MuscleMeat

Aankomen of afvallen?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
1 okt 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m59
Massa
54kg
Goededag,
Ik wil mij even voorstellen, ik ben mel. Ik ben een 18 jarige dame van 1.59 cm en 54 kilo.
Ik heb een rechthoekige figuur, waarmee ik bedoel dat mijn heupen borstomvang en taille allemaal maar met een paar centimeters verschillen.
Ik heb verder een wat grotere rondere buik tot in vergelijking met mijn borsten van (misschien iets kleiner dan de) cupmaat b70 En platte billen.
Ik hebt het meeste vet (heb ik opgemerkt) op mn bovenarmen, mijn gezicht en buik. En dat zijn ook alle 3 de laatste plekken waar ik afval, en de eerste plekken waar ik aankom. Ik was een jaar geleden goed bezig met afvallen omdat ik een platte buik wou. Ik was 49 kilo geworden en besefte dat mijn buik alsnog dikker was vergeleken met andere plaatsen zoals mn billen en borste die namelijk nog kleiner werden. Ik vond het niet mooi als mijn benen er zo dunnetjes bij stonden en besloot weer aantekomen en op te laten waar ik aankwam. Dus vandaaar dat ik nu 54 kilo weeg. En zoals ik gokte ging het meeste van die kilos toch weer terug naar mn buik, armen en gezicht.
Ik weet me geen raad en wil eigenlijk een personal trainer vragen wat hun opzicht is. Zijn er spier oefeningen die ik kan doen om een platte buik te krijgen (dus afvallen op buikgebied) maar dan ook grotere vormen kan krijgen zoals op billen en borsten gebied?
Harstikke bedankt voor het lezen, ik hoop gauw van u te horen.
Mvg,
Mel..
 
Wat ik zou doen:

-onderhoud uitrekenen

-200 tot 400 erboven eten

-goed kt schema zoals stronglifts 5x5
Geen gay gedoe met allemaal machines in circuit vorm oid.

-na aantal maanden zal je zeker wat spieren hebben gewonnen als je dit goed doet. En klein beetje vet, maar kan niet anders als je bouwt.

-daarna rustig cutten en kijken wat er tevoorschijn komt :)
 
Ik snapte daar dus bijna niks% van haha ik ben niet echt een fit persoon, kunt u dat misschien uitleggen
 
even een oude post van mezelf. Hier kan je vast wel wat verder mee.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!
 

Bijlagen

  • schema leeg.xlsx
    116 KB · Weergaven: 96
Hoi Mel,

wat doe je nu precies aan sport? Het klinkt als dat je de puberteit voorbij bent en jouw volwassen lichaam ongenadig je zwakke plekken laat zien.
Gezonde voeding samen met fitness doet vanzelf het werk. Goede beentraining zorgt voor gespierde billen, en oefeningen voor de bovenkant van de borst kunnen een mooie ronding geven met het effect dat je borsten voller lijken. En buikspiertraining samen met cardio zorgen dan voor beter verdeelde proporties...
 
Back
Naar boven