Fitness Seller

Aankomen vrouw (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nien2001

Novice
Lid geworden
29 jul 2017
Berichten
13
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
49kg
Hi,

Ik probeer aan te komen. Ik sport 2x per week (gewicht heffen) en probeer cardio te vermijden. Wat vinden jullie van mijn voedingsschema? Graag tips

8:00
300 gram kwark met 5 eetlepels cruesli
Boterham met gekookt ei

10:30
Vlugge Japie kruidkoek
Boterham kipfilet

12:30
2 boterhammen kipfilet
2 boterhammen pindakaas (40 gram totaal aan pindakaas)

15:00
2 rijstwafels met 40 gram pindakaas
Pistolet met kaas

18:30
Avondeten (voorbeeld)
100gram rijst 150 gram gehakt en wat groente

21:00
Banaan
200 gram kwark met 3 eetlepels cruesli

Iemand tips? Ik weet dat t niet genoeg is maar ik loop een beetje vast.
Trouwens ik ven een vrouw van 16 jaar

Edit: ik eet ook nog 2-5 koekjes verspreid op een dag

Als avondeten eet ik ook vaak aardappels die ik goed bak in roomboter!
 
Laatst bewerkt:
Ik drink trouwens ook 0.5 L halfvolle melk op een dag. Verder drink ik water, sinaasappelsap of apoelsap
 
Ik zou eens beginnen met alles in een voedingsschema te zetten. Kijken wat je daadwerkelijk binnen krijgt. marina1975 heeft een mooi excel.

Als je wilt aankomen moet je zorgen dat je meer kCal binnenkrijgt.

Vervang je rijstwafels door brood. Voeg wat meer crusli toe. Dikker pindakaas smeren.

Dat is alleen met dingen die al op je lijstje staan. Als je open staat voor andere dingen kun je ook kijken of kwark kunt vervangen door volvette Griekse yoghurt. Pasta ipv rijst, etc. Etc.
 
^ 040B geeft al aardig wat tips :)
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Lees deze sticky eens goed door. Er zit een Excel sheet bij waar je alles in kan berekenen.

Je kan er zeker wat gewicht bij gebruiken. Dus kleine dingen aanpassen is redelijk eenvoudig zoals 040B al aangeeft.
Maar je zal echt meer moeten gaan eten want dit is wel erg weinig om aan te komen.
Ik zal even wat voorbeelden geven in je schema
Paar vraagjes vooraf: Je meet je creusli in eetlepel en hebt een heel regelmatig soort van standaar eetpatroon.
Heb je begeleiding bij je eten gehad?
Ben je altijd al zo dun geweest? Heb je een sportachtergrond en is de reden voor vermijden cardio puur omdat je aan wil komen?
Ga je naar school? je eet met je ouders?

Sorry voor de vragen en als je liever niet wil antwoorden is het ook goed :) anders via PM ;)
Maar dan krijg ik een beetje zich op wat en waar je makkelijker wat meer kan eten.

8:00
300 gram kwark met 5 eetlepels cruesli neem volle kwark en verdubbel de creusli
Boterham met gekookt ei roomboter op je brood (roomboter is gezonder dan ie halvarine zooi )

10:30
Vlugge Japie kruidkoek neem de noten variant een keer? of wat boter erop oid?
Boterham kipfilet ook hier roomboter op je brood. Eventueel laagje pindakaas eronder (broodje kip sate ;) )

12:30
2 boterhammen kipfilet
2 boterhammen pindakaas (40 gram totaal aan pindakaas)
ook hier weer boter nemen oid. Wat voller beleg kan ook. Beker (choco) melk erbij.

15:00
2 rijstwafels met 40 gram pindakaas vervang rijstwafels door brood of een wrap oid
Pistolet met kaas roomboter erop. of wat mayo op de kaas (ei en olie = mayo en lekker met goede vetten) Plakje ham erbij.

18:30
Avondeten (voorbeeld)
100gram rijst 150 gram gehakt en wat groente
is de rijst gekookt gewogen? zo ja dan is dat heel erg weinig. Probeer langzaam aan wat meer rijst te nemen. Sausje bij het eten kan ook prima hoor.
Toetje. bakje volle kwark of yoghurt met wat fruit. Vla/fruityoghurt/vanilleyoghurt oid kan ook prima.


21:00
Banaan
200 gram kwark met 3 eetlepels cruesli neem volle kwark en meet creusli. Handje noten door de creusli is ook erg lekker.

