AndroidHealthClinic

Aankomen

Bezoekers in dit topic

papijn

Novice
Lid geworden
28 jan 2023
Lengte
1m89
Massa
65kg
Ik zou heel graag willen aankomen in gewicht.
Helaas niet alle verstand van welke voeding ik nou zou moeten innemen om aan te komen, of beter gezegd hoe ik de dag moet indelen en wat voor voeding. Ik ben 1.89 en gewicht schommeld tussen 60 en 65 kg. Veel te laag natuurlijk. Ik heb een vrij intensieve job *stratenmaker dus verbrand veel calorieën per dag, verder zou ik graag willen sporten maar in de avonden ben ik daar te moe voor, ik denk zelf dat ik kwa voeding gewoon veel te weinig energie ook binnen krijg.
Ik zou graag wat advies willen, en miss wat ik zou kunnen gaan eten. Zelf heb ik al eens een schema laten maken maar dit is gewoon te veel om ineens mee te beginnen. Alvast bedankt voor jullie adviesen en tips 💪 groetjes papijn

Het simpele antwoord voor voeding en sport is iets meer dan je nu doet.

Kcal tracken en dan volgende week iets verhogen. Eventueel ook aanpassen wat je eet en kijken naar je macro's. Aankomen is meer eten dan je verbrandt.

Voor sporten een keer de stap wagen en gaan trainen, niet meteen tot het gaatje, gewoon gaan en iets doen en daarop voortbouwen.

Wat doe je nu in de avonden en slaap je genoeg?

Dat is echt weinig. Als in ondergewicht. Probeer ander
werk te vinden, bv heftruck chauffeur iets waarbij je kunt zitten.
En dat schema... daar kun je ook rustig mee beginnen, steeds een beetje meer en later ook beter eten.

Het simpele antwoord voor voeding en sport is iets meer dan je nu doet.

Kcal tracken en dan volgende week iets verhogen. Eventueel ook aanpassen wat je eet en kijken naar je macro's. Aankomen is meer eten dan je verbrandt.

Voor sporten een keer de stap wagen en gaan trainen, niet meteen tot het gaatje, gewoon gaan en iets doen en daarop voortbouwen.

Wat doe je nu in de avonden en slaap je genoeg?
Ja indd, dat is zeker waar.
Ik weet indd dat mn voeding meer moet zijn dan dan wat ik verbrand. Heb je enige tips wat ik het beste kan gaan eten waar voldoende voeding uit kan halen?

Dat vind ik dus juist wel lastig aangezien ik niet goed weet wat de beste voeding is.

Ja de avonden ga ik vaak even te wandelen. En rond 10u op bed en 5 a 6 uur eruit.

Dat is echt weinig. Als in ondergewicht. Probeer ander
werk te vinden, bv heftruck chauffeur iets waarbij je kunt zitten.
En dat schema... daar kun je ook rustig mee beginnen, steeds een beetje meer en later ook beter eten.
Klopt in val indd in het kopje ondergewicht en wil dit met beide handen aanpakken om meer in massa aan te gaan komen.
Ander werk is makkelijker gezegd dan gedaan, ik werk als zzper dus een andere baan met zelfde inkomen word lastig.

Begin eens met stevig ontbijt van 150g havermout met 800ml volle melk en kook daar evt pap van. Je kunt de havermout ook mixen met staafmixer en dan zo door melk mengen.
Ik vrat vroeger ook erg veel als Ijzervlechter, wat ook zwaar intensief werk is. 3800-4000Kcals heb je echt wel nodig. Voor het slapengaan 500g kwark met beker slagroom. en overdag verder veel eten.
je kunt goed macaronischotel of rijst van te voor klaarmaken en koud eten. met kipfilet en broccoli

Wat eet je nu op een dag?

Begin eens met stevig ontbijt van 150g havermout met 800ml volle melk en kook daar evt pap van. Je kunt de havermout ook mixen met staafmixer en dan zo door melk mengen.
Ik vrat vroeger ook erg veel als Ijzervlechter, wat ook zwaar intensief werk is. 3800-4000Kcals heb je echt wel nodig. Voor het slapengaan 500g kwark met beker slagroom. en overdag verder veel eten.
je kunt goed macaronischotel of rijst van te voor klaarmaken en koud eten. met kipfilet en broccoli
Thanks voor de tips. Hoe bereken je uit het ontbijt en kwark de aantal eiwitten vetten en koolhydraten?

Jaa ijzervlechten is indd zeker een intensieve job!
Loop er gewoon heel erg op vast ivm de voeding. Wat is nou goed wat kan je het beste nuttigen..

Je kan hier de excel uit de TWEEDE post nemen. Lees de uitleg.

De voedingