AndroidHealthClinic

aangereden tijdens het fietsen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

daanbels

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
233
Waardering
0
Nou beste mensen daar ben ik weer.

Een tijdje geleden was ik samen met een kameraad aan het losrijden (de dag voor een wedstrijd) en reden we door het knusse Heusden. We reden met z'n tweetjes, ik reed op de weg en Willem op het fietspad. Op het fietspad stond een caravan geparkeerd dus die moest Willem ontwijken. Tijdens het ontwijken kwam er een windvlaag en zo belande Willem bij mij in m,n fiets. We kwamen met z'n tweeen ten val en bij het neerkomen begon de ellende.
Opzich reden we niet hard en was de val dus ook niet hard maar ik kwam recht op m'n kopke terecht. Aangezien ik eigewijs ben draag ik nooit geen helm dus dat kwam slecht uit deze keer.
Nou ik lag daar op straat en kon niet al te veel meer, ik was niet buiten westen maar het scheelde niet veel. Meteen was er politie bij en ff later de brandweer. Helaas had ik daar niets aan want ik hoefde niet uit m'n fiets geknipt te worden. Een minuut of 10 later kwam de ambulance en werd ik ingepakt en opgeladen en met sirene naar het ziekenhuis van Heusden gebracht. Daar aangekomen werd ik verzorgt en er werd een scan gemaakt van mijn hersenen.
De uitslag van de scan was dat ik een bloeduitstorting tussen mijn hersenen en schedel had. Dit ligt ergens tussen een zware hersenschudding en een hersenbloeding in.

Het gevolg van dit alles was dat ik flinke hoofdpijn had ik was helemaal dizzy, het praten ging niet meer goed en ik kon dingen die verteld werden niet volgen. Ook moest ik flink overgeven, zweten en rillen van de kou. Er werd bloed geprikt en er werd een infuus aangelegt. Hierin zat naast de gewoone baxtervulling een middel tegen het braken en de misselijkheid en een pijnverdovend middel.

Aangezien dit niet echt fantastisch was moest ik in het ziekenhuis blijven en nog wel op het intensive-care ook. Op het intensive-care moest ik aan de hart bewaking waarop ze ook m'n hersenactiviteit konden zien. Mijn bloeddruk werd om het half uur gemeten en mijn hartslag werd geregistreerd. Op den duur was mijn hartslag 's nachts nog maar 33 dat vonden ze uitzonderlijk laag dus werd ik wakker gemaakt. Dit komt door een goeie conditie en een aangeboren lage rustpols. Maar het had er ook mee te maken dat door de klap m'n bloeddruk en hartslag omlaag gingen. Dit schijnt standaard te zijn bij dit soort verwondingen.
Ik werd 's nachts om het uur wakker gemaakt en dan werd alles gemeten.

Na een goede verzorging op de intensive-care mocht ik naar een gewone kamer dit betekende dat ik zowat heel de dag bezoek mocht ontvangen (van 2uur 's middags tot 8uur 's avonds). Het nadeel van de gewone afdeling is dat er super veel lawaai en beweging is. Zusters die lopen schreeuwen op gang en de hele tijd op en neer sloffen, schreeuwende patienten, jankende patienten, te harde tv's en ga zo nog maar ff door. De zusters waren ook belange na niet zo goed als op het intensive-care en ook niet zo vriendelijk (en nee ook niet zo mooi). De intensive-care zusters zijn zo'n beetje de special forces van het ziekenhuis, ze zijn gewoon overal beter in.
Naast al deze vervelende dingen had ik ook nog eens de pech dat ik bij een oudere kerel op de kamer lag die snurkte en scheten liet en hij moest om het uur in z'n fles pissen en dat hoorde je ook nog eens... o ja en hij smekte tijdens het eten en slurpte tijdens het drinken. Met andere woorden niet echt de ideale levenspartner voor wie dan ook.

Nou na een paar dagen had ik het daar dus wel gezien en had ik zoiets van... ik wil naar huis.'s Ochtens om half negen had ik een scan en moest ik wachten op de dokter die langs zou komen.
Normaal gezien had ik een dag eerder naar huis gekunt maar na een dag wachten (vanaf 9uur) zeiden de zusters doodleuk dat de dokter gebeld had dat hij een dag verlof had genomen. Op dat moment werd ik ff minder vrolijk omdat ik nog een nacht langs die oude smeerkees moest liggen en dat geschreeuw van die zusters en jankende patienten moest aanhoren. Helaas mocht m'n infuus er ook nog steeds niet af waardoor ik amper fatsoenlijk kon liggen of naar het toilet kon gaan of wat dan ook kon doen.
Gelukkig kwamen er 's avonds een aantal trainingsmaten m'n zusje e.d. en zijn we beneden in het restaurant iets gaan drinken. Rond negen uur moest iedeeen het gebouw verlaten en kon ik weer naar mijn kamer om me nog een nachtje aan alles en iedereen te irriteren.

Het enige geluk aan de dokter is dat hij niet een hele vakantie geboekt had anders had ik denk ik al die tijd moeten blijven.

De volgende dag mocht er eerst m'n infuus uit en om half 2 kwamen mijn ouders. Ik dacht eerst dat die zoutzak van een dokter nog een dag vakantie genomen zou hebben maar dat viel gelukkig mee.
Toen ik mijn ouders net uitgezwaaid had en ik weer net boven was kwam de dokter om te zeggen dat ik naar huis mocht.
Nou tijdens dat die dokter tegen me bezig was heb ik m'n gsm gepakt en m'n ouders gebeld dat ze weer konden omdraaien om mij op te halen. Gelukkig was ik toen van het ziekenhuis verlost. Het is geen slecht ziekenhuis maar ik heb gewoon een hekel aan ziekenhuizen. Het stinkt er en het is er muf en warm en het is niet goed als je erin ligt.

Nou nu lig ik weer terug thuis en moet ik nog ff rustig aan doen. Aan het eind van de week mag ik weer rustig op rollen fietsen en woensdag heb ik een scan en een afspraak bij mijn geliefde dokter.
Hopelijk en waarschijnlijk mag ik vanaf volgende week woensdag weer buiten fietsen en vanaf het daarop volgende weekend weer de competitie kunnen hervatten om de laatste anderhalve maand van m'n seizoen nog te knallen.

Opzich heb ik natuurlijk geluk gehad dat het allemaal wel weer goed komt. Maar ik heb ook wel pech gehad dat ik zo terecht gekomen ben. De kleren die ik tijdens de val droeg zijn nog helemaal in orde, er zit geen gaatje in. Er zit ook geen krasje op m,n fiets of slag in m,n wiel. Over heel m,n lichaam heb ik geen schrammetje of blauw plekje. Maarja volgende keer zal ik mijn eigewijsheid maar aan de kant schuiven en een helm opzetten.

Nou als je dit gelezen hebt weet je dus in detail wat er gebeurd is en hoe fantastisch mijn afgelopen dagen waren. Ik hou jullie wel op de hoogte.



Groetjes van Daan
 
van harte beterschap en welkom back ;)
 
al bij al heb je nog geluk gehad dus.

Snel herstel en dat je de rest van je seizoen nog zonder kleerscheuren doorkomt :thumbup:
 
hm als ik dit zo lees ga ik denk ik toch ook maar tegelijk met mijn racefiets een helmpie aanschaffen :P sterkte ermee en hopelijk kom je er gewoon weer 100% bovenop.
 
Mooi dat je weer herstellende bent, beterschap verder nog!
 
Sterkte en beteschap!

Mooi verhaal;) ik heb gelukkig pas 1 keer een nachtje moeten blijven en dat was lang zat!!!

(al was ik toen de gene die luidkeels aan het snurken was omdat mijn neus dicht zat met tampons)
 
heftig verhaal kerel. veel beterschap !
 
moet je in belgie een helm op als je fietst?
 
moet je in belgie een helm op als je fietst?

lijkt me verstandig met al die hoogteverschillen.soms ga je harder dan een brommer op de fiets.
 
lijkt me verstandig met al die hoogteverschillen.soms ga je harder dan een brommer op de fiets.

idd, daarom hebben die mensen daar altijd van die grote benen door al dat fietsen tegen die heuvels op;)

maar iig sterkte jongen;)
 
Hey beste mensen, het herstel gaat best goed. Gisteren heb ik al weer 45minutjes op rollen gereden (op het gemak natuurlijk) en ik had nergens last van.Het enige waar ik op het moment nog wat last van heb is dat ik m,n balans en oriëtatie af en toe verlies en dat ik bij het opstaan wat dizzy ben. Van hoofdpijn heb ik ook niet echt veel last meer.
Aankomende woensdag heb ik een scan en dan mag ik hopelijk weer op de weg trainen.
Een helm is indd niet verplicht in België maar in het vervolg doe ik er toch maar een op denk ik. Het zou wel stom zijn om nu nog een keer m'n hoofd zo te stoten.

Bedankt voor alle reacties en ik hou jullie wel op de hoogte.
 
Hey mensen,

Vandaag ben ik weer in het ziekenhuis geweest voor een scan van mijn hersentjes.
Nou alles ziet er goed uit en de bloeding begint in omvang af te nemen. De dokter zei me dat ik weer mocht beginnen met fietsen en dat heb ik vanmiddag dus ook maar gedaan. In eerste instantie moet ik nog een tijdje rustig aan doen dus ik mag nog geen wedstrijden rijden.
De komende anderhalf tot twee weken mag ik nog geen wedstrijden en dan mag ik los.

Vandaag ging de training wel goed alleen de hartslag was allejezus hoog maar dat komt wel goed. Van m'n hoofd had ik geen last.

Nou jullie zijn weer op de hoogte.

Groeten
 
De uitslag van de scan was dat ik een bloeduitstorting tussen mijn hersenen en schedel had. Dit ligt ergens tussen een zware hersenschudding en een hersenbloeding in.

Eerst en vooral sterkte en spoedig herstel man!
Ik heb ook een keer een lichte hersenschudding gehad bij een aanrijding (bromfiets => truck), was paar daagjes in het ziekenhuis, ik had ook nog sleutelbeenbreuk, achteraf had ik geen last meer van hoofdpijn die hoofdpijn kan ook psychologisch zijn wat me het meest logische lijkt...

Maar uit eigen ondervinding kan ik me dus wel indenken dat iets tussen een zware hersenschudding en een hersenbloeding niet meteen om te lachen is.
 
Hey beste mensen,

Nou daar ben ik weer, ik heb een tijdje niet op het forum kunnen komen omdat ik altijd een wit scherm kreeg:dunno:.
Ondertussen heb ik weer een koers of 12 gereden en die gingen allemaal redelijk goed. Natuurlijk heb ik er nog geen gewonnen maar ik heb ze wel allemaal uitgereden, TOT VANDAAG!!!! Afgelopen week heb ik heel de hele week last van hoofdpijn gehad. Gisteren heb ik een koers gereden en dat ging nog redelijk.
Vandaag heb ik ook weer gekoerst en dat ging van het begin af aan kl#*#. Onderweg kreeg ik last van hoofdpijn en werd ik dizzy. Na 2uur en 45minuten ben ik dan maar afgestapt omdat ik zo niet verder wou rijden. Het dizzy zijn is over maar de hoofdpijn is er nog steeds. Morgen ga ik m'n dokter maar eens opzoeken.

Sinds vorige week ben ik weer rustig aan begonnen met krachttraining in de gym. Deze week heb ik al weer goed doorgetraind en dat ging opzich wel goed. Maar sinds vorige week heb ik dus ook weer last van hoofdpijn, zou dit met elkaar te maken kunnen hebben?

Morgen maar eens naar de dokter kijken wat die er van zegt.
 
Klote :( ik denk dat je hersenen nog niet goed tegen de grote druk kunnen van lange of zware belasting.
:dunno:
ben benieuwd naar verhaal van je dokter.
 
sterkte
maar belangrijke vraag
veel massa verloren in het ziekenhuis?
 
Voortaan altijd maar een helm op als je gaat fietsen.

Mijn broertje werd in ook twee keer in 1 week aangereden terwijl hij op zijn nieuwe pinarello reed. Lang leve de helm. Automobilisten zijn nu eenmaal niet al te meelevend met andere weggebruikers (en al helemaal niet als je twee keer zo snel gaat als ze verwachten van een fietser) en daar moet je je gewoon tegen beschermen.
 
Een 1 a 2 kilo maar ik denk niet dat dat alleen spiermassa is. Na het ziekenhuis woog ik 59,5kg.
Op het moment weeg ik 60,2kg bij 6% in het begin van het jaar woog ik 65,3kg bij 8%. Hierbij moet je wel rekening houden dat ik heel het jaar gekoerst heb wat niet echt bijvoordelijk is voor de spiermassa.
 
Back
Naar boven