MuscleMeat

Aankomen..

Bezoekers in dit topic

Malissa

Novice
Lid geworden
22 dec 2016
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
50kg
Hallo ik ben hier nieuw mijn naam islam malissa.

Ik heb een probleem met aankomen in gewicht.

Momenteel weeg ik nog maar 50 kilo en ben 1.65 klein ik zou graag tips willen hoe ik aan kan komen

Op een dag eet ik dit ongeveer
Sochtends 3 bruine boterhammen met beleg van stroop of eieren of jam

Smiddags 3 bruine boterhammen met stroop jam of eieren of kaas.

Tussen door koek en snoep of wat er ook maar in huis is

Savonds warm eten na 7 uur omdat ik savonds werk .

En na het eten koek bij de koffie en daar na vaak nog chips

Ik hoop graag tips te krijgen waar mee ik iets kan.

Ik sport niet omdat naast mijn kleine man verzorgen van 7 maanden daar geen tijd voor Is en ik best wel druk met hem ben en ik al best veel beweeg heb geen rijbewijs dus doe alles lopend of op de fiets ik hoop dat iemand mij kan helpen
 
Goedemorgen Malissa,

Je hebt blijkbaar wel inzichtelijk wat je "ongeveer" eet. Als je nou een begint met van "ongeveer" precies te maken en elke dag noteert wat je eet en drinkt. Als je dat een week of 2 weken doet, dan kun je precies zien waar het aan schort.

Is het zo dat je ineens begint af te vallen? Of ben je altijd al een beetje een tengere dame geweest?
 
Hoi Malissa,

Als je wilt aankomen betekent het dat je meer moet gaan eten.. Eet dagelijks eens twee boterhammen extra met een ei of plak kaas er op ofzo.. Doe wat meer olie bij het koken, smeer wat meer boter op je boterham..

Het hele aankomen/afvallen is een vrij makkelijk iets. Als iemand wil aankomen moet deze meer eten dan je lichaam verbruikt aan energie. Als je niet aankomt, betekent het dus dat je lichaam alle calorien welke je eet gebruikt om je van energie te voorzien. Dus, gewoon wat meer (goede) voeding eten en je weegschaal in de gaten houden.

Als je een week / twee weken lang elke dag 2 boterhammen met beleg extra eet en je komt aan dan gaat het goed. Blijf je op gewicht of val je af, dan moet je dus nog meer eten..

Ik weet niet wat je lekker vindt dus ik noem maar een voorbeeld. Je kunt bijv. ook extra rijst/aardappelen eten bij het avondeten, of een extra groot stuk vlees.

Het enige wat je moet doen om aan te komen is meer calorien (eten) binnen krijgen. Dit kun je dus ook doen door frisdrank met calorien te drinken (geen light/zero versies dus), meer olie bij het koken te gebruiken.. Je boterhammen dikker te beleggen.. enzovoort.

Succes
 
Bovenstaand dus. Wat ik aan wou geven is dat ik het idee heb dat TO aan het afvallen is zonder duidelijk aanwijsbare reden.

In beide gevallen moet je eerst uitsluiten/bevestigen dat het met de voeding van doen heeft. In 98% van de gevallen is dat wat er aan de hand is en moet je gewoon meer innemen
 
Bedankt voor alle reacties meer brood eten is geen optie omdat ik er al met moeite 3 in prop sochtends veel boter gebruik ik al bij het bakken en koken, ik val idd af zonder reden mijn bloed is al onderzocht en was helemaal goed in het nieuwe jaar kan ik ook naar een dieettiste maar wil nu alvast zelf dingen proberen ,
Ik ben niet altijd dun geweest en ben toen gaan sporten en toen woog ik uit eindelijk 57 kilo toen ik stopte met sporten dacht ik weer aan te komen maar ben toen afgevallen naar 51 kilo in me zwangerschap 10 kilo aan gekomen die ik nu allemaal kwijt ben met 1 extra kilo ik vroeg me af of het ook mogelijk is op een eiwit shakes met koolhydraten te nemen als exstra ?
 
