MuscleMeat

Aangepaste lateral pulldown (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Hee mensen

Wateengedoe2 had het over haar lat pulldowns en dat ze 35 kg al kreunend omlaag trok.

Nu heb ik wegens steeds terugkerende pijn in de schouder die lateral pull down uiteindelijk laten schieten.
Maar ik herinner me dat ik getipt ben of dat ik het gelezen heb dat je lateral pulldowns eigenlijk niet achter je hoofd langs moet doen maar naar je borst toe...

Is dat waar, of is het gewoon een andere spiergroep die je dan traint zodat de bewuste chronisch pijnlijke spier (op de kop van de schouder) ontlast wordt...

En, zou ik 'm weer kunnen doen, maar dan met meer reps en lagere gewichten? Is het mogelijk om met KT van een chronisch pijnlijke schouder af te komen???

Esperantisto
 
Pas kreunend na een rep of 6, 7 he! :p

Enne, dat heb jij gelezen op http://www.stumptuous.com/ en ik heb het ook nog gelezen in een fitnessboek wat ik hier thuis heb (dat het voor mensen met nek/schouderproblemen wordt aangeraden). Ik doe het nu sowieso, ik vind het 20x zo fijn dan achter het hoofd langs. En je traint er gewoon je rugspieren (en biceps) mee, maar misschien met een net iets ander accent, dat weet ik niet.

edit: je kent mijn mening al: eerst overleg met een fysio voordat je je geblesseerde lichaamsdelen gaat trainen. Als je het op een goede manier doet, kan het idd wonderen doen voor revalidatie.
 
Dat is correct. Front pulldown is min of meer hetzelfde als lat pulldown, alleen effectiever, en het belast de rotatorcuff veel minder. Je kan hem achter misschien zelfs met hetzelfde gewciht doen, ondanks de blessure. Maar probeer eerst ff uit...
 
Originally posted by wateengedoe2

edit: je kent mijn mening al: eerst overleg met een fysio voordat je je geblesseerde lichaamsdelen gaat trainen. Als je het op een goede manier doet, kan het idd wonderen doen voor revalidatie.

Ja...goed idee, om voor elke scheet naar de fisio te rennen... :( Ik ken mensen die er dan vaak zitten...voor kleine onschuldige dingen.
 
Originally posted by Robin


Ja...goed idee, om voor elke scheet naar de fisio te rennen... :( Ik ken mensen die er dan vaak zitten...voor kleine onschuldige dingen.
Ben ik met je eens, maar je kunt ook wel eens te lang uitstellen. In 1999 reed ik 200 km met een te slappe sandaal en nog hard ook om daarna 500km met steviger sandalen te rijden (de afgetrapte zogezegd).
De maanden daarna had ik last van pijn in de middenvoetbeentjes, vooral als ik de voet omhoog hield op de voetensteun.. na 4 maanden toch eens naar de peute. Niet voor die voet, want je moet niet mekkeren he, maar voor de knie die een opdonder had gekregen bij een aanrijding, zo'n 6 maanden daarvoor en nog steeds pijn deed...
Oh, geen wonder dat 't zeer doet, je voetbeentje is uit de kom geschoten.. even flink trekken aan de voet en de pijn was over.

Die schouder is dus van chronische RSI.. ook al van je moet niet mekkeren over een betere werkplek. Wel dus.. en een te heftig uitgevoerde roeisessie ergens in april/mei heeft die schouder dus mooi verdoet. :(

Dus, ook al schrijft de methode van Body-for-Life een maximale workout voor aan het einde van de sets, ik doe het toch wat kalmer aan..
Enne, voortaan ren ik toch wat sneller naar de arts dan voorheen... zoals toen ik ineens een hartslag van 29 had (rond 5 slagen onder mijn normale minimum). Gelukkig niets aan het handje, was een reactie op tig vaccinaties.

Esperantisto
 
Originally posted by Robin


Ja...goed idee, om voor elke scheet naar de fisio te rennen... :( Ik ken mensen die er dan vaak zitten...voor kleine onschuldige dingen.
Wat espi heeft, is niet onschuldig. (trust me, I know :D :p)
 
Body for life??? Die ga je tochniet geloven zeker, allemaal onzin.
Die hebben zeker nog nooit van een cool down gehoord:rolleyes:
 
Originally posted by admin
Body for life??? Die ga je tochniet geloven zeker, allemaal onzin.
Die hebben zeker nog nooit van een cool down gehoord:rolleyes:

Voor 3 kwartier heb je geen cooldown tussendoor nodig dunkt me.. er is steeds 1 minuut pauze tussen sets en officieel 2 minuten tussen de verschillende spiergroepen.
Als ik na de les naar huis fiets, heb ik 3 kwartier om 'af te koelen'...

Esperantisto
 
Waarom niet? Juist omdat die 3 kwartier zo enorm intensief zijn moet je zeker een cool down doen.
Maar goed dat fietsen is voldoende idd. (als je tenminste nog wat stretch oef doet)
 
Originally posted by admin
Waarom niet? Juist omdat die 3 kwartier zo enorm intensief zijn moet je zeker een cool down doen.
Maar goed dat fietsen is voldoende idd. (als je tenminste nog wat stretch oef doet)
Ja, iedereen vindt me altijd zo 'zielig' of sportief omdat ik in de regen of het donker naar huis moet fietsen, maar zo maak ik tenminste nog wat kilometers.. helaas dit jaar hooguit 8 000 km.
Lastig is het pas in het voorjaar als je om 4 uur je bed uitmoet omdat ze het onzalige idee hebben om 6 uur een toertocht te starten en je dus niet met de trein ernaar toe kunt (en om 9 uur starten geen optie is omdat iedereen dan al weg is). Het resultaat is dat ik bijna NOOIT last van spierpijn heb in mijn benen, ook na een zeer intensieve training. Ook ben ik dan al voldoende opgewarmd.. en het spaart een heleboel €€€€€€s uit voor benzine en belasting.
 
En vergeet het milieu niet :D :D

Seriously, ik rek de spieren die ik train altijd tussen de setjes door. Als er dan een flinke pump opstaat, bijv. bij mijn triceps of biceps, rek ik ze helemaal hard .. Niet echt prettig, maar ze schijnen er wel harder van te groeien (dan zijn overigens de spieren de beperkende factor, niet de pezen, en die laatste moet je ook nooit rekken totdat het echt pijn doet!)
 
Originally posted by wateengedoe2
En vergeet het milieu niet :D :D

Seriously, ik rek de spieren die ik train altijd tussen de setjes door. Als er dan een flinke pump opstaat, bijv. bij mijn triceps of biceps, rek ik ze helemaal hard .. Niet echt prettig, maar ze schijnen er wel harder van te groeien (dan zijn overigens de spieren de beperkende factor, niet de pezen, en die laatste moet je ook nooit rekken totdat het echt pijn doet!)
Goh, nu herinner ik me ineens dat ik dat wel eens heb gelezen.. snelle leerling weg2!
Ik zal mijn best doen er aan te denken morgen en het tussen de sets/oefeningen door te doen (met dumbbells hoef ik niet zoveel rond te rennen van het ene naar het andere apparaat). Herinner me er anders maar aan!
 
Back
Naar boven