AndroidHealthClinic

Aankomen na eetstoornis

Bezoekers in dit topic

Hi Abdel, Hoe gaat het nu de afgelopen weken ?
Hoi, het gaat opzich wel goed! Ik track nog wel m'n calorieen en macro's: zit nu rond de 2650, wel iets minder dus, maar ik blijf wel stabiel/kom iets aan.

Wel merk ik dat ik veel flexibeler ben en minder stress, misschien wil ik binnenkort m'n caloriebudget nog iets verhogen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Heeft ook met angsten te maken en of ik het mentaal aankan. Ervaar nu niet tot nauwelijks honger ook.
 
Hoeveel kom je nu per week aan?

Probeer vooral t flexibele en minder stressen vast te houden.
 
Hoeveel kom je nu per week aan?

Probeer vooral t flexibele en minder stressen vast te houden.
Per week weet ik niet precies: probeer me niet teveel te focussen op het getal op de weegschaal maar meer af te gaan op krachtgains etc.

Ik ben wel vanaf januari tot nu (dus ruim halfjaar) 7 kilo aangekomen, ik wil er nu nog zeker 10 tot 15 bij hebben!
 
Ik heb geen tips. Wil je alleen enorm veel sterkte toewensen. Ik weet wat voor gevecht het kan zijn om te stoppen met drugs (ben er gelukkig nu een jaar of 6 vanaf zonder dat ik er wonderbaarlijk genoeg nog zucht naar heb). En kan me niet indenken hoe moeilijk het moet zijn om een eetverslaving te doorbreken. Laat een alcoholist maar eens 2 biertjes per dag drinken, dat is ook onmogelijk.
Misschien toch een tip. Ik denk dat alle verslavingen te maken hebben met gevoelens die we willen ontlopen. De verslaving is daar een gevolg van. Als je de gevoelens weet te doorleven, hoef je er niet meer bang voor te zijn en is het niet meer nodig om ze te verdoven.
 
Update:

Doordat het steeds beter gaat, vooral mentaal, en ik echt nog wil aankomen/gains maken, zit ik eraan te denken om op 3k calories te gaan zitten.

Sowieso zal ik binnenkort meer moeten gaan eten, want ik ga verhuizen en alles is dan verder reizen (en ik heb geen auto, dus moet alles per fiets doen en zal dan ruim 40 minuten extra fietsen per dag).

Denken jullie dat dit een verstandige keuze is? Of ander advies/suggesties/tips?

Thanks!
 
Update:

Doordat het steeds beter gaat, vooral mentaal, en ik echt nog wil aankomen/gains maken, zit ik eraan te denken om op 3k calories te gaan zitten.

Sowieso zal ik binnenkort meer moeten gaan eten, want ik ga verhuizen en alles is dan verder reizen (en ik heb geen auto, dus moet alles per fiets doen en zal dan ruim 40 minuten extra fietsen per dag).

Denken jullie dat dit een verstandige keuze is? Of ander advies/suggesties/tips?

Thanks!
Wow tof! Ja, maar bouw kcals rustig op. En eet gezonde shit die je lekker vind :D.
 
Update:

Doordat het steeds beter gaat, vooral mentaal, en ik echt nog wil aankomen/gains maken, zit ik eraan te denken om op 3k calories te gaan zitten.

Sowieso zal ik binnenkort meer moeten gaan eten, want ik ga verhuizen en alles is dan verder reizen (en ik heb geen auto, dus moet alles per fiets doen en zal dan ruim 40 minuten extra fietsen per dag).

Denken jullie dat dit een verstandige keuze is? Of ander advies/suggesties/tips?

Thanks!
Rustig opbouwen zodat je aan de hoeveelheid kan wennen anders hou je het waarschijnlijk niet vol. Succes!:)
 
Update:

Doordat het steeds beter gaat, vooral mentaal, en ik echt nog wil aankomen/gains maken, zit ik eraan te denken om op 3k calories te gaan zitten.

Sowieso zal ik binnenkort meer moeten gaan eten, want ik ga verhuizen en alles is dan verder reizen (en ik heb geen auto, dus moet alles per fiets doen en zal dan ruim 40 minuten extra fietsen per dag).

Denken jullie dat dit een verstandige keuze is? Of ander advies/suggesties/tips?

Thanks!
Hou t haalbaar.
40 minuten fietsen kan je flink wat energie kosten met bijvoorbeeld tegenwind oid.
Pak zeker voor en na even wat extra.
Doe het in stappen. Misschien in 2x ofzo.
Zorg vooral dat t in je koppies past.
 
Hallo,

Lang geleden dat ik hier heb geplaatst. Er is inmiddels veel gebeurd: verhuisd, intensieve traumabehandeling gevolgd en nog meer. Daardoor heeft fitness en aankomen op een iets lager pitje gestaan, maar ik heb niet stilgezeten. Zo heb ik veel angsten overwonnen qua voeding, voel ik me energieker en heb ik geen last meer van binges.

Echter: ik weeg nog steeds geen 50 kg, met een lengte van 1,65 cm (man, 24 jaar).

Ik heb zojuist een voedingsschema voor mezelf opgesteld, zou iemand hier feedback op kunnen geven? Doel is uiteraard aankomen (streefgewicht heb ik niet echt, denk rond de 62 kg) en spiermassa opbouwen.

MAALTIJD 1

75 gram havermout
30 gram whey
100 gram diepvriesfruit
1 banaan

MAALTIJD 2

30 gram whey
30 gram ontbijtgranen
3 rijstwafels
20 gram cottage cheese

MAALTIJD 3

4 volkoren boterhammen
15 gram pindakaas
20 gram cottage cheese
40 gram kipfilet

MAALTIJD 4

1 appel/peer/ander stuk fruit
Snack van 350 kcal
Handje snoeptomaten

MAALTIJD 5

250 gram aardappels + half cupje appelmoes/65 gram pasta of rijst (225 kcal)
400 gram groenten
100 gram vleesvervanger/kip
Saus naar keuze

MAALTIJD 6

250 gram magere kwark
30 gram Brinta
40 gram kruidnoten (175 kcal)
3 rijstwafels

Er is redelijk ruimte voor vrije invulling, dit omdat ik gezien mijn eetstoornisverleden geen producten als 'goed en fout' wil gaan zien. Podiumaspiraties heb ik absoluut niet: het is puur lifestyle gericht.

Alvast bedankt!
 
Back
Naar boven