MuscleMeat

Aanhechting achillespees (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

apfelstrudel

Enormous Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
39.956
Waardering
52.883
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
Beste forumleden,

Ik kreeg gister dus een steek in m'n hiel/hak net onder de plek van de 'achter' pijl. Sindsdien brand het als een malle op die plek.
download.jpeg


Khad wat research gedaan en het is dus mogelijk de aanhechting van de achillespees Het is niet dik of rood, het brand alleen als ik m'n voet omhoog doe of m'n knie buig en voorover buk (deadlift, squats, etc ga ik dus ff niet meer doen).

Iemand bekend hiermee? Heel irritant gevoel en wil niet dat het erger wordt (verder scheurt/rekt?)

Groetjes,
Apfel
 
Laatst bewerkt:
Heb wel eens ontstoken pezen gehad.. ging vanzelf over. Hier heb je verder weinig aan maar wou het toch even kwijt :dunno:
 
Klinkt een beetje als hielspoor....
 
Klinkt een beetje als hielspoor....
Hielspoor is ontsteking van de pees onder je voet en niet achterin.Dit klinkt meer als achillespeesontsteking

Met achillespezen is het wel rottig, want rusten is lastig.
 
Check ff je schoenen op irritatie thv de pijnlijke plek. Wat een geïrriteerde pees niet prettig vind is naast relatieve overbelasting (denk aan rennen e.d.) ook compressie. Compressie treed onder andere op tegen t bot tijdens dorsaalflexie...een tijdelijke hakverhoging kan momenteel uitkomst bieden.
Hiernaast starten met belasten op lage intensiteit....denk aan isometrische weerstand (statische calfraise)
 
Thanks voor de tips.

Het vreemde is dat dit niet tijdens een training gebeurde maar gewoon thuis op blote voeten. Hardlopen doe ik niet.
 
Hier ook bekend mee , is idd de achillespees , rust en zo min mogelijk belasting is de oplossing .

je zou eventueel een hiel brace kunnen kopen ( sterke elastieke sok ) die de druk verlicht , ik deed hem aan tijdens belasting ( autorijden of een werkdag waarin ik veel moest lopen )

bij geen belasting zoveel mogelijk de Brace af laten

en ook hier niet tijdens training gebeurd maar heel onbenullig toen ik thuis op tegelvloer mijn voet neer zette om op te staan
 
Ik heb als wielrenner een aantal malen een overbelaste ontstoken achillespees gehad, maar dan was er altijd een duidelijk voelbare zwelling. Vreemd dat er bij jouw geen zwelling is. Voel je geen verschil tussen links en rechts als je met duim en wijsvinger over de pees gaat? Was er een aanleiding voor deze overbelasting? Train je je kuiten geïsoleerd? Bij mij ging de blessure na enkele dagen altijd weer weg, zonder te stoppen met trainen.
 
Ik heb als wielrenner een aantal malen een overbelaste ontstoken achillespees gehad, maar dan was er altijd een duidelijk voelbare zwelling. Vreemd dat er bij jouw geen zwelling is. Voel je geen verschil tussen links en rechts als je met duim en wijsvinger over de pees gaat? Was er een aanleiding voor deze overbelasting? Train je je kuiten geïsoleerd? Bij mij ging de blessure na enkele dagen altijd weer weg, zonder te stoppen met trainen.
Nou, ik was bezig met een goed potje bedroom athletics toen ik dus opeens die steek voelde :o. Was in the heat of the moment zegmaar dus ging gewoon door.

M'n kuiten train ik niet geïsoleerd. Links en rechts voelen hetzelfde als ik er met m'n vinger over streel. Die brace is wel een goed idee voor op werk e.d.. Ik ga gewoon ff tijdje geen benen doen en geen oefeningen waar ik deze pees mee kan belasten. Pendlay rows heb ik gister ook niet gedaan ivm de stretch. Het wordt (tot nu toe) niet erger dus denk dat t vanzelf wel weer weg zal gaan.
 
Back
Naar boven