XXL Nutrition

Aankomen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Youngboy

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
15
Waardering
0
Hey iedereen,

De meeste zullen hier actief bezig zijn met krachttraining(duh). Alleen ben ik dat niet, ik doe zo'n 3/4x per week aan boksen, en thuis lichte training met dumbbells, fiets, steps, en een apperaat voor de benen, kuiten, armen, rug, schouders etc.

Alleen wil ik graag aankomen, maar dat is niet zo makkelijk als ik eerst had gedacht, zeker om gemotiveerd en goed te blijven eten is niet makkelijk. Daarom zou ik graag een eetschema met jullie samenstellen, of eigelijk wil ik hem zelf samenstellen, maar ik ontvang graag verbeteringen etc.

Ik heb al veel gezocht op het forum, en veel informatie gevonden, alleen is het voor mij niet mogelijk om tussen de middag kip, ei, vis en noem maar op te gaan maken op school.

Op dit moment weeg ik maar 51 kilo.

Eetschema:

Ik heb zo goed mogelijk proberen samen te stellen wat ik nou op een hele dag eet, en dat is niet zoveel.

Ontbijt: 2 broodjes pindakaas (vanaf morgen ook maar een banaan erbij)

10:50: 2 croissantjes (kan eventueel vervangen worden of iets bij komen, ik denk dat beide nodig is).

12:50 ook 2 croissantjes

16:30 2 banen, en 2 broodjes (verschillend wat ik erop doe)

18:45: Groenten, vlees, aardappelen etc (2 borden)

Wat ik daarna eet kan ik me zo niet bedenken, maar ik ben er wel achter dat ik te weinig eet, ik ontvang graag toevoegingen, wijzingen en noem maar op!
 
lees de stickys eens!!
 
Hoe lang ben je?

Ik heb alvast een paar tips:
eet 6 tot 8 keer per dag en verdeel het totaal aantal kcal dat je neemt in ongeveer dezelfde grootte en dezelfde verhoudingen.


deze dingen minimaal in je schema zetten:
2 stuks fruit
300g groente
250g rijst/pasta/aardappel
150g vlees
500g zuivel ( liefst kwark omdat daar veel eiwtitten in zitten
35g goede vetten uit vis, plantaardige olie, noten ofavocado ( per product dus alleen de vetten tellen om aan de 35g te komen)
250 gram brood of ontbijtgranen ( 7-8 boterhammen)

Dit alles is denk ik nog maar de helft, of niet eens de helft van wat je binnen zou moeten krijgen om aan te komen.

croissants zou ik uit je schema halen, daar heb je niets aan. Er zitten erg veel verzadigde (slechte) vetten in, en weinig vezels en vitaminen.

Als je je caloriebehoefte even berekend kun je makkelijker een gepast schema maken:
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
 
Hoe lang ben je?

Ik heb alvast een paar tips:
eet 6 tot 8 keer per dag en verdeel het totaal aantal kcal dat je neemt in ongeveer dezelfde grootte en dezelfde verhoudingen.


deze dingen minimaal in je schema zetten:
2 stuks fruit
300g groente
250g rijst/pasta/aardappel
150g vlees
500g zuivel ( liefst kwark omdat daar veel eiwtitten in zitten
35g goede vetten uit vis, plantaardige olie, noten ofavocado ( per product dus alleen de vetten tellen om aan de 35g te komen)
250 gram brood of ontbijtgranen ( 7-8 boterhammen)

Dit alles is denk ik nog maar de helft, of niet eens de helft van wat je binnen zou moeten krijgen om aan te komen.

croissants zou ik uit je schema halen, daar heb je niets aan. Er zitten erg veel verzadigde (slechte) vetten in, en weinig vezels en vitaminen.

Als je je caloriebehoefte even berekend kun je makkelijker een gepast schema maken:
http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm



Harstikke bedankt voor de informatie. Maar op school is natuurlijk 7/8x eten erg lastig.

Ik ben ongeveer 1,69, niet groot dus. Ook is 8 boterhammen erg veel! Het vlees, groente etc kom ik wel aan!
 
