XXL Nutrition

Aankomen met weight gainers

Bezoekers in dit topic

Soukaina

Novice
Lid geworden
31 aug 2018
Berichten
6
Waardering
2
Lengte
1m70
Massa
52kg
hoi allemaal,

Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik probeer al een tijdje aan te komen. Ik overweeg om weight gainers te gebruiken om toch een paar kilo's aan te komen. Iemand ervaring hiermee? Welke shakes raden jullie aan? Ik ben 170 en weeg nu 52.8 kg. Te weinig dus.

Ps: Ik weet dat ik te weinig eet en ik doe echt oprecht mijn best dus ik hoop niet dat ik comments krijg als ga meer eten want dat lukt op dit moment gewoonweg nog niet. ik voel me daardoor alleen slechter ookal is het ongetwijfeld zeer goed bedoelt.
 
Ik zou toch zeggen meer eten. Met uw lengte en gewicht moet je echt zoveel kcals niet eten om bij te komen.

Maar goed Als je het dan toch persé met weightgainers wil doen dan zou ik zelf de weightgainer maken. Havermoutpoeder,eiwitpoeder,volle melk en beetje olijfolie.

Imo veel beter dan meeste weightgainers die er zijn.

Doe je ook aan sport? Want ik vind bijkomen in alleen maar vet niet zo wenselijk. Tenzij je op een ongezond laag vet% zit.
 
Een gainer is gewoon een gemak product wat duur is en je dus ook zelf kan maken.

Ze bestaan over het algemeen uit koolhydraten ( langzaam zoals havermout en snelle zoals suiker), eiwitten en vetten. Dus zelf maken zoals Johnny zegt is een prima optie.

Ik snap dat meer eten in ene lastig is. Maar post eens wat je eet op een dag. Misschien kunnen we daar ook wat tips in geven.
Je kan dan proberen om toch daarmee wat op te bouwen.

Gewoon rustig aan. Vergeet niet dat Rome ook niet in ern dag gebouwd is he ;)
 
Iedere beginner kijkt naar zijn gemak. Daarom zijn weight gainers ook gemaakt...

Op zich is het wel onnodig duur, je kan het perfect zelf maken door bijvoorbeeld melk met havermout en eiwitpoeder te mengen. Voordeel: stukken goedkoper en je kan zelf de macro's gemakkelijker bepalen. Alhoewel de kans groot is dat TS nog niet echt weet hoe en waarom macro's van belang zijn :o
 
Iedere beginner kijkt naar zijn gemak. Daarom zijn weight gainers ook gemaakt...

Op zich is het wel onnodig duur, je kan het perfect zelf maken door bijvoorbeeld melk met havermout en eiwitpoeder te mengen. Voordeel: stukken goedkoper en je kan zelf de macro's gemakkelijker bepalen. Alhoewel de kans groot is dat TS nog niet echt weet hoe en waarom macro's van belang zijn :o

Oorspronkelijk zijn ze eigenlijk gemaakt om geld te kloppen uit goedgelovige mensen hun zakken. Met Allerlei claims op de potten.
 
Je moet de weightgainer kopen waar een afbeelding op staat met de grootste spieren.

Maar serieus. Trainen en eten, desnoods uit de blender.
 
Ik vind gainer niet slecht, het heeft mij vroeger wel wat geholpen om mijn calorieen binnen te krijgen.
Verteerd sneller of een vaste maaltijd.
Als ik wil bijkomen in gewicht probeer ik altijd calorierijk te eten dat ook snel verteerd.
 
hoi allemaal,

Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik probeer al een tijdje aan te komen. Ik overweeg om weight gainers te gebruiken om toch een paar kilo's aan te komen. Iemand ervaring hiermee? Welke shakes raden jullie aan? Ik ben 170 en weeg nu 52.8 kg. Te weinig dus.

