Fitness Seller

Aangetekend verzenden

Bezoekers in dit topic

50 Dollar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 sep 2005
Berichten
774
Waardering
0
Donderdag heb ik aangetekend geld opgestuurd naar persoon x. Waarvoor mag je zelf raden. Ik heb dus zon track and trace code gekregen maar op die site geeft ie aan; geen verzendingen gevonden bij dit nummer. Heb het er ook al met persoon x over gehad en gelukkig kan hij mijn spullen nog sturen voordat hij op vakantie gaat. Hij vertrouwd me erop dat hij zijn geld nog krijgt. Relaxte gast. Maar hoe de **** kan het dat mijn geld verdwenen is. PTT heb ik ook al gebeld, die konden ook niks vinden bij dat nummer. Ik heb dit opgestuurd bij een ptt postpunt bij onze locale Albert Heijn. Ik denk zelf dat iemand die envelop heeft gepakt, anders zou er wel iets op tracktrace.nl staan waar de verzending was.

Iemand ervaring mee?
 
Ik heb wel eens een pakketje aangetekend toegestuurd gekregen. Toen ze er mee aan de deur kwamen was ik niet thuis dus zat er een briefje in de bus met de melding dat ik het op kon halen op postkantoor. Toen ik dat volgende dag wou doen waren ze het pakketje kwijt. Op het pakketje zit een barcode die gescanned wordt (en op brieven dus ook) zodat ze weten op welke lokatie je pakket is. Maar het pakket was nergens ingescanned.
Toen naar het postkantoor gegaan en die hebben rond gebeld en zo hebben ze het pakketje nog wel terug gevonden.

Ik zou dus naar de AH gaan waar je de brief hebt afgegeven om daar te verhaal te halen. Misschien ligt hij daar nog ergens? Iig zorgen dat ze wat rodn gaan bellen en je niet zomaar met legen handen weg laten sturen. Kans is groot dat je envelop ergens is 'blijven haken' op een tussenstation ofzo. Suc6 bro!
 
Ok...maar als hij dus op zon tussenstation is blijven liggen, zie je dat dan niet op tracktrace.nl? En weet jij of AH me kan vertellen dat die brief daadwerkelijk weg is gegaan donderdag/vrijdag? (evt aantonen met papieren ofzo?)

Nog wat; ik heb dat dus donderdag voor 5u verstuurd. Zondag keek ik op tracktrace.nl en was er niks te vinden. Stel nou voor dat het pakketje donderdag al is weggegaan, en vrijdag al op plaats van bestemming was. Zou het dan kunnen zijn dat deze zending zaterdag/zondag/vandaag al van tracktrace gewist is, en persoon x mij dus eigenlijk wilt neppen door te zeggen dat hij geen geld gezien heeft? (lijkt me zelf wel heel sterk!)
 
Lijkt me sterk dat ze er zomaar sticker op plakken. Ik heb regelmatig aangetekende pakketjes verstuurd, je krijgt altijd een track n trace die voor geen meter werkt. Je krijgt wel een licht groen/witte bon waar je zendignummer op staat. Deze wordt ook gescanned als je het pakketje verstuurd, dus je staat er met je neus op als ze hem scannen.

Btw als je geld verstuurd hebt heb je toch niet het geld los in de enveloppe gestopt dan is de kans groot dat je je knaken kwijt bent. Je doet er beter aan het geld in een cd hoesje te stoppen en die in een bubble enveloppe. Geen muntgeld dat voelen ze tenzei je het vastplakt in een cd hoesje.
 
Juriaan zei:
Lijkt me sterk dat ze er zomaar sticker op plakken. Ik heb regelmatig aangetekende pakketjes verstuurd, je krijgt altijd een track n trace die voor geen meter werkt. Je krijgt wel een licht groen/witte bon waar je zendignummer op staat. Deze wordt ook gescanned als je het pakketje verstuurd, dus je staat er met je neus op als ze hem scannen.

Btw als je geld verstuurd hebt heb je toch niet het geld los in de enveloppe gestopt dan is de kans groot dat je je knaken kwijt bent. Je doet er beter aan het geld in een cd hoesje te stoppen en die in een bubble enveloppe. Geen muntgeld dat voelen ze tenzei je het vastplakt in een cd hoesje.

gewoon in een verjaardagskaart doen.
 
Ik heb 2a 4tjes gepakt, daar wat op geschreven, die weer 2x dubbel gevouwd en daar weer netjes het geld tussen geschoven. Heb nog gekeken of het zichtbaar was maar je zag er helemaal niks van, ook niet in de zon. Maar ik verstuur wel vaker aangetekend, en ook wel vaker heb ik meegemaakt dat het nummer niet werkte. Maar vind dit toch echt vreemd. Zometeen ff naar AH verhaal halen.
 
50 Dollar zei:
Ik heb 2a 4tjes gepakt, daar wat op geschreven, die weer 2x dubbel gevouwd en daar weer netjes het geld tussen geschoven. Heb nog gekeken of het zichtbaar was maar je zag er helemaal niks van, ook niet in de zon. Maar ik verstuur wel vaker aangetekend, en ook wel vaker heb ik meegemaakt dat het nummer niet werkte. Maar vind dit toch echt vreemd. Zometeen ff naar AH verhaal halen.

Dat nummer wordt altijd gescanned als de sticker op je pakketje/enveloppe geplakt wordt dus lijkt me sterk dat er bij de PTT geen gegevens aanwezig zijn. Missch hebben ze hem niet ingescanned en je enveloppe leeg gehaald maar dat lijkt me sterk.
 
