MuscleMeat

Aankomen Dieet

Bezoekers in dit topic

Monk1

Novice
Lid geworden
20 aug 2017
Berichten
8
Waardering
4
Lengte
1m69
Massa
59kg
Vetpercentage
20%
Hallo!

Recent ben ik meer gaan fitnessen en ik voel zeker dat het een meerwaarde is voor vechtsport. Ik doe zelf aan kickboksen, boksen en in de toekomst MMA en ik voel me goed. Alleen, ik merk dat ik wel veel moet aankomen omdat ik gemiddeld drie uur per dag sport. In de ochtend fitness en in de avond vechtsport. Ik merk wel dat ik dunner ben geworden en moet inderdaad ook meer eten. Daarnaast ben ik ook vegetarisch geworden door boeddhistische redenen, voel me ook gelukkiger daardoor.

Per dag moet ik ongeveer 3200 calorieen eten en ik wil ook in de toekomst 62 kilo wegen. Ben nu 59 kilo, omdat ik wel steeds meer eet. Ik wil zelf gezonder eten en Junkfood vermijden, omdat mijn lichaam daar niet gelukkig van wordt.

In de ochtend eet ik havermout met drie schepjes amandelnoten, appel en een banaan. Na een anderhalf uur fitnessen eet ik een banaan (weet niet als het genoeg is?). In de middag eet ik een halve stokbrood met vervangende vlees, 2 plak kaas, boter en twee tomaat. Rond 14.00 eet ik een appel of een sinasappel. In de avond eet ik rijst, met vis, wortels en kommer. De avondeten is ongeveer 500 calorieen denk ik? Na het sporten bijvoorbeeld kickboksen eet ik kwark met noten en banaan.

Ik merk dat ik juist meer koolhydraten nodig hebt omdat mijn lichaam het eten snel verbrand. Wat zijn juist goede sterke maaltijden na het fitness? Wat zijn goede vegetarische maaltijden met veel koolhydraten?
 
Als ik enkel je bericht al lees omtrent de hoeveel trainingen en je actieve sporten zoals boksen en straks MMA en dan kijk naar je " eet patroon " dan begint mijn maag al in elkaar te krimpen van de honger.

Heb je je onderhoud al eens berekend ?
Wat zijn nu de huidige cijfers van de voeding ? Hoeveel kcal eet je per dag ? verhouding van koolhydraten / eiwitten en vetten ?

Gebruik onderstaande site eens en vul het even in , wat komt eruit ?

Caloriebehoefte berekenen
 
Je mag zeker meer eten als ik het zo lees. Lekker veel boterhammen met pindakaas ofzo
 
Als ik enkel je bericht al lees omtrent de hoeveel trainingen en je actieve sporten zoals boksen en straks MMA en dan kijk naar je " eet patroon " dan begint mijn maag al in elkaar te krimpen van de honger.

Heb je je onderhoud al eens berekend ?
Wat zijn nu de huidige cijfers van de voeding ? Hoeveel kcal eet je per dag ? verhouding van koolhydraten / eiwitten en vetten ?

Gebruik onderstaande site eens en vul het even in , wat komt eruit ?

Caloriebehoefte berekenen

upload_2017-8-20_18-29-41.png


Dit kwam eruit. Poeh, moet inderdaad echt meer eten :P.
 
Geupdatet excel voedingsschema
Kijk ook eens hierin voor je voeding.
In de excel sheet staat ook een schema waarin je alles kan berekenen.

Voor goede koolhydraatrijke maaltijden kan je havermout nemen maar ook maaltijden met pasta of rijst of bruine/witte/kidney bonen etc.

In veel maaltijden kan je vlees vervangen door peulvruchten of dingen als tofu en tahoe (ook meteen eiwitten).

Eet je als vegetarier wel vis en eieren? Voeg die dan ook toe in je voeding.

Zijn gewoon een paar dingen waar ik zo op kan komen.

denk ook eens aan pannenkoeken. Kan je ook gezonde varianten op maken met groenten en dergelijke.
wraps ipv brood. Ook erg lekker om in te smeren met roomkaas/pesto en gegrilde paprika ertussen. Oprollen en afhappen.
 
Geupdatet excel voedingsschema
Kijk ook eens hierin voor je voeding.
In de excel sheet staat ook een schema waarin je alles kan berekenen.