Ps: Ik weet dat ik te weinig eet en ik doe echt oprecht mijn best dus ik hoop niet dat ik comments krijg als ga meer eten want dat lukt op dit moment gewoonweg nog niet. ik voel me daardoor alleen slechter ookal is het ongetwijfeld zeer goed bedoelt.


Als ik jou was zou ik niet voor een WG gaan maar voor een MRP (meal replacement powder). betere verdeling van macro- en micronutrienten.
 
Ik zou toch zeggen meer eten. Met uw lengte en gewicht moet je echt zoveel kcals niet eten om bij te komen.

Maar goed Als je het dan toch persé met weightgainers wil doen dan zou ik zelf de weightgainer maken. Havermoutpoeder,eiwitpoeder,volle melk en beetje olijfolie.

Imo veel beter dan meeste weightgainers die er zijn.

Doe je ook aan sport? Want ik vind bijkomen in alleen maar vet niet zo wenselijk. Tenzij je op een ongezond laag vet% zit.

Dankjewel voor je reactie. Ik wil het niet perse met weightgainers doen maar ik zou op dit moment niet weten hoe anders. Wat betreft het sporten, ik ben sinds een aantal weken begonnen met een wat krachttraining samen met een PT.
 
Je moet de weightgainer kopen waar een afbeelding op staat met de grootste spieren.

Maar serieus. Trainen en eten, desnoods uit de blender.

Eten uit een blender? Suggesties? Ik zou daar namelijk zeker voor openstaan.
 
Ik vind gainer niet slecht, het heeft mij vroeger wel wat geholpen om mijn calorieen binnen te krijgen.
Verteerd sneller of een vaste maaltijd.
Als ik wil bijkomen in gewicht probeer ik altijd calorierijk te eten dat ook snel verteerd.

Ik probeer ook zo calorierijk te eten maar ik heb begrepen dat het niet allen om calorieën gaat als je wilt aankomen. Of zeg ik nu iets stoms ?
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Je hebt net een correcte omschrijving gegeven van de gehele supplementenindustrie :)
Ahahaah geldt niet alleen voor supplementenindustrie
Een gainer is gewoon een gemak product wat duur is en je dus ook zelf kan maken.

Ze bestaan over het algemeen uit koolhydraten ( langzaam zoals havermout en snelle zoals suiker), eiwitten en vetten. Dus zelf maken zoals Johnny zegt is een prima optie.

Ik snap dat meer eten in ene lastig is. Maar post eens wat je eet op een dag. Misschien kunnen we daar ook wat tips in geven.
Je kan dan proberen om toch daarmee wat op te bouwen.

Gewoon rustig aan. Vergeet niet dat Rome ook niet in ern dag gebouwd is he ;)

Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik zal aankomende week bijhouden wat ik op een dag eet en dit posten.
 
Iedere beginner kijkt naar zijn gemak. Daarom zijn weight gainers ook gemaakt...

Op zich is het wel onnodig duur, je kan het perfect zelf maken door bijvoorbeeld melk met havermout en eiwitpoeder te mengen. Voordeel: stukken goedkoper en je kan zelf de macro's gemakkelijker bepalen. Alhoewel de kans groot is dat TS nog niet echt weet hoe en waarom macro's van belang zijn :o

Ik weet inderdaad nog niet waarom macro's belangrijk zijn. Volgens mijn PT hoort 50% van mijn voeding te bestaan uit koolhydraten, 25% vetten en 25% eiwitten. Waarom dit zo is, Idk.
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Lees deze link even goed door. Dan wordt er meer duidelijk.
Percentages zijn achterhaald. Je hebt nodig:

2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. In jou geval 100-125 gram

minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht. Voor oa. je hormoonhuishouding en vet stofwisseling. Maar ergens tussen 50-100 gram is prima. Sommige mensen gaan ook hoger want het is makkeijker om aan je kcal te komen en kwaad kan het niet want het gaat om de kcal. Zorg wel dat je je eiwitten dan haalt.

De rest van je kcal vul je op met koolhydraten.
 
Back
Naar boven