XXL Nutrition

Aankomen? Lukt niet meer :(

Bezoekers in dit topic

SnakeEyes

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 jul 2003
Berichten
271
Waardering
0
N.a.v. het ‘eiwit teveel’- topic, post ik eens mijn voedingsschema, van September en nu.
Sinds september ben ik helemaal niets meer aangekomen, dus heb ik heel mijn voedingsschema omgegooid.

Voedingsschema tot september:

7:00
- halve WG shake
- 2 voloren boterhammen met kaas/kipfilet
10:00
- 2 boterhammen kaas/kipfilet
- 1 banaan
12:00
- 4 boterhammen kaas/kipfilet
- 150 gram kwark(fruitkwark)
15:00
- 2 boterhammen kaas/kipfilet
- 1 sinaasappel
17:00
- halve WG shake
18:00
- Trainen
19:00
- Hele WG shake
20:00
- avondeten: aardappelen met groente en vlees
22:00
- 250mL kwark

Ook toen woog ik al een maand lang 74 kg.

Dus toen heb ik mijn eetschema drastisch veranderd:

Voedingsschema vanaf september:

7:00
- Halve WG shake
- 50 gr Havermout 250mL melk
- 1 boterham
- 1 banaan
10:00
- 250mL kwark
- 2 boterhammen kaas/kipfilet
- 1 banaan/sinaasappel
12:00
- 5 boterhammen kaas/kipfilet
- 250mL kwark
15:00
- 100 gram macaroni + 100 gram tonijn en ketchup
17:00
- Halve WG shake
18:00
- Trainen
19:00
- hele WG shake
20:00
- Aardappelen, groentes, vlees
22:00
- 500 mL kwark+lijnzaad

Al het brood dat ik eet is volkoren.
Als ik dan alles bij elkaar optel:

4180 Kcal
360gr eiwit
544gr kh
59,6gr vet


Wat doe ik verkeerd?
Te weinig vet?
Te weinig Koolhydraten?

Tell me! :)

EDIT: hier ook mijn Trainingschema
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je je vet% wel wat omhoog kan schroeven. Ik zou naar de 75-100gr gaan.
Kijk wel uit dat je het met onverzadigd vet doet, of supplementeer met MCT
 
3XL zei:
Ik denk dat je je vet% wel wat omhoog kan schroeven. Ik zou naar de 75-100gr gaan.
Kijk wel uit dat je het met onverzadigd vet doet, of supplementeer met MCT

idd vet omhoog proberen,lijnzaadolie s'morgens en voor het slapen gaan
en probeer tegen de middag 2 lepels olijfolie en tegen de vooravond nog 2 lepels
olijfolie goede vetten zijn de bouwstenen van je hormonen zoals proteine dat is voor je spieren
 
SnakeEyes zei:
N.a.v. het ‘eiwit teveel’- topic, post ik eens mijn voedingsschema, van September en nu.
Sinds september ben ik helemaal niets meer aangekomen, dus heb ik heel mijn voedingsschema omgegooid.

Ook toen woog ik al een maand lang 74 kg.

Dus toen heb ik mijn eetschema drastisch veranderd:

Voedingsschema vanaf september:

7:00
- Halve WG shake
- 50 gr Havermout 250mL melk neem maar eens wat meer havermout en gij zult groeien:)
- 1 boterham
- 1 banaan ook hier lijnzaad idd
10:00
- 250mL kwark
- 2 boterhammen kaas/kipfilet
- 1 banaan/sinaasappel
12:00
- 5 boterhammen kaas/kipfilet
- 250mL kwark
15:00
- 100 gram macaroni + 100 gram tonijn en ketchup
17:00
- Halve WG shake
18:00
- Trainen
19:00
- hele WG shake zou toch een weishake en dextrose doen. WG bevat ook complexe kh en probeer toch enkel snellle suikers te nemen na de training
20:00
- Aardappelen, groentes, vlees vlees? wat voor. zal wel eiwitrijk zijn denk ik he
22:00
- 500 mL kwark+lijnzaad

Al het brood dat ik eet is volkoren.
Als ik dan alles bij elkaar optel:

4180 Kcal
360gr eiwit
544gr kh
59,6gr vet


Wat doe ik verkeerd?
Te weinig vet? idd, zou meer vetten toevoegen
Te weinig Koolhydraten?

Tell me! :)

hoeveel cals at je voor september dan?
vreemd dat je idd niet meer aankomt. zou zeggen dat je toch wat massa zou moeten winnen. hoest met je vet%?
heb je btw je trainingsschema ook omgegooid?

ps, is de weegschaal missghcien niet kapot:D
 
Ja, misschien moet ik idd die WG na de training vervangen door een whey-shake..
Ik doe in me post-workout shake nu ook al dextrose, maar ook creatine, weenie of die creatine slecht is om met melk in te nemen?

Vlees bij avondeten is altijd kip of biefstuk van de grill.

Ja, wat meer vet mag wel, aangezien mijn vet% niet hoger is geworden in vergelijking met september.

