AndroidHealthClinic

Aanhechting Triceps-Elleboog :(

Bezoekers in dit topic

gvd !! een week niks meer gedaan, en nu derde oefening triceps opnieuw last aan de aanhechting triceps-elleboog !! precies of er iets knakt.. :s
 
Sterkte Sonic,

Hier is het kermis, tot woensdag dus gewoon complete rust houden en dan rustig aan verder.. liever niet die rust maarja...
 
TongPo zei:
Zo'n 2 weken terug kreeg ik tijdens de (incline) bench press last van m'n elleboog; dit was op een maandag. Ik heb er toen de rest van de week geen last meer van gehad totdat het op maandag weer borstdag was. Bij m'n warming-up van de flat bench press had ik nog nergens last van totdat ik m'n eerste 'echte' setje ging maken. Toen kreeg ik ineens weer die steek in m'n elleboog :( (net als de week daarvoor wel gewoon m'n setjes af kunnen maken). Daarna weer hetzelfde verhaal; hele week geen last totdat ik weer aan de bench press toekwam.

Heeft iemand advies om hier zo snel mogelijk van af te komen? Volgende week maandag de bench press oefeningen vervangen door een andere oefening of gewoon simpelweg een heel stuk lichter pressen? Ik merk wel dat wanneer ik m'n ellebogen heel dicht langs m'n lichaam houd tijdens de bench press, dat ik me beter op m'n borst kan focussen en dan iets minder last heb van die elleboog.

Ik heb het ook altijd als ik beginnen met bankdrukken. Maar na een paar oefeningen als mijn spieren warm zijn heb ik het niet. iK probeer gewoon een betere WARMING up te doen
 
Tjibbe zei:
Ik heb het ook altijd als ik beginnen met bankdrukken. Maar na een paar oefeningen als mijn spieren warm zijn heb ik het niet. iK probeer gewoon een betere WARMING up te doen

Dat is in dit geval geen oplossing, omdat het een andere oorzaak heeft. De klachten die jij hebt kun je oplossen met een betere warming-up. De klachten waar hier over gesproken worden staan daar grotendeels los van. In ieder geval de klachten van Tong-Po en mij wel.
Anders zou je inderdaad gelijk hebben.
 
GVD @#$$%$@$%@$^%^ wat een k*tzooi..

vandaag wat gebank drukt voor het eerst sinds ik weer bezig ben.. rustig aan.. 65kg..en triceps die ik al week of 2 train..en wat denk je..weer flink last van elleboog/biceps aanhechting..

THAT"S IT.. ik ga der mee naa de dokter... laat me doorverwijzen voor foto's.

Gisteren goed biceps/rug getraind en vandaag dit en bingo..

wat dit doet zeer... :(
 
falcon zei:
Dat is in dit geval geen oplossing, omdat het een andere oorzaak heeft. De klachten die jij hebt kun je oplossen met een betere warming-up. De klachten waar hier over gesproken worden staan daar grotendeels los van. In ieder geval de klachten van Tong-Po en mij wel.
Anders zou je inderdaad gelijk hebben.

Heb jij er nog erg last van falcon?

Mijn klachten zijn na een periode van rust (inclusief 3 weken vakantie) en langzaam opbouwen grotendeels verdwenen. Wanneer ik nu bankdruk, voel ik soms in het begin nog wat in m'n elleboog (geen pijn!), maar dat verdwijnt vanzelf tijdens de training.
 
TongPo zei:
Heb jij er nog erg last van falcon?

Mijn klachten zijn na een periode van rust (inclusief 3 weken vakantie) en langzaam opbouwen grotendeels verdwenen. Wanneer ik nu bankdruk, voel ik soms in het begin nog wat in m'n elleboog (geen pijn!), maar dat verdwijnt vanzelf tijdens de training.

No, nothing. Gelukkig heb ik daar geen last meer van. Snap nog steeds niet precies hoe het kwam, maar ik ben blij dat ik nu weet hoe ik het op moet lossen.
Ik hou nu een potje glucosamine achter de hand voor het geval het weer begint.
 
falcon zei:
No, nothing. Gelukkig heb ik daar geen last meer van. Snap nog steeds niet precies hoe het kwam, maar ik ben blij dat ik nu weet hoe ik het op moet lossen.
Ik hou nu een potje glucosamine achter de hand voor het geval het weer begint.

Dus jouw oplossing was glucosamine... hmm hoe lang heb je dat toen moeten gebruiken? Ik neem aan dat je als aanvulling ook lichter bent gaan trainen?
 
TongPo zei:
Dus jouw oplossing was glucosamine... hmm hoe lang heb je dat toen moeten gebruiken? Ik neem aan dat je als aanvulling ook lichter bent gaan trainen?
Ik heb het een week of vier gebruikt, en alle oefeningen waar ik last bij had eruit gegooid. Regelmatig de arm strekken tijdens het trainen, en daarna weer rustig gaan opbouwen en zit inmiddels weer op mijn oude niveau. Het duurde even, maar het is wel weg gelukkig.
 
Denk je dat je zonder glucosamine hetzelfde had kunnen bereiken?
 
TongPo zei:
Denk je dat je zonder glucosamine hetzelfde had kunnen bereiken?
Ik heb het eerst een aantal weken zonder geprobeerd, maar dat hielp niet. Dus toen heb ik het genomen en toen was het eigenlijk binnen een aantal weken weg. Terwijl ik qua training hetzelfde deed als die paar weken zonder gluco.
Dus voor mij hielp het. Ik zou in ieder geval willen aanraden om geduld te hebben en niet eigenwijs te wezen door te vroeg te beginnen met bv bankdrukken of te snel teveel gewicht erop te gooien ed.
 
falcon zei:
Ik zou in ieder geval willen aanraden om geduld te hebben en niet eigenwijs te wezen door te vroeg te beginnen met bv bankdrukken of te snel teveel gewicht erop te gooien ed.

I get the hint :thumbs:
 
Waar heb je dat spul vandaan ? kruiden winkeltje ala de kruidernerij ofzo ?
 
Sehn zei:
Waar heb je dat spul vandaan ? kruiden winkeltje ala de kruidernerij ofzo ?
Nee, gewoon bestelt bij perfectbody.nl. Maar het is ook verkrijgbaar bij het kruidvat of trekplijster ofzo, volgens mij. Het is geloof ik wel vrij prijzig vind ik. Ik weet niet meer precies wat het kostte, maar ik vond het relatief duur.
 
Ze verkopen het ook bij vitaminespeciaalzaken zoals bijv bodyvitaal in RDam.
 
TongPo zei:
Ze verkopen het ook bij vitaminespeciaalzaken zoals bijv bodyvitaal in RDam.

Oke, maar ik woon niet in een stad ofzo. Dus veel keuze aan winkels hebben we bij ons niet. Maar goed, dat maakt verder niet uit. Op deze manier gaat het ook prima.
 
falcon zei:
Oke, maar ik woon niet in een stad ofzo. Dus veel keuze aan winkels hebben we bij ons niet. Maar goed, dat maakt verder niet uit. Op deze manier gaat het ook prima.


Idd woon zelf ook in een boerengehucht.. maargoed morgen middag maar ff de stad in. Meteen wat winkelen :o
 
Ben zaterdag begonnenmet slikken van de tabletten met glusosamine.

Keep you all posted!

ben benieuwd.
 
Sehn zei:
Ben zaterdag begonnenmet slikken van de tabletten met glusosamine.

Keep you all posted!

ben benieuwd.
Duurt wel een aantal weken voor dat je het echt merkt, so be patient!
 
Back
Naar boven