MuscleMeat

Aanhoudende pijn middenrif, oorzaak steeds onduidelijk

Bezoekers in dit topic

emzed

Novice
Lid geworden
17 jun 2022
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
82kg
Beste builders, ik heb al even met de zoekfunctie rondgekeken maar kwam op wat oudere topics en dat ging ook niet helemaal precies over waar ik last van heb. Ik heb veel last tijdens en wat uren na de training van - ik denk - m’n middenrif of maag. Het is een stekend en drukkend gevoel met soms enige misselijkheid erbij. Ik heb al veel proberen uit te sluiten maar krijg maar niet boven water wat de oorzaak is. De huisarts denkt aan maagzuur en komt niet verder dan ‘maar mee leren leven’. Het beperkt me behoorlijk in m’n trainingen en progressie en moet soms al halverwege stoppen. Ik lees hier als mogelijke oorzaak over bijv middenrifbreukjes maar daar ben ik op gecontroleerd via maagonderzoek (raad ik niet aan pff). Heb ook al geëxperimenteerd met voeding, juiste ademhaling en type oefening. Het komt vooral voor als ik mijn grenzen op zoek, dus niet aan alleen bij core of leg maar juist eerder gewoon bij bench enzo. Iemand misschien een gouden tip waar het nog aan kan liggen?
 
Laatst bewerkt:
Heb je last van maagzuur ?
sluit je maagklep wel goed af ?
omeprazol kan hierbij helpen
wat kwam er uit het onderzoek ?
lekker he met zo’n gasslang naar binnen 😂
 
Soms idd last van maagzuur. Kan dat deze klachten al tijdens het sporten geven? M’n huisarts wist dat niet. Uit het maagonderzoek helaas niks gekomen. En idd dat wens ik m’n vijanden nog niet toe pff!
 
DMV een maagonderzoek wordt de binnenkant van de slokdarm, maag en darm onderzocht. Zweertjes, ontstekingen, tumoren, en evt bloedingen worden zichtbaar tijdens een maagonderzoek.
Dus ook of je middenrifbreuk hebt(Wanneer de opening tussen borst- en buikholte wat wijder is dan normaal, wordt dat een middenrifbreuk genoemd.)
 
Back
Naar boven