Voor goede koolhydraatrijke maaltijden kan je havermout nemen maar ook maaltijden met pasta of rijst of bruine/witte/kidney bonen etc.

In veel maaltijden kan je vlees vervangen door peulvruchten of dingen als tofu en tahoe (ook meteen eiwitten).

Eet je als vegetarier wel vis en eieren? Voeg die dan ook toe in je voeding.

Zijn gewoon een paar dingen waar ik zo op kan komen.

denk ook eens aan pannenkoeken. Kan je ook gezonde varianten op maken met groenten en dergelijke.
wraps ipv brood. Ook erg lekker om in te smeren met roomkaas/pesto en gegrilde paprika ertussen. Oprollen en afhappen.

Ik wil inderdaad meer koolhydraatrijke maaltijden in mijn dieet toepassen. Ik ga zeker meer pasta en/of rijst gerechten maken!

Ik eet als vegetarier vis en eieren.

Ik zal ook zeker wraps en pannenkoeken uitproberen! Dank je!

Ik maak ook gebruik van de Fitnesspal APP, ook zeker handig om te weten hoeveel calorieen ik verbrandt! Dank je! Ik zal de excel sheet even bekijken!
 
Elke dag pizza voor de carbs :D
 
Ik ga morgen voor de zekerheid naar een dietiste en hier mijn vooruitgang laten boeken. Vind veel eten en/of grote porties wel lastig, ben het zelf niet gewend.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat een dietiste je veel verder zal kunnen helpen...
Je hoeft ook niet in ene grote porties te gaan eten. Je moet het gewoon opbouwen. Je kan ook meer verspreid over de dag eten. Eventueel kan je ook door de calorieen te drinken meer weg krijgen. Het is een kwestie van wennen.

Je kan bijvoorbeeld gewoon een schepje meer havermout nemen. Na je trainen kan je wat meer dan een banaan eten. Je kan ook de banaan met wat havermout en melk blenden en drinken.
Bij het fruit van de middag kan kan je er bijvoorbeeld ook aan denken een paar rijstwafels met pindakaas te eten. Zijn dingen die niet veel vullen maar wel weer wat calorieen geven.

Een extra handje amandelen ergens tussendoor pakken. Je kan het allemaal in stappen doen.
Eet je nu 3 a 4 opscheplepels rijst dan neem je daarna een aantal dagen een halve of 1 schep meer. Het went dan echt wel.

Je kan ipv magere kwark halfvolle kwark nemen. Vult niet meer maar wel wat meer calorieen.

Zijn zomaar wat ideetjes ;)
 
Bedankt! Hier heb ik wel wat aan!
 
Heb een positief gesprek gehad met de diëtiste. In mijn dieet meer gevarieerd eten, meer combinatie met fruit plus yoghurt, beginnen met kleine porties en uiteindelijk het leuk houden met voedsel (meer gevarieerder eten met avond eten) en meer met kwark en zuivelproducten eten. Wel allemaal pluspunten die ik mee kan nemen in mijn voedingspatroon. Mag wel meer veelzijdiger gaan koken :)
 
Tip: maar calorierijke shakes. Met een beetje een goede shake kun je makkelijk 1000 calorieen wegdrinken! En niet te snel willen aankomen. Ik zou zeggen 300 kcal boven je behoefte, houd dat even aan. Kom je nog steeds niet aan, schroef het dan op met 100 kcal etc.
 
Bedankt! Deze ga ik onthouden!
 
Top :)

Tip voor je shake: melk(vervanger), havermout, fruit, whey, pindakaas. Maak het zo gek als je wil, als de smaken maar bij elkaar passen.
 
Ik ben zelf niet zo een shake mens... Ik ben echt iemand die wat te eten (kauwen) wil hebben... Maar een lekker ontbijtje à 1000-1250 kcal...

500 ml sojayoghurt (vanille) + handje rozijnen + 25 gr zonnebloempitten + 25 gr pompoenpitten + 1 el cacao + 1 theelepel kaneel + 100 gr boekweitvlokken.
Als je toevallig een eiwitpoeder hebt kan je ook naturel sojayoghurt nemen en een schep eiwitpoeder. Vooral vanille en/of choco vind ik er lekker door.
Ook lekker is wat cocossnippers erdoorheen en/of een banaantje of ander fruit :D

Deze kan je ook prima als shake maken met sojamelk ipv sojayoghurt. Dan is hij ook gewoon drinkbaar.
 
Back
Naar boven