Fitness Seller

aankomen in cut krachttraining?

Bezoekers in dit topic

Beginnerdude

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 aug 2009
Berichten
19
Waardering
0
Hallo,

vraagje, als je tijdens de cut dagelijks zware krachttraining doet , kan je dan nog aankomen in gewicht, of stabiel blijven door de krachttraining?

Ik heb namelijk perfect mijn voedingsschema voor de cut gevolgd , maar ik ben toch plots terug 2 kilo bij de laatste 2 weken dat ik vooral zware krachttraining heb gedaan. Normaal gezien kan je geen spiermassa bijkomen als je niet boven je onderhoud gaat juist?

Tot nu toe ging alles ggoed in de cut, maar met hetzelfde schema en nog zwaardere krachttraining ben ik terug 2 kilo bij. Maar het kan geen spiermassa zijndan , omdat ik minder dan mijn oderhoud eet e toch?
 
Als je cut kun je niet aankomen.... dan doe je iets niet goed.

(je zou vocht vast kunnen houden, of serieus geconstipeerd kunnen zijn)
 
Raar verhaal...eerst in de cut afvallen en de laatste weken toch 2 kilo erbij.
Heb je je schema goed ingevuld?
Wellicht dat je activiteitenfactor in werkelijkheid toch lager is dan hetgeen ingevuld in het schema.
Dan zou het aantal Kcal in de cut wellicht meer op onderhoudsniveau kunnen liggen.
Maar dan zou je ook aan het begin van de cut zijn 'aangekomen'. Dus daar zal het wel niet aan liggen.

Dan eet je waarschijnlijk toch meer dan in je schema aangegeven.
ZOu het anders niet weten.
 
Je moet je zelf ook niet wegen.
In begin kan je zelfs aankomen omdat je lichaam moet wennen aan het nieuwe systeem.
In ieder geval kan je het beste op vetpercentage afvallen. (huidplooi meting doen! Elke week!) Dan pas kan je zeggen of je afvalt.

Je wil juist zo weinig mogelijk Kg kwijtraken omdat je spier wil behouden!


suc6
 
je moet niet elke dag gaan wegen, de ene dag weeg je meer omdat je meer vocht hebt in je lichaam de andere dag weeg je minder omdat je net gepoept hebt. je moet om de 3 a 4 weken wegen.

volgensmij heb jij geen geduld.
 
artworm;4299200 Je wil juist zo weinig mogelijk Kg kwijtraken omdat je spier wil behouden! suc6[/QUOTE zei:
a oke thanks voor de reacties.

Maar is het dan werkelijk mogelijk om rond hetzelfde gewicht te hangen en toch vetpercentage te verliezen

Scheelt het dan werkelijk zoveel in gewicht tussen spieren en vet in het lichaam?

Ik ging in het begin dat ik cutte gemakkelijk van 24 procent naar 20 procent vet. eerst ongeveer 4 kilo af. Maar nu wil ik van 20 naar 15 procent vetpercentage gaan, en dat wil maar niet lukken. al 5 weken bezig en terug naar 76 kilo nu.en ik zou graag zo vlug mogelijk beginnen met de bulk om terug wat spiermassa aan te komen. Bulken aan 20 procent vet zou niet echt verstandig zijn denkik? Ik heb nochtans mijn onderhoud regelmatig herberekent.

Wel heb ik een aantal aanpassingen gemaakt in mijn voedingsschema doordat ik niet meer thuis kan eten. Ik heb de vroeger zuivere eiwitmaaltijden smiddags moeten vervangen door belegde broodjes. maar ik kom wel aan dezelfde aantal calorieen (schatting: ongeveer 300kcal voor belegd broodje) dus daaraan zou het niet kunnen liggen dan toch? broodje is trage carbs, maar zoals ik al gelezen heb in sticky's is een calorie een calorie en maakt hetniet echt uit of het trage carbs of eiwitten zijn toch?

Ik weeg me smorgens vroeg op nuchtere maag, dus zou zelfde moete zijn toch?

Kan zijn dat ik inderdaad geen geduld heb:p maar als ik iets misdoe weet ik het graag vroeg , want anders worden die 2 kilo 4, dan 6 en tegen dat je het weet ben je terug bij af:D

Maar dat vroeg ik me dus af, ik ben van een voedingsschema met puur ewittten en vetten, low carb dus, afgestapt en wat meer koolhydraten bennen moeten gaan eten door ja, onmogelijkheid om veel thuis eten. Maar met ik kom aan evenveel calorieen. zou het daaraan kunnen liggen?

