last van mijn pols. Hoe kan ik mijn polsen sterker maken ? Ik denk dat dit vooral komt omdat ik ook veel tennis.

Groeten,

Xerxes
 
Hoe bedoel je last van je pols? Is ie zwakker dan andere spiergroepen, of is het meer een blessure-achtige kwestie?
 
De reverse barbell curl versterkt de polsspier.
 
Ik zie bij onze sportschool een touw liggen met daaraan een schijf van misschien 1kg. Aan het eind van het touw is een stokje. De mensen, die therapie komen doen, zie ik vaak dus dat touw om het stokje heen rollen.. moet ik ook maar eens gaan doen.
Ook helpt het om een kleine dumbbell (1 of 2 kg) in je hand te leggen en dan de hand om de dumbbell bijna te sluiten terwijl de dumbbell richting pols rolt.. gehoord van wateen, die die tip weer van de sportschooleigenaar had gekregen.. ook die moet ik maar eens gaan doen. Ze zegt dat ze sindsdien minder pijn in de pols heeft.
 
Zwakkere pols

Hi Robin
ik denk wat zwakker want kijk hij wordt ook vaak belast. (met duiken til ik vaak zware flessen, met tennis sla ik vaak heel hard met topspin en natuurlijk met fitness gebruik ik ook veel de pols).

Ik wil gewoon de polsen wat versterken zodat ik als ik dadelijk verder in mijn training ben en voor zwaardere gewichten ga dat ik geen last van mijn polsen krijgen ;)


xerxes
 
Originally posted by Robin
Hoe bedoel je last van je pols? Is ie zwakker dan andere spiergroepen, of is het meer een blessure-achtige kwestie?
idd.. of is het je polsgewricht zelf? waar heb je precies last van?
 
polslast

Hi ErEf en Robin

ja het is de zijkanten waar ik soms last van heb. Echt de spieren denk ik dus. De binnenkant en de buitenkant van mijn pols.

Groetjes, Xerxes
 
misschien belast je je pols juist teveel...Ik denk dat je niet specifiek je polsen moet gaan trainen, ik denk dat je ze dan overtraind. Je pakt ze al flink aan bij de rugoefeningen en bij het trainen van de biceps.
Ik denk dat je je polsen echt moet gaan trainen als je wat meer gevordert bent.
 
Back
Naar boven