Ik ben zelf 172 cm, ook 51 kilo. Ik zal eventjes neerzetten wat ik ongeveer eet per dag:

1.
4 eiwitten
30g brinta
2 appels
2 boterhammen 1 met pindakaas 1 met kipfilet
totaal: ongeveer 500 kcal

2.
twee volkoren broodjes
1 met pindakaas
1 met hummus en kipfilet
ongeveer 325 kcal

3.
4 volkoren boterhammen
2 met kipfilet
2 carpaccio
ongeveer 375 kcal

4.
meestal een salade met fruit/avocado, vis/kip,nootjes, groente en sla
ongeveer 400 kcal

5.warme maaltijd met vlees/kip/vis, groente en pasta/rijst/aardappel
ongeveer 600 kcal

6.
500g magere kwark met lijnzaad
ongeveer 350 kcal

totaal ongeveer: 2550 kcal

Bij een levensT met gemiddelde arbeid heb ik ongeveer 2100 kcal nodig.
Met 450 kcal boven mijn behoefte kom ik nu eindelijk aan.

Die 8 boterhammen moet je dus echt maar leren eten als je aan wilt komen + heel veel meer andere producten, met veel eiwitten en gezonde vetten.
 
Ik ben zelf 172 cm, ook 51 kilo. Ik zal eventjes neerzetten wat ik ongeveer eet per dag:

1.
4 eiwitten
30g brinta
2 appels
2 boterhammen 1 met pindakaas 1 met kipfilet
totaal: ongeveer 500 kcal

2.
twee volkoren broodjes
1 met pindakaas
1 met hummus en kipfilet
ongeveer 325 kcal

3.
4 volkoren boterhammen
2 met kipfilet
2 carpaccio
ongeveer 375 kcal

4.
meestal een salade met fruit/avocado, vis/kip,nootjes, groente en sla
ongeveer 400 kcal

5.warme maaltijd met vlees/kip/vis, groente en pasta/rijst/aardappel
ongeveer 600 kcal

6.
500g magere kwark met lijnzaad
ongeveer 350 kcal

totaal ongeveer: 2550 kcal

Bij een levensT met gemiddelde arbeid heb ik ongeveer 2100 kcal nodig.
Met 450 kcal boven mijn behoefte kom ik nu eindelijk aan.

Die 8 boterhammen moet je dus echt maar leren eten als je aan wilt komen + heel veel meer andere producten, met veel eiwitten en gezonde vetten.

Dat is best veel, voor mij doen dan. Ik zit namelijk ook vaak heel snel vol. Maar het moet te doen zijn. Al is tussen de middag warmeten lastig, doordat ik op school zit. Dat zal ik dus moeten vervangen met één andere maaltijd en savonds meer eten (warmeten).

Ik neem meestal na het trainen een shake, maar dat blijkt niet te werken als het eet ritme niet goed is. In iedergeval bedankt voor alle hulp.

Maar een vervanging voor tussen de middag warm eten moet ik nog even bedenken!
 
51??? je bent 21 hoe krijg je dat voor elkaar?

Je moet wel heel snel aankomen dan

Ik dacht dat ik eerst met 62 kg 1.79 m al heel dun was (was ook zo) maar dit is wel heel erg extreem

ben nu trouwens 72 kg

Je moet niet teveel trainen en probeer inderdaad zeer regelmatig je eten, kom je vanzelf aan.

Indien dit niet helpt zou t ook je schildklier kunnen zijn
 
51??? je bent 21 hoe krijg je dat voor elkaar?

Je moet wel heel snel aankomen dan

Ik dacht dat ik eerst met 62 kg 1.79 m al heel dun was (was ook zo) maar dit is wel heel erg extreem

ben nu trouwens 72 kg

Je moet niet teveel trainen en probeer inderdaad zeer regelmatig je eten, kom je vanzelf aan.

Indien dit niet helpt zou t ook je schildklier kunnen zijn

Hehe, ze weet waarschijnlijk zelf wel dat ze moet aankomen. Maar ik zelf ben 16, en ook maar 51 kilo, en dat vind ik veel te dun. Al ben ik zelf ook niet zo groot!:rolleyes:
 
als je t allemaal niet op kan moet je het gewoon rustig opbouwen!!
je kan vanzelf steeds meer opeten!
 
