AndroidHealthClinic

Aankomen / breder worden: advies?

Bezoekers in dit topic

Br7ndon

Novice
Lid geworden
30 mrt 2020
Berichten
1
Waardering
1
Lengte
1m83
Hi,

Ik heb jullie hulp ff nodig!

Ik ben 1,83 en ontzettend licht voor mijn lengte (denk aan 57, 58 kilo). Ik ben 20 jaar en heb eigenlijk altijd een slechte levensstijl gehad, weinig eten, roken, noem het maar op.
Nu is het tijd voor verandering en wil ik er alles aan gaan doen om aan te komen, gezonder te leven, breder te worden etc. Mijn focus staat nu vooral op dikker worden / breder worden. Ik wil dus echt van die dunne armen af en mijn vraag aan jullie is: hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken?

Ik ben de laatste 2 weken bezig met het letten op mijn voeding (koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines, mineralen, vocht en voedingsvezels.) en probeer nu veel meer te eten dan voorheen. etc. Maar gaat dit mij op lange termijn helpen aan te komen? Of is het zo dat als ik elke dag 5 pizza's naar binnen werk ik ook wel aankom maar dan op een minder gezonde manier?

En qua krachttraining, gaat dat voor mij helpen? Want ik heb amper vet, en volgensmij heb ik vet nodig om om te zetten naar spieren?

Zoals jullie lezen ben ik heel erg ontwetend. Heb me de laatste 20 jaar totaal niet bezig gehouden met voeding, gezond leven, aankomen etc. Maar je moet ergens beginnen de knop om te zetten dus hoop dat jullie mij een beetje kunnen informeren ;)
 
Bereken je kcal behoefte, ga hier 500 kcals boven zitten. Verder lees de stickies en volg een bewezen schema zoals stronglifts 5x5.
Geduld en blijf het volhouden, het gros van de mensen heeft de zelfde voornemens als jij geven het binnen een paar maanden op omdat ze toch niet de motivatie hebben die ze eerst dachten te hebben.
 
Bereken je kcal behoefte, ga hier 500 kcals boven zitten. Verder lees de stickies en volg een bewezen schema zoals stronglifts 5x5.
Geduld en blijf het volhouden, het gros van de mensen heeft de zelfde voornemens als jij geven het binnen een paar maanden op omdat ze toch niet de motivatie hebben die ze eerst dachten te hebben.
Wrijf het er maar in dat je een homegym hebt. ;)

Wat hij zegt, maar wacht niet tot de sportschool opengaat en begin met een thuisschema obv bodyweight of wat je wel voorhanden hebt.

Rustig opbouwen, goed eten.
 
Welkom.
Hier alvast wat leesvoer

Je bent inderdaad wel erg mager.
Qua voeding kan je je basis wel gewoon houden met gewoon brood of havermout en een flinke avondmaaltijd.
Maar een.pizza, een x friet oid kan prima.

Denk ipv brood aan krentenbollen met boter en beleg, tostis, wraps met beleg, dubbel beleg zoals ham/kaas, pindakaas/banaan
Maar ook choco pasta of salami oid kan geen kwaad.
Neem volle zuivel, sausje bij je avond eten, vetter vlees, gebakken ei etc.
Neem een handje pinda of noten of een keer wat chocolade. Er zijn geen verkeerde producten maar t gaat om balans.

Zorg ook voor groente en fruit. Drink melk/chocomelk bij je brood.
Er zijn genoeg opties.

Dit zijn gewoon wat ideetjes.
Bij vragen kom gerust.
 
58 kg?! Ga eens heel veel eten.

En ja, ook junkfood.
 
Back
Naar boven