Hoi Malissa,

Als je wilt aankomen betekent het dat je meer moet gaan eten.. Eet dagelijks eens twee boterhammen extra met een ei of plak kaas er op ofzo.. Doe wat meer olie bij het koken, smeer wat meer boter op je boterham..

Het hele aankomen/afvallen is een vrij makkelijk iets. Als iemand wil aankomen moet deze meer eten dan je lichaam verbruikt aan energie. Als je niet aankomt, betekent het dus dat je lichaam alle calorien welke je eet gebruikt om je van energie te voorzien. Dus, gewoon wat meer (goede) voeding eten en je weegschaal in de gaten houden.

Als je een week / twee weken lang elke dag 2 boterhammen met beleg extra eet en je komt aan dan gaat het goed. Blijf je op gewicht of val je af, dan moet je dus nog meer eten..

Ik weet niet wat je lekker vindt dus ik noem maar een voorbeeld. Je kunt bijv. ook extra rijst/aardappelen eten bij het avondeten, of een extra groot stuk vlees.

Het enige wat je moet doen om aan te komen is meer calorien (eten) binnen krijgen. Dit kun je dus ook doen door frisdrank met calorien te drinken (geen light/zero versies dus), meer olie bij het koken te gebruiken.. Je boterhammen dikker te beleggen.. enzovoort.

Succes

Ik wou hier even op reageren dat afvallen voor mij gewoon makkelijk is maar aankomende erg moeilijk dus aankomen of afvallen is niet altijd voor iedereen makkelijk
 
Dat je moeite hebt met meer eten kan ik begrijpen, gewoon beetje bij beetje meer gaan eten en kiezen voor producten die relatief gezien veel calorieën bevatten.

Op minder gaan bewegen na is er geen andere manier.

Succes!
 
En meer eet momenten inlassen als je moeite hebt met veel eten in, ik noem maar wat, 15 minuten.
Probeer dan elke 2 uur wat te eten. En je went er vanzelf aan.
 
Ik wou hier even op reageren dat afvallen voor mij gewoon makkelijk is maar aankomende erg moeilijk dus aankomen of afvallen is niet altijd voor iedereen makkelijk

Ik bedoelde ook niet dat het voor iedereen makkelijk is, maar dat het principe makkelijk is. Aankomen betekent meer calorien nemen dan je lichaam verbruikt. Dat meer eten niet voor iedereen makkelijk is snap ik, dat je verbranding hoger ligt dan gemiddeld kan maar zo zijn, daarom geef ik ook diverse tips (meer olie gebruiken, je brood dikker beleggen). Ik weet zelf maar al te goed dat het niet vanzelf gaat, maar als je je inzet kom je een heel end. Succes.
 
En meer eet momenten inlassen als je moeite hebt met veel eten in, ik noem maar wat, 15 minuten.
Probeer dan elke 2 uur wat te eten. En je went er vanzelf aan.
Helaas is 15 minuten aan eet moment niet haalbaar en minder bewegen met een kleine van 7 maanden en een hond is helaas ook niet mogelijk maar bedankt voor je reactie
 
Easy kcal erin rammen.
 
overal mayo bij.
 
Probeer n zware shake te maken, gaat snel binnen ;)
 
pot pindakaas ed is mss een lekkerder idee dan mayo.. succes gegarandeerd (ik zou er voor tekenen lepel hem zo leeg)
 
Aankomen kan inderdaad lastig zijn.
Maar je eet ook niet erg veel.

Heb je moeite met tussendoor wat te eten?

Wat je kan doen is makkelijke dingen pakken. In de ochtend 2 a 3 gekookte eitjes tussen je ontbijt en lunch door. Gekookte eitjes vallen licht en eten makkelijk weg.
Smiddags een bakje noten op tafel zetten en steeds wat pakken. Dat zijn eenvoudige trucjes

Smiddags kan je ook denken aan rijstwafels met pindakaas. Valt licht en zit wat meer in dan een koekje.

Neem na je eten een toetje en probeer in de avond nog wat extra te pakken. Nootjes, eitjes met rookvlees, plakje worst of kaas.

wat drink je tussendoor? Anders melk/sap/glaasje fris tussendoor nemen.

Op deze manier kan je echt eenvoudig meer binnen kriijgen als je geen grote eter bent.
 
Back
Naar boven