MuscleMeat

Aangenaam :)

Bezoekers in dit topic

Hokaatje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2013
Berichten
98
Waardering
45
Lengte
1m70
Massa
60kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

Ik ben Hokaatje en 34 jaar.
Net als bij veel mensen, blijft bij mij het vet op mn buik zitten.
Dit wil ik graag in mindering brengen.
Ik probeer me wat in te lezen maar het is allemaal nogal nieuw voor mij :o

Via de sportschool een paar weken deelgenomen aan een "levenstyle" Benfit.
Qua gewicht iets afgevallen maar qua vet niet veel veranderd.
Ik voelde me daar ook niet echt prettig.
Er werd mij gevraagd wat mn streef gewicht was, die had ik niet want ik hoef niet perse kilo's kwijt maar vet. Er werd er verder niet op gereageerd.

Dus nu heb ik zelf een dumbbellset gekocht en moet nog een bankje hebben en lekker thuis in mn eigen tijd trainen.
Uiteraard wil ik ook op mijn voeding blijven letten maar ik heb geen idee wat en hoeveel ik moet eten.
Ik weet wel dat zilvervliesrijst langzame koolhydraten zijn en dat je deze eind van de ochtend kan eten.
Maar verder...

Ik ben rond de 1.70m en weeg nu rond 68 kilo.
Bmi weet ik niet, die moet ik ff opvragen bij de sportschool.

Ik heb geen kantoorbaan waarbij ik de hele dag stilzit.

Hebben jullie tips/advies?
 
Welkom....

Je BMI is 23,5, hiervoor hoef je niet naar de sportschool. Om te trainen is het echter wel een goed idee om daar naar toe te gaan, vele malen effectiever.

Qua eten zijn er zoveel tips te geven, afhankelijk van jouw doel(geld overigens ook over je training) Begin eerst eens met 6 a 7 kleine maaltijden die voornamelijk bestaan uit eiwitten en gezonde vetten.


Wat is je doel??

Is iets Crossfit achtig inc met een Paleo(dieet) niets voor je.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil nog eiwitpoeder aanschaffen voor als shake.
Nu weet ik alleen niet hoevaak je deze op een dag moet nemen.
1x na een training of meer. Alleen op de dagen dat je traind?

Naar de sportschool is momenteel financieel niet haalbaar.

Mijn doel is buikvet kwijt te raken en wat meer kracht in mijn armen krijgen.
Ik weet dat je het buikvet niet zomaar kwijt bent en dat alleen je buik trainen niet helpt.
Meer kracht in je armen krijg je dmv je rug te traien heb ik begrepen.

Van Paleo heb ik ook al iets gelezen, krijg regelmatig emails van, maar nog niks mee gedaan.
 
Welkom Hokaatje!

Een proteïne shake kan je het beste na je training nemen en op trainingsdagen ook bij je ontbijt. Op rustdagen neem ik hem 1x op de dag en dat in de ochtend. Het beste om mee te beginnen is een voedingschema maken. Bereken hoeveel kcal je nodig hebt en ga daar rustig 200 kcal onder zitten.

Je kan bijvoorbeeld in de avond of wanneer je vrij hebt gaan hardlopen daar verbrand je zeker wat mee. Probeer ook om zo min mogelijk/het liefst geen koolhydraten in de avond te eten. Krachttraining kan je thuis doen maar daar voor heb je ook redelijk veel materiaal voor nodig wat ook de portemonnee kan prikkelen. Dus een abbo bij de sportschool is wel handig daar heb je meestal alle benodigdheden.

Een goed begin is het halve werk!
 
Dankejwel Tunaa, voor je reactie.
 
Welkom Hokaatje!

Een proteïne shake kan je het beste na je training nemen en op trainingsdagen ook bij je ontbijt. Op rustdagen neem ik hem 1x op de dag en dat in de ochtend. Het beste om mee te beginnen is een voedingschema maken. Bereken hoeveel kcal je nodig hebt en ga daar rustig 200 kcal onder zitten.

Je kan bijvoorbeeld in de avond of wanneer je vrij hebt gaan hardlopen daar verbrand je zeker wat mee. Probeer ook om zo min mogelijk/het liefst geen koolhydraten in de avond te eten. Krachttraining kan je thuis doen maar daar voor heb je ook redelijk veel materiaal voor nodig wat ook de portemonnee kan prikkelen. Dus een abbo bij de sportschool is wel handig daar heb je meestal alle benodigdheden.

Een goed begin is het halve werk!

Kan gerust ;)

@ Hokaatje, als je geen eiwitshake neemt en 2/3 euro extra neerlegt bij het geld wat je daarvoor wilde uitgeven, kun je naar de sportschool bij bijvoorbeeld fit for free.
 
er zijn heel veel topics hier aan gewijd.
ik zou die eerst eens doornemen en daarna kun je zelf een beetje aan de gang met een voedings- en trainingsschema. als je die dan hier (of in een nieuw topic) post kun je zoveel mogelijk tips krijgen om de schema's nog beter te maken en kun je je vragen stellen over dingen die je niet snapt of niet begrijpt.

hier het het begin:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/
voeding en afvallen, zie ook de links die onder de begin post staan van dit topic.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/
info over trainingsschema's

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/
eiwit FAQ
 
idd wat lola zegt.
maak een voedingschema en trainingsschema en ga daar 200 calorieën onder zitten.
lees de stickys door en dan komt het wel goed
 
Waar komt die 200 opeens vandaan? -200 kcal pd staat gelijk aan 200gr per week afvallen.

Volgens mij staat in alle sticky's +500 voor bulken en -500 voor cutten

Lijkt me ook logischer, waarom zou je 200g af willen vallen als een halve kilo ook prima gaat zonder te veel spiermassa in te hoeven leveren.
 
Kan gerust ;)

@ Hokaatje, als je geen eiwitshake neemt en 2/3 euro extra neerlegt bij het geld wat je daarvoor wilde uitgeven, kun je naar de sportschool bij bijvoorbeeld fit for free.

Helaas woon ik in een uithoek waar de grote commerciële jongens niet zitten.
Wat hier in de buurt zit, is helaas te duur.
 
Back
Naar boven