XXL Nutrition

Aanhoudend probleem

Bezoekers in dit topic

Dere4eg

Novice
Lid geworden
4 jul 2019
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
65kg
Vetpercentage
18%
Ik hoop hier geholpen te worden. Ikzelf ben al vaak herbegonnen met trainen. Maar heb een probleem. Ik heb een ongeluk gehad en mijn linker sleutelbeen zit niet op zijn plaats waardoor ik bv bij benchpress mijn schouderbladen niet genoeg kan persen en krijg omdat ik dit dan beetje forceer een verschrikkelijke pijn in mijn nek waardoor ik het trainen moet stopzetten na verloop van tijd. Iemand een idee behalve opgeven dan. hoop dat ik dit hier mocht posten. Mvg.
 
Je bent al bij fysiotherapeut/sportarts o.i.d. geweest neem ik aan? Wat adviseerde zij?
 
oefeningen voor je borst zoeken waarbij je geen last krijgt?
of minder zwaar/volume trainen
 
De arts heeft me doorgestuurd naar de kinesist. Maar het probleem komt erna gewoon terug deurbelz.Alexsdc ik heb dit al geprobeerd, is idd beter dan maar het probleem komt vroeg of laat zoiezo terug of geen vordering in de borst en dit resultaat is niet aan te zien. Laten we het zo zeggen als ik met mijn schouder een ronde draaibeweging maak hoor/voel ik hem knappen, doet wel geen pijn bij deze beweging. Is er geen oefening waarbij ik minder stress leg op de nek maar toch de borst kan aanpakken of is dit onmogelijk? Merk ook dat triceps extensions met die arm heel moeilijk ga dus skip ik deze ook om geen verschil te veroorzaken op mijn armen.dips gaan dan weer wel.
 
Als je dips kunt heb je bankdrukken niet nodig. Maar zou het alsnog verder willen oplossen met een fysio/arts.

Lukken flys wel of niet?
 
Puur richten op isolatie oefeningen voor je borst, dus geen/nauwelijks presses. Kan je best een aardige borst mee opbouwen.

Maar ik zou in eerste instantie zorgen dat de oorzaak gefixed wordt.
 
Oorzaak fixen is een serieuze ingreep aangezien het bot beetje uitsteekt en niet op zijn plaats zit. Volgens mij heel pijnlijke operatie. En flys is iets dat nooit goed gelukt is doordat mijn linker schouder teveel de neiging heeft naar voren te buigen vanwege de breuk denk ik ik merk. Onderste deel van de borst is mogelijk te trainen maar eens ik meer druk op bovenste deel zet dus dichter bij mijn schouders geeft het erna een pijn dat toch een week of 2 aanhoud. Zoals jj7619 zegt denk ik dat ik me beter laat opereren en zo erna van 0 herbegin. Heb er een foto van bij geüpload op jullie een idee te geven

395145D8-FCBC-4E21-9FFB-B200CBF65270.jpeg
 
Ik heb een oplossing gevonden maar vraag me nu af of dit wel goed is? Je kent ze wel de banden die je nodig hebt na sleutelbeenbreuk ze trekken de schouderbladen en duwen zo je borst vooruit. Kan ik deze gebruiken om zo meer ondersteuning te geven of niet aan te raden?
 
Niet zo mieten en een pijnlijke operatie ondergaan of je hele leven met dit probleem zitten..
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Ik hoop hier geholpen te worden. Ikzelf ben al vaak herbegonnen met trainen. Maar heb een probleem. Ik heb een ongeluk gehad en mijn linker sleutelbeen zit niet op zijn plaats waardoor ik bv bij benchpress mijn schouderbladen niet genoeg kan persen en krijg omdat ik dit dan beetje forceer een verschrikkelijke pijn in mijn nek waardoor ik het trainen moet stopzetten na verloop van tijd. Iemand een idee behalve opgeven dan. hoop dat ik dit hier mocht posten. Mvg.
De uitvoering aanpassen zodat je er geen last meer van hebt (schouderbladen niet teveel samentrekken). Als dat niet lukt, een variant oefeningen zoeken (decline/incline/dumbell) of vervangende oefening (chestpress/seated bench).

Verder zou ik mij laten onderzoeken en proberen oefeningen te doen die ervoor zorgen dat je klachten verminderen.
 
Back
Naar boven