Mc Donalds :D


Als ik het profiel mag geloven is ze een dame. Ze heeft minder behoefte kcal dan een man. Vandaar moet je eigenlijk eerst jou basisbehoefte uitrekenen wat jij op een dag minimaal nodig hebt hier doe je extra boven op. Ik zit zelf nog op school en heb gewoon twee tuppeware bakjes bij me. Een voor de brood en de kip (geen broodbeleg) en een bakje voor 5 schijfjes ananas. Ik zit dan wel in de cut. Maar bedoel je kan makkelijk dingen mee nemen naar school.
 
Dat is best veel, voor mij doen dan. Ik zit namelijk ook vaak heel snel vol. Maar het moet te doen zijn. Al is tussen de middag warmeten lastig, doordat ik op school zit. Dat zal ik dus moeten vervangen met één andere maaltijd en savonds meer eten (warmeten).

Ik neem meestal na het trainen een shake, maar dat blijkt niet te werken als het eet ritme niet goed is. In iedergeval bedankt voor alle hulp.

Maar een vervanging voor tussen de middag warm eten moet ik nog even bedenken!

Je hoeft tussen de middag ook niet per se warm te eten. Je kunt ook een salade maken en die koud meenemen. Daar doe je dan wat pasta door, heb je ook meteen weer extra koolhydraten.
Gerookte kip of tonijn erdoor, wat groente erbij en klaar. Heel makkelijk mee te nemen en op school op te eten :)
 
51??? je bent 21 hoe krijg je dat voor elkaar?

Je moet wel heel snel aankomen dan

Ik dacht dat ik eerst met 62 kg 1.79 m al heel dun was (was ook zo) maar dit is wel heel erg extreem

ben nu trouwens 72 kg

Je moet niet teveel trainen en probeer inderdaad zeer regelmatig je eten, kom je vanzelf aan.

Indien dit niet helpt zou t ook je schildklier kunnen zijn

Ik weet ook dat ik aan moet komen :)
Ik ben er al een tijd heel hard mee bezig.
Het gaat nu ook echt de goede kant op! maak je geen zorgen he ;)
 
Ik weet ook dat ik aan moet komen :)
Ik ben er al een tijd heel hard mee bezig.
Het gaat nu ook echt de goede kant op! maak je geen zorgen he ;)

Mijn vriendin heeft ongeveer dezelfde stats, heeft ook al veel geprobeerd om bij te komen. Een keertje jou voedingsschema laten zien. Train je ook nog buitenuit en hoevaak?
 
51??? je bent 21 hoe krijg je dat voor elkaar?

Je moet wel heel snel aankomen dan

Ik dacht dat ik eerst met 62 kg 1.79 m al heel dun was (was ook zo) maar dit is wel heel erg extreem

ben nu trouwens 72 kg

Je moet niet teveel trainen en probeer inderdaad zeer regelmatig je eten, kom je vanzelf aan.

Indien dit niet helpt zou t ook je schildklier kunnen zijn
't is een dame. Die zijn in het algemeen niet zo zwaar ;)
 
Mijn vriendin heeft ongeveer dezelfde stats, heeft ook al veel geprobeerd om bij te komen. Een keertje jou voedingsschema laten zien. Train je ook nog buitenuit en hoevaak?

Ik ga niet meer naar een sportschool.
Wel ben ik behoorlijk actief; Ik doe 1 keer per week twee uur aan acrobatiek, ik werk twee dagen per week in de horeca, ga overal naartoe met de fiets, maak regelmatig ligfietstochtjes.
Ik doe ook om de dag wat spieroefeningen met dumbbells.
Maar echt bodybuilding is het niet :)
 
Ik ga niet meer naar een sportschool.
Wel ben ik behoorlijk actief; Ik werk twee dagen per week in de horeca, ga overal naartoe met de fiets, maak regelmatig ligfietstochtjes. Ik doe ook om de dag wat spieroefeningen met dumbbells.
Maar echt bodybuilding is het niet :)

Oke dat gaat al een opluchting voor mijn vriendin zijn, het is immers ook geen trainingsbeest ;).
Een keer op deze manier proberen, bedankt.
 
Ik woog 2 jaar geleden 70 kg bij een lengte van 1,93 m, oftewel, veel te weinig. Op een gegeven moment was ik het zat en begon langzaam aan steeds meer te eten. Toendertijd wist ik helemaal niks over voeding. Ik had uiteraard wel eens over khoolhydraten, eiwitten en vetten gehoord, maar wat het met je deed... geen idee. Wat ik wel wist is dat je dik wordt van McDonalds, Burger King, KFC en Shoarma. Ik begon dat de eten. Ik kwam razendsnel aan; binnen 6/7 maanden was ik 20 kilo aangekomen, weliswaar alleen maar vet, maar bij een lengte van 1,93 was dat niet zo opvallend. In die vreetperiode trainde ik er wel bij maar echt spieren kreeg ik er niet van (logisch als je zowat elke dag naar of de Mac, of Bk, of KFC gaat, een pizza eet 's middags, shoarma eet 's avonds en 's nachts een zak chips om het af te leren). Toen ik eenmaal op gewicht was wilde ik alles gaan omzetten in spieren en ben toen veel gaan lezen (op oa dit forum!) over voeding, oefeningen, trainingschema's, etc. Op het begin was het erg wennen. Ik begon brinta te eten, kwark, shakes etc in plaats van Big Macs, Whoppers, Chicken Wraps en laten we eerlijk zijn mensen... Als ik mocht kiezen tussen een whopper en een bakje kwark of tonijn :D Inmiddels ben ik gedisciplineerd bezig; gezonde voeding, trainen, rust. Ik weeg momenteel 96 kg bij nog steeds dezelfde lengte met een vetpercentage van 12%.

Ik wil niet zeggen dat mijn manier van aankomen goed is, integendeel. Maar ik kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die net komen kijken en willen aankomen afhaken bij een dieet van brinta, kwark, etc en waarbij je om de 2 uur eet. Hoe ik het heb gedaan is een manier, maar niet hetgeen wat ik aanraadt. Als je dus voor een goed voedingsschema kiest hou het dan ook aan en kom na 2 maanden niet met de welbekende uitspraak: "Ik eet zo veel, maar kom niet aan." Als we bij 10 mensen alles bij elkaar optellen zijn er 9 waarvan blijkt dat ze maar tussen de 1500 en 2000 kcal binnenkrijgen.

Succes!
 
Heb even mijn ouders gevraagt inkopen te doen( pasta, wake up van brinta etc)

En heb weer een nieuw schema samengesteld, hoor graag kritiek, hopelijk beter dan de vorige!

Ontbijt:

Wake up Brinta met melk.
Een Banaan.
2 Witte of bruine botterhammen met pindakaas / vleeswaarden, beetje afhankelijk wat er in huis is.
1 of 2 glazen melk + meestal Coca Cola (voor de smaak, ik weet dat het niet goed is)

10:45:

2 Botterhammen met kaas of ham

12:45:

2 Botterhammen met kaas of ham + Fruit (banaan, appel etc)

4:00

Ben ik meestal uit, dit kan ook eerder zijn.
Een bord pasta salade + botterham (bruin of wit)

7:00:

Avondeten / Groente, Vlees, Aardappelen (2x opscheppen)

9:00
Weer pasta, eventueel ook Wake up van Brinta.
 
Neem dan wel coca cola light. En het liefst bruin brood ipv wit vanwege de 'slechte' vetten
 
Ontbijt:stevig ontbijt alhoewel ik niet weet hoeveel die wake up is

Wake up Brinta met melk. Beter gewoon brinta
Een Banaan.
2 Witte of bruine botterhammen met pindakaas / vleeswaarden, beetje afhankelijk wat er in huis is.
1 of 2 glazen melk + meestal Coca Cola (voor de smaak, ik weet dat het niet goed is)geen cola!! neem water

10:45:

2 Botterhammen met kaas of ham beter kip of magere vlees soorten

12:45:eet dit om 4

2 Botterhammen met kaas of ham + Fruit (banaan, appel etc) beter kip of magere vlees soorten

4:00 Eet dit rond 12.45 koud

Ben ik meestal uit, dit kan ook eerder zijn.
Een bord pasta salade + botterham (bruin of wit)

7:00:

Avondeten / Groente, Vlees, Aardappelen (2x opscheppen)

9:00 verander dit in kwark voor t slapen gaan
Weer pasta, eventueel ook Wake up van Brinta.

Reken de voedings waarde uit! dat is ook makkelijker voor ons
reken je BMR uit
verdeel je voedings behoefte gelijkmatig over de verschillende maaltijden!
 
Back
Naar boven