Maar zoals ik al had gelezen is een calorie een calorie toch?
 
ik zou zeggen laat je voedinsschema zien ! wil je zo min mogelijk spierverlies lijden , moet je hoog in eiwitten zitten (>200)
 
ik zou zeggen laat je voedinsschema zien ! wil je zo min mogelijk spierverlies lijden , moet je hoog in eiwitten zitten (>200)

s'morgens whey shake 35 gram ewitten+500 ml magere melk: 150+150 kcal=300 cal

smiddags belegd broodje tonijn: 300 kcal, carb, eiwitten niet gekend

4 uur ook belegd broodje 300 kcal

sávonds blik tonijn met 30 gram mayonaise + groenten 200 kcal + 200 kcal+100kcal aan groenten=500kcal, 45 gram eiwitten, 20 gram vet

voor slapen : shake 35gr ewitten 500ml magere melk: 300 kcal

totaal:1700 cal

onderhoud :+-1800 kcal
workout verbruik (1 uur intensief trainen): 500 kcal verbruik
dagelijkse bezigheden: 400 kcal verbruik
 
1700 kcal is voor jou veelste weining. rekenen je voedingsbehoefte uit op www.voedingsbehoefte.nl en zit 500 eronder. dus als 2600 dan 2600-500=2100 kcal voor in de cut.

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

ik zie geen totale aantal ?

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:16 ----------

doe nog noten erbij. zit veel kcal erin.

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:17 ----------

waar heb je 1800kcal vandaan/? welke site?
 
[/COLOR]waar heb je 1800kcal vandaan/? welke site?[/QUOTE]

is dat op die site van voedingsadvies.nl niet de totale voedingsbehoeft met activiteitsniveau erin? Ik had het met 1800 kcal over ruststofwisseling...

heb dat gehaald uiteen programmatje voor je rustonderhoud te berekenen op het internet ook, weet wel niet mee waar...
 
1800 kan nooit kloppen!
ik eet ong rond 1800 en dan zit ik al zo'n 400kcal onder mijn onderhoud!

bereken het even hier;
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm

Verder kan je voedingsschema echt wel beter hoor!

kip,vis, (zilvervlies) rijst, huttenkaas, kalkoen, (mager) rundvlees.
wat fruit er in.
 
denk dat je voedingsschemaniet klopt en ook niet voor de cut te weinig eiwitten lijkt me. Voor mijn cut ga ik laag in kh en iets lager dan onderhoud in calorieen maar heb veel eiwitten en vetten. Ben er wel pas aan begonnen dus moet nog eve kijke hoe gaat. Je voeding moet in ieder geval beter
 
Je eet echt bagger slecht zeg, misschien moet je toch maar beter die stickies gaan lezen.

Ontbijt whey + melk en that's it??? waar zijn de goede koolhydraten gebleven???
Beter whey+gekookt water + havermout/brinta/bambix of wat dan ook van goede complexe kh's.

En dan 1 broodje tussen de middag en dan rond 4 uur weer...en je avond maal?
Eet je dat serieus als avondmaal -> mayo+blik tonijn + groente en that's it?

Verstandig om je hele voedingsschema om te gooien en meer variatie toe te voegen. Begin maar eerst met een goed ontbijt en het goed doorlezen van de stickies :)

Ik denk dat je jij geen progressie boekt omdat je,
1. te weinig eet
2. niet gevarieerd
3. te weinig eiwitten
4. te veel snelle kh's van je melk enzo..

Good luck:)
 
1800 kan nooit kloppen!
ik eet ong rond 1800 en dan zit ik al zo'n 400kcal onder mijn onderhoud!

bereken het even hier;
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm

Verder kan je voedingsschema echt wel beter hoor!

kip,vis, (zilvervlies) rijst, huttenkaas, kalkoen, (mager) rundvlees.
wat fruit er in.

1800 is normaal gesproken idd te weinig, maar het varieerd zo erg per persoon.
Ik cut bv heerlijk op 1900/2000 kcal, bulk al extreem op 3000kcal <-- wat voor sommige een cut is :P

Bedoel te zeggen dat het heel goed is om dingen uit te rekenen via modellen, daarmee te starten, maar het zelf moet leren aan te passen / verfijnen aan jou werkelijke behoefte!

---------- Toegevoegd om 12:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

Je eet echt bagger slecht zeg, misschien moet je toch maar beter die stickies gaan lezen.

Ontbijt whey + melk en that's it??? waar zijn de goede koolhydraten gebleven???
Beter whey+gekookt water + havermout/brinta/bambix of wat dan ook van goede complexe kh's.

En dan 1 broodje tussen de middag en dan rond 4 uur weer...en je avond maal?
Eet je dat serieus als avondmaal -> mayo+blik tonijn + groente en that's it?

Verstandig om je hele voedingsschema om te gooien en meer variatie toe te voegen. Begin maar eerst met een goed ontbijt en het goed doorlezen van de stickies :)

Ik denk dat je jij geen progressie boekt omdat je,
1. te weinig eet
2. niet gevarieerd
3. te weinig eiwitten
4. te veel snelle kh's van je melk enzo..

Good luck:)

Ben het helemaal met je eens hier op 1 puntje na (punt 2 gevarieerd eten)..
Ik ben van mening dat variatie in het eten helemaal geen ruk doet voor je progressie, op welke termijn dan ook! Ik beweer niet dat het zo is, maar ondervind dat zelf dan..
 
Wou 1700 kcal en toch 2 kilo bijkomen :scratch:

Moet je mij eens vertellen hoe je dat kan doen
 
Ben het helemaal met je eens hier op 1 puntje na (punt 2 gevarieerd eten)..
Ik ben van mening dat variatie in het eten helemaal geen ruk doet voor je progressie, op welke termijn dan ook! Ik beweer niet dat het zo is, maar ondervind dat zelf dan..

Oke misschien niet qua progressie, maar ik denk wel dat het gezonder is&lekkerder ;)*




*Voor de mensen die hier op in willen gaan met de vraag of ik bronnen heb:p, nee die heb ik zo niet door de jaren heen genoteerd.. maar het lijkt mij iig vrij logisch dat het gezonder moet zijn om alle nodige voedingsstoffen via gevarieerde voeding binnen te krijgen ipv een supplement ÉN het is toch veel lekkerder...beetje variatie in die Nederlandse keuken...:D
 
Oke misschien niet qua progressie, maar ik denk wel dat het gezonder is&lekkerder ;)*




*Voor de mensen die hier op in willen gaan met de vraag of ik bronnen heb:p, nee die heb ik zo niet door de jaren heen genoteerd.. maar het lijkt mij iig vrij logisch dat het gezonder moet zijn om alle nodige voedingsstoffen via gevarieerde voeding binnen te krijgen ipv een supplement ÉN het is toch veel lekkerder...beetje variatie in die Nederlandse keuken...:D

OK, ja, daar heb je helemaal gelijk in, als je er iets meer tijd uit trekt(variatie), voor een gezonde en lekkere maaltje, ben je zeker niet verkeerd bezig! ;)
 
1800 is normaal gesproken idd te weinig, maar het varieerd zo erg per persoon.
Ik cut bv heerlijk op 1900/2000 kcal, bulk al extreem op 3000kcal <-- wat voor sommige een cut is :P

Bedoel te zeggen dat het heel goed is om dingen uit te rekenen via modellen, daarmee te starten, maar het zelf moet leren aan te passen / verfijnen aan jou werkelijke behoefte!

ja lieve schat, maar ik had het ook over hem individueel, ik weet dat het pp verschilt. maar als zn bmr 1800 is en hij eet 1700 dan is dat ganz weinig :)
 
Hallo,

vraagje, als je tijdens de cut dagelijks zware krachttraining doet , kan je dan nog aankomen in gewicht, of stabiel blijven door de krachttraining?

Ik heb namelijk perfect mijn voedingsschema voor de cut gevolgd , maar ik ben toch plots terug 2 kilo bij de laatste 2 weken dat ik vooral zware krachttraining heb gedaan. Normaal gezien kan je geen spiermassa bijkomen als je niet boven je onderhoud gaat juist?

Tot nu toe ging alles ggoed in de cut, maar met hetzelfde schema en nog zwaardere krachttraining ben ik terug 2 kilo bij. Maar het kan geen spiermassa zijndan , omdat ik minder dan mijn oderhoud eet e toch?

Je kan wel spiermassa aanzetten in de cut hoor, vooral als je 'beginner' bent. En die 2kg door zware krachttraining is gewoon vocht wat je spieren vasthouden.
 
Back
Naar boven