En ik geloof niet dat mijn weegschaal kapot is 8)
 
SnakeEyes zei:
Ja, wat meer vet mag wel, aangezien mijn vet% niet hoger is geworden in vergelijking met september.

dit heeft niks met elkaar te maken he!! Ik eet nu erg veel vet, terwijl mijn vet% steeds lager wordt. rara hoe kan dat...??? Omdat ik minder eet dan ik verbruik.
Jij moet het omgekeerde doen, meer eten dan je verbruikt. groei je niet? meer eten (mits je training goed en gevarieerd is natuurlijk). En vetten heb je nodig voor allerlei belangrijke processen. Dus gewoon meer vet eten, idd een paar lepels lijnzaadolie. Dan zit je al tegen de 4500kcal aan, dan móet je wel gaan groeien. maar heb geduld he! als je dit écht gedisciplineerd volhoudt, ga je zeker aankomen.
Op papier mooi en met een paar lepels lijnzaadolie zelfs bijna perfect. Maar lukt het je ook écht om dit, dag in dag uit, vol te houden? Dan ga je echt wel aankomen. bekijk het eens twee maand. als je ongeveer een kilo per maand aankomt zit je goed. mag iets meer zijn, maar probeer tussen de 1 en 2 in te zitten.
 
meer vet eten man.. voor optimale testosteronspiegels is 30% vet in de voeding met verh verz : onverz 2 : 1 het beste als je geen AS gebruikt.
Dit is zo weinig, dat je testproduktie plat gelegd wordt.

Meer vet en je zult groeien.. en dan tegelijkertijd minder KH en ook minder eiwit eten! Zoveel eiwit is nergens voor nodig.

Espi
 
Dus wat ik zou moeten doen: meer vet, minder eiwit, minder KH...
Zouden jullie behalve Lijnzaadolie ook andere dingen weten die vet, maar niet slecht zijn, als in etenswaren?
Zou ik bijvoorbeeld, andere kwark kunnen nemen(mona), of is dat weer niet goed ivm suikers ed?
Wat vettere kaas?
Of anders toch supps?
 
Behalve lijnzaadolie is olijfolie (bij de warme maaltijd bijv. als dressing voor de salade) erg goed.
Verder bevat vette vis veel goede vetten: zalm, gerookte zalm (broodbeleg) e.a.
En natuurlijk noten, maar dan wel ongebrande ongezouten: cashewnoten, pistachenoten, walnoten, paranoten, evt. studentenhaver....(pinda's zijn minder goed en geen echte noten).
Je kunt bijv. een paar keer per dag 25 gram noten toevoegen aan je maaltijd.

En het voordeel voor jou is: dit geeft allemaal geen vol gevoel, goed te doen dus als extra.
 
SnakeEyes zei:
Dus wat ik zou moeten doen: meer vet, minder eiwit, minder KH...
Zouden jullie behalve Lijnzaadolie ook andere dingen weten die vet, maar niet slecht zijn, als in etenswaren?
Zou ik bijvoorbeeld, andere kwark kunnen nemen(mona), of is dat weer niet goed ivm suikers ed?
Wat vettere kaas?
Of anders toch supps?

als supps kan je visoliecapsules nemen
 
No champ, geen visoliecapsules maar gewoon uit de fles levertraan: neem 15 ml per dag. Dat is ongeveer 3-4 gram EPA/DHA en precies wat je nodig hebt.
voor die hoeveelheid zou je 20 capsules moeten nemen, dat zet geen zoden aan de dijk.
Alleen watjes nemen capsules!

Slikken kreng :p

O ja.. en lezen man: er zijn veel belangrijke vetsoorten, niet alleen maar onverzadigde vetten nemen... maar opnieuw de stukken van Eades en Albers (zoekfunctie gebruiken en deze termen inkloppen!) lezen en dan weet je wat noldig is!

Espi
Espi
 
Ik kan je trainingsschema niet zien, maar fiets je veel ofzo buiten je trainingen om. Probeer zo min mogelijk lichaamlijk inspanning te leveren behalve je trainingen. En idd wat vetten erbij. Dan moet je bijna wel gaan groeien. Zo niet, gooi je cals maar weer omhoog.
 
Johny zei:
Ik kan je trainingsschema niet zien, maar fiets je veel ofzo buiten je trainingen om. Probeer zo min mogelijk lichaamlijk inspanning te leveren behalve je trainingen. En idd wat vetten erbij. Dan moet je bijna wel gaan groeien. Zo niet, gooi je cals maar weer omhoog.

Idd, ik ben ook al heel lang niet aangekomen, omdat ik gewoon zeer veel beweeg.. Zit tegen de 5000kcal, veel onverz. vetten enzo..In het begin kwam ik wel aan, maar nu dus niet meer.. Opzich wel irritant dat je niks bijkomt, maar hou je wel mooie definitie ;)
 
Fietsen doe ik alleen naar de sportschool zelf, dat is ten eerste maar 10 min heen.
Maar nu het winter is ga ik met de bus :)

btw. Trainingsschema ge-edit
 
Back
Naar boven