AndroidHealthClinic

Aangenaam: lockdown herintreder met blueprint to mass van Arnold

Bezoekers in dit topic

hombom

Novice
Lid geworden
13 mei 2020
Berichten
9
Waardering
7
Lengte
1m82
Massa
78kg
Tijdens de lockdown heb ik mezelf voorgenomen weer te werken aan mijn fysiek.
Mijn doel voor dit jaar was om weer 100 kilo te bankdrukken (meetbaar doel) en om weer een lichaam te krijgen waar ik me niet voor schaam.
Mijn lange termijn doel is om een voorbeeld te zijn voor mijn kinderen wat betreft gezond eten en trainen.

Sinds een week of 9 ben ik thuis weer volop bezig. Ik heb thuis een bench, barbell, zelfgefabriceerde optrekstang, 2 dumbbells en 80kg aan gewichten. De eerste 3 weken heb ik rustig wat opgebouwd.
Inmiddels ben ik 6 weken bezig met de Blueprint to mass van Arnold. De reden dat ik voor dit schema heb gekozen, is dat ik met de spullen die ik heb bijna alle oefeningen van dit schema kan doen.
LEG EXTENSION en LEG CURLS gaat niet en squats kan ik niet heel zwaar pakken, omdat ik de barbell eerst van de grond moet tillen.
Voor de rest lukt praktisch alles.

Ik train dus 6 dagen per week.
Ma: borst/rug/buik
di: schouders/biceps/triceps
woe: benen/buik
do: borst/rug
vr: schouders/biceps/triceps
zat: benen/buik
zon: rustdag

Na 4 weken merkte ik dat ik al een behoorlijk stuk droger was geworden. Ook sterker, maar qua gewicht kwam ik niet aan. Ik at met name veel eiwitten, maar was erg zuinig met de carbs. Ben me toen op dit forum gaan verdiepen in voeding. Inmiddels weeg ik alles en registreer ik wat er ingaat. Ik eet nu 3300 calorieën per dag de onsjes vliegen er nu aan. In week 4 en 5 ben ik van 78 kilo naar 79,7 kilo gegroeid. (Gaat dit niet te hard?)
Ik probeer 50% carbs(416gram)/ 25% eiwit(208 gram)/ 25% vet(93gram) te eten. Dit lukt echter nog niet goed. Qua vetten zit ik vaak hoger en de koolhydraten zijn lager. Hier moet ik nog aan sleutelen.

Ik had wel gelezen over muscle memory, maar het valt me 100% mee hoe snel mijn lichaam na 3 jaar praktisch niks doen, het trainen heeft opgepakt en er resultaat merkbaar en zichtbaar is. De 80 kilo aan schijven is niet meer genoeg wanneer ik mijn borst train. Ik heb inmiddels met elastiek jerrycans en frisdrankflessen aan de barbell hangen. Geen gezicht, maar zo kom ik op 93 kilo. Mocht er iemand nog 2 20kg schijven hebben liggen, dan houd ik mij aanbevolen!

Mocht het iemand interesseren, dan zal ik in dit topic mijn progressie bijhouden en af en toe een foto plaatsen. Als ik de 8 weken van dit schema heb volbracht, zal ik de resultaten plaatsen. Ik zal dan bepalen of ik weer ga verlagen in aantal calorieën.

Bedankt voor de vele informatie op dit forum! Ik hoop hier nog veel te leren en mijn vragen beantwoord te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog tips voor het toevoegen van extra gewicht? Het ziet er nu zo uit..
 

Bijlagen

  • barbell.jpg
    barbell.jpg
    170,8 KB · Weergaven: 180
Progressie Blueprint to Mass

21 april (aanvang)
7 mei (halverwege week 3)
25 mei (begin week 6)
 

Bijlagen

  • 20200525_223053.jpg
    20200525_223053.jpg
    72,7 KB · Weergaven: 162
  • 20200525_222758.jpg
    20200525_222758.jpg
    56 KB · Weergaven: 149
  • 20200525_222707.jpg
    20200525_222707.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 149
Ziet er een beetje uit als die rommel van gorillasports die ik ook heb, kijk of je wat gietijzeren plates op de kop kunt tikken? Je kunt evt ook weerstandsbanden gebruiken of paused reps of double paused reps toepassen.
 
Ziet er een beetje uit als die rommel van gorillasports die ik ook heb, kijk of je wat gietijzeren plates op de kop kunt tikken? Je kunt evt ook weerstandsbanden gebruiken of paused reps of double paused reps toepassen.
Ja het is inderdaad van Gorillasports. Heb het een jaar oid geleden via marktplaats op de kop getikt voor 100 euro denk ik.
Probleem is dat momenteel nergens schijven te krijgen zijn.
Bedankt voor je tips.
 
Ja het is inderdaad van Gorillasports. Heb het een jaar oid geleden via marktplaats op de kop getikt voor 100 euro denk ik.
Probleem is dat momenteel nergens schijven te krijgen zijn.
Bedankt voor je tips.

oh voor dat geld is het prima, in ieder geval kan je nu trainen!

probeer de paused reps maar, maakt het een stuk zwaarder!
 
Heeft iemand nog tips voor het toevoegen van extra gewicht?

Andere set / rep range hanteren , normaliter doe ik 5x5 ( SL ) of Madcow maar hanteer nu in tijden van Corona thuis een set / rep range van 4x15 met pause
 
Back
Naar boven