Ja je krijgt toch altijd de helft van die groen/witte sticker mee, dat is je bewijs dat je iets aangetekend verstuurd hebt.

Of je ontvanger jou wil neppen zou je nooit weten. Hopelijk is het een vertrouwbare bron. En meeste mensen die jou shizzle verkopen zullen je echt niet snel neppen. Ze verkopen natuurlijk veel van die shit en waarom zouden ze mensen neppen als ze op een 'eerlijke' manier veel meer geld kunnen verdienen (gemiddelde 2 pakketjes per klant per jaar dus wil je je klanten niet kwijt raken :)). Misschien heeft jou ontvanger zijn administratie niet helemaal op orde en heeft hij het geld binnen maar over het hoofd gezien ofzo?
 
Rob G zei:
Ja je krijgt toch altijd de helft van die groen/witte sticker mee, dat is je bewijs dat je iets aangetekend verstuurd hebt.

Of je ontvanger jou wil neppen zou je nooit weten. Hopelijk is het een vertrouwbare bron. En meeste mensen die jou shizzle verkopen zullen je echt niet snel neppen. Ze verkopen natuurlijk veel van die shit en waarom zouden ze mensen neppen als ze op een 'eerlijke' manier veel meer geld kunnen verdienen (gemiddelde 2 pakketjes per klant per jaar dus wil je je klanten niet kwijt raken :)). Misschien heeft jou ontvanger zijn administratie niet helemaal op orde en heeft hij het geld binnen maar over het hoofd gezien ofzo?

Moest hij het maar bij mij kopen :D
 
Vraagje, waarom heb je het geld niet op zijn bank/giro rekening overgeschreven? Dan was dit niet gebeurd.
 
Gorill0r zei:
Vraagje, waarom heb je het geld niet op zijn bank/giro rekening overgeschreven? Dan was dit niet gebeurd.

Je kan opmaken uit zijn post dat het om illegale gear gaat, en je wil niet bekend worden bij de politie lijkt mij?

Die brief gaat waarschijnlijk naar een postbus van de bank en die is 100% anoniem, als je geld overmaakt op een bankrekening moet je ook de naam en plaats van de dealer weten, www.detelefoongids.nl, tikt zn achternaam en plaats in en je weet waar hij woont. Belletje naar de cops en de dealer krijgt een lange gevangenis straf.
 
Gorill0r zei:
Vraagje, waarom heb je het geld niet op zijn bank/giro rekening overgeschreven? Dan was dit niet gebeurd.

Als je wist waarvoor het geld bestemd was begreep je dat overschrijven geen optie is voor deze personen.

Wat is de kans dat de envelop nog boven water komt? En zoniet, wat kan ik er dan tegen doen? De ptt is namelijk wel verantwoordelijk en kan niet zomaar ff een envelope kwijtraken neem ik aan.

@martie; juist
 
De meeste mensen die aanverwante zaken verkopen willen denk ik niet van iedereen geld op hen bank overgemaakt hebben aangezien ze dan eerder in de spotlight komen te staan;)
 
50 Dollar zei:
Als je wist waarvoor het geld bestemd was begreep je dat overschrijven geen optie is voor deze personen.
Aha :D
 
50 Dollar zei:
Ik heb 2a 4tjes gepakt, daar wat op geschreven, die weer 2x dubbel gevouwd en daar weer netjes het geld tussen geschoven. Heb nog gekeken of het zichtbaar was maar je zag er helemaal niks van, ook niet in de zon. Maar ik verstuur wel vaker aangetekend, en ook wel vaker heb ik meegemaakt dat het nummer niet werkte. Maar vind dit toch echt vreemd. Zometeen ff naar AH verhaal halen.

Je kunt idd verhaal halen maar verwacht niet dat je je geld vergoed krijgt. Want zo ver ik weet is het versturen van geld per post verboden.
 
Nou dan zal ik een sluitend antwoord geven :D

ELK!!! pakketje/brief/etc/etc/etc is verzekerd als het AANGETEKEND verzonden word!!

En je moet gewoon een bobbeltje's envelop gebruiken ;)


Dus gewoon je verzendings bewijs meenemen en vragen waar die zending is gebleven....Aangetekende stukken worden namelijk wel 25x gescant in het postkantoor en in de sorteer afdeling dus ze weten EXACT wie het gepikt zou kunnen hebben (in hoeverre dit hier van toepassing is)
 
Het kan voorkomen dat een track and trace nummer pas na 24 uur werkt, geduld is een schone zaak ;) . Of ze hebben het eruit gevist aangezien het versturen van geld via de post verboden is. In jouw geval bestaat er dus de kans dat de gedekte schade i.v.m. aangetekende stukken komt te vervallen.
 
Geld moet je aangetekend versturen met waarde aangifte, anders vis je nog steeds naast het net. Bij een standaard aangetekende verzending is de vergoeding maar € 46,- bij vermissing, bij waarde aangifte is dat van € 450 tot € 5400,-

Scheelt maar € 1,50 extra voor die verzekering tot € 450,-
 
Jinsu zei:
Het kan voorkomen dat een track and trace nummer pas na 24 uur werkt, geduld is een schone zaak ;) . Of ze hebben het eruit gevist aangezien het versturen van geld via de post verboden is. In jouw geval bestaat er dus de kans dat de gedekte schade i.v.m. aangetekende stukken komt te vervallen.

Alleen verboden bij standaarzendingen, bij aangetekend versturen boeit het niet wat je verstuurd (buiten natuurlijk illegale zaken). Alle zendingen zijn verzekerd, maar zoals gezegd tot een bedrag van € 46,- bij een standaard aangetekend vervoerzending.
 
Back
Naar boven