XXL Nutrition

Aankomen in je bovenlichaam.

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
19 apr 2020
Berichten
14
Waardering
3
Lengte
1m79
Massa
63kg
Vetpercentage
13%
Hey,

Ik ben al een tijdje aan het sporten en gebruik pas sinds een paar maanden een voedingsschema om aan te komen in spier en vet. Nu krijg ik zo'n 2900 gemiddeld calorieën binnen op een dag als ik niet sport en 3200 (gemiddeld) als ik wel sport. Ik merk dat ik in mijn buik ben aangekomen (ik deed eerst wekelijks 10 minuten buikoefeningen, maar kreeg last van mn rug, in combinatie met het sporten dus ben daar mee gestopt) maar dat vind ik niet erg, zodra ik op een bepaald vetpercentage zit ga ik wel aan mijn buik werken. Ook ben ik zeker in mijn benen aangekomen (ik loop 1 keer per week 20 minuten hard en 1 keer per week kracht, waarbij ik om de week normaal of zwaar train), maar mijn armen en mijn borst zijn nog steeds erg mager. Dit terwijl ik al heel lang sport en ik dit 2 keer per week train. Sinds een paar maanden doe ik 2 keer per week hele bovenlichaam. Gemiddeld 7 oefeningen per spiergroep per sessie en vaak 1 keer zwaar en 1 keer minder zwaar in een week.

Mijn vraag is: Wat moet ik aanpassen om als 63 kg wegende jongen van 19 aan te komen op mijn bovenlichaam. (waar dat dus wel lukt in mijn benen en buik). Eet ik genoeg dagelijks? Ik eet veel gezonde vetten en eiwitrijke producten (en ook veel langzame koolhydraten en als ik op sta en train snelle koolhydraten). En is 1 keer per week normaal 1 keer per week zwaar teveel of te weinig trainen voor mijn bovenlichaam?
 
Uhm even resumé , dus je doet :

1 x per week 20 min cardio
1 x per week kracht
1 x per week 10 min buikspieren maar daar ben je mee gestopt ? !

En dan vragen wat er scheelt ?

Uhmmm pak een bewezen beginnersschema waar je 3 x per week aan krachttraining doet , bereken je onderhoud en stel een voedingsschema op waarop je groeit , Max 500 kcal boven je onderhoud en niet piepen maar werken met dat kadaver
 
Waarop is trouwens die 2900 of 3200 kcal gebaseerd ?
Is dit het bekende “ natte vinger “ werk ?
 
Ik heb een poging gedaan om het te lezen, 1 vraag. Som eens even op wat je qua training nu doet per weeg :roflol:
 
2 keer per week bovenlichaam (1 keer normaal en meestal 1 keer zwaar, waarbij ik bij het laatste 4 dagen rust heb voor mijn bovenlichaam)
1 keer per week benen (en eerst deed ik 1 keer per week ook nog 20 min hardlopen, maar ik merkte dat ik vermoeid raakte en ik sport juist om aan te komen, dus hardlopen doe ik wel als ik op een hoger vetpercentage zit. Dus 1 keer per 2 weken hardlopen.)
 
Misschien stel je wel de verkeerde vraag als je niet het antwoord krijgt wat je wilt.

Je traint 1x pw benen en je raakt dan vermoeid van 1x pw 20 hele minuten hardlopen en je bent 19?

Dat is opmerkelijk.

Je bent ook nogal aan de lichte kant voor je lengte.

Doe eens iets in een surplus eten en (al dan niet als vraag in het daarvoor bedoelde forum) een fatsoenlijk schema volgen.
3x pw FB of UB/LB ofzo.

Zolang het lijkt dat je het hebt over buikspieren trainen om te voorkomen dat je een buikje krijgt zou je ook kunnen overwegen je toontje wat te matigen en je woorden wat zorgvuldiger te kiezen.

Een welgemeend succes!
 
Back
Naar boven