Misschien kan je hier al wat dingen uithalen. :)
succes!

 
aankomen is meer kcal tot je nemen dan je onderhoud.
Wat is je onderhoud ? Ga daar dan 200 - 500 kcal boven zitten

Kloppen je stats ?? 1.80 op 49kg ?
Zo ja zou ik me niet druk maken om een voedingsschema maar alles vr(eten) wat los en vast zit
 
^ 040B geeft al aardig wat tips :)
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Lees deze sticky eens goed door. Er zit een Excel sheet bij waar je alles in kan berekenen.

Je kan er zeker wat gewicht bij gebruiken. Dus kleine dingen aanpassen is redelijk eenvoudig zoals 040B al aangeeft.
Maar je zal echt meer moeten gaan eten want dit is wel erg weinig om aan te komen.
Ik zal even wat voorbeelden geven in je schema
Paar vraagjes vooraf: Je meet je creusli in eetlepel en hebt een heel regelmatig soort van standaar eetpatroon.
Heb je begeleiding bij je eten gehad?
Ben je altijd al zo dun geweest? Heb je een sportachtergrond en is de reden voor vermijden cardio puur omdat je aan wil komen?
Ga je naar school? je eet met je ouders?

Sorry voor de vragen en als je liever niet wil antwoorden is het ook goed :) anders via PM ;)
Maar dan krijg ik een beetje zich op wat en waar je makkelijker wat meer kan eten.

8:00
300 gram kwark met 5 eetlepels cruesli neem volle kwark en verdubbel de creusli
Boterham met gekookt ei roomboter op je brood (roomboter is gezonder dan ie halvarine zooi )

10:30
Vlugge Japie kruidkoek neem de noten variant een keer? of wat boter erop oid?
Boterham kipfilet ook hier roomboter op je brood. Eventueel laagje pindakaas eronder (broodje kip sate ;) )

12:30
2 boterhammen kipfilet
2 boterhammen pindakaas (40 gram totaal aan pindakaas)
ook hier weer boter nemen oid. Wat voller beleg kan ook. Beker (choco) melk erbij.

15:00
2 rijstwafels met 40 gram pindakaas vervang rijstwafels door brood of een wrap oid
Pistolet met kaas roomboter erop. of wat mayo op de kaas (ei en olie = mayo en lekker met goede vetten) Plakje ham erbij.

18:30
Avondeten (voorbeeld)
100gram rijst 150 gram gehakt en wat groente
is de rijst gekookt gewogen? zo ja dan is dat heel erg weinig. Probeer langzaam aan wat meer rijst te nemen. Sausje bij het eten kan ook prima hoor.
Toetje. bakje volle kwark of yoghurt met wat fruit. Vla/fruityoghurt/vanilleyoghurt oid kan ook prima.


21:00
Banaan
200 gram kwark met 3 eetlepels cruesli neem volle kwark en meet creusli. Handje noten door de creusli is ook erg lekker.

Misschien kan je hier al wat dingen uithalen. :)
succes!


Bedankt voor de tips!
Antwoorden op je vragen:
Ik heb geen hulp gehad bij Mn voeding of iets in die richting.
100 gram ongekookte rijst! Verder voeg ik vaak ketchup, chili saus of mosterd toe aan Mn eten maar ik ben dit vergeten te vermelden.
Ik had Mn cruesli even ‘afgemeten’ zodat ij op dit forum mijn voedingsschema kon delen.
En ja ik ga naar school dus warme maaltijden zijn alleen in het weekend een optie... dit doe ik dan ook wel af en toe.
Ik vermijd cardio puur voor het aankomen, verder heb ik een vrij sportieve achtergrond. Vroeger voetbalde ik 2x per week en 2x per week gewichten in de sportschool.

Nog meer tips zijn uiteraard welkom!
 
Ik ven niet altijd zo dun geweest, door een ziekenhuisopname ben ik erg veel kg verloren (vet en spiermassa)
 
aankomen is meer kcal tot je nemen dan je onderhoud.
Wat is je onderhoud ? Ga daar dan 200 - 500 kcal boven zitten

Kloppen je stats ?? 1.80 op 49kg ?
Zo ja zou ik me niet druk maken om een voedingsschema maar alles vr(eten) wat los en vast zit
Jup 1.80 en49 kg klopt
 
Kan ook gewoon weightgainer shakes halen, pinda’s eten. Heb je zo 1000 kcal extra als je het voor het slapen naar binnen werkt.
 
Ik ven niet altijd zo dun geweest, door een ziekenhuisopname ben ik erg veel kg verloren (vet en spiermassa)
Nog een speciale opname? Operatie oid?

Maar eenvoudig is inderdaad ook gewoon een paar keer een handje noten nemen. Prima aanvulling.
 
3x per dag weightgainer en paar keer lepeltjes pindakaas eten of nutella en je komt zo aan
 
Dag Nien,

Ik heb zelf ook een wat nare ziekenhuis periode gehad. In die tijd van 94kg naar 58kg gezakt (195cm groot).

Na mijn ontslag uit het ziekenhuis kreeg ik begeleiding van een voedingsdeskundige. Haar advies kort samengevat was in de eerste periode vreten wat je lekker vind om weer op gezond gewicht te komen.

Daarnaast schreven ze Nutridrink voor. Wellicht kan je dit in overleg ook voorgeschreven krijgen. (afhankelijk van hoe moeilijk je voeding binnen krijgt, is totaal geen 'must')

Ik denk dat je in jouw situatie gerust kunt eten wat je wilt tot je minstens 55kg weegt. Daarna een goed schema opzetten m.b.v. de tips hierboven.
 
Dag Nien,

Ik heb zelf ook een wat nare ziekenhuis periode gehad. In die tijd van 94kg naar 58kg gezakt (195cm groot).

Na mijn ontslag uit het ziekenhuis kreeg ik begeleiding van een voedingsdeskundige. Haar advies kort samengevat was in de eerste periode vreten wat je lekker vind om weer op gezond gewicht te komen.

Daarnaast schreven ze Nutridrink voor. Wellicht kan je dit in overleg ook voorgeschreven krijgen. (afhankelijk van hoe moeilijk je voeding binnen krijgt, is totaal geen 'must')

Ik denk dat je in jouw situatie gerust kunt eten wat je wilt tot je minstens 55kg weegt. Daarna een goed schema opzetten m.b.v. de tips hierboven.

Waarom zou je nutridrink moeten gaan laten voorschrijven en wrs ook nog eens lekker duur betalen tov een shake die je zelf kan maken en die even makkelijk binnen gaat.
 
Waarom zou je nutridrink moeten gaan laten voorschrijven en wrs ook nog eens lekker duur betalen tov een shake die je zelf kan maken en die even makkelijk binnen gaat.
Nutri is goor... Mierzoet en duur
4 flesjes 10-15 euro en je moet het zelf betalen. Per flesje max 300 kcal... Dus 1200 kcal voor 10-15 euro...

Kan je beter zelf een shake maken met havermout/yoghurt of melk/ fruit/ evt eiwitpoeder.
Goedkoper en vele malen lekkerder.
 
Nutri is goor... Mierzoet en duur
4 flesjes 10-15 euro en je moet hetzelfde betalen. Per flesje max 300 kcal... Dus 1200 kcal voor 10-15 euro...

Kan je beter zelf een shake maken met havermout/yoghurt of melk/ fruit/ evt eiwitpoeder.
Goedkoper en vele malen lekkerder.

Was mijn gedacht ook.
 
Was mijn gedacht ook.
Ik heb t jaren moeten gebruiken. Ik hou al niet van zoet en daarbij was ik er allergisch voor...

Een warme choco gemaakt met hydrolisaat en night proteïne en daar wat rijstpoeder door is veel lekkerder dan die Gore chocolade nutri :D Handje nootjes erbij voor de vetjes en klaar ;)
 
Waarom zou je nutridrink moeten gaan laten voorschrijven en wrs ook nog eens lekker duur betalen tov een shake die je zelf kan maken en die even makkelijk binnen gaat.

Nutri is goor... Mierzoet en duur
4 flesjes 10-15 euro en je moet het zelf betalen. Per flesje max 300 kcal... Dus 1200 kcal voor 10-15 euro...

Kan je beter zelf een shake maken met havermout/yoghurt of melk/ fruit/ evt eiwitpoeder.
Goedkoper en vele malen lekkerder.


Heb nooit een cent hoeven te betalen voor Nutri. Wellicht omdat ik allang door m'n eigen risico heen was(?).

Daarnaast gaat het hier om een meid van 16, die volgens mij nog niet zolang aan fitness doet. Neem aan dat die niet meteen aan de poedertjes gaat oid.

Ik vond sommige smaken best te pruimen en soms makkelijker weg te krijgen dan een boterham met pindakaas.
 
Heb nooit een cent hoeven te betalen voor Nutri. Wellicht omdat ik allang door m'n eigen risico heen was(?).

Daarnaast gaat het hier om een meid van 16, die volgens mij nog niet zolang aan fitness doet. Neem aan dat die niet meteen aan de poedertjes gaat oid.

Ik vond sommige smaken best te pruimen en soms makkelijker weg te krijgen dan een boterham met pindakaas.

die poedertjes,Wat is er mis met whey?

Snap niet wat leeftijd en nog niet lang fitnessen te maken heeft met al dan niet whey kopen en zelf je nutridrankjes te maken. Zeker zo goed en goedkoper.
 
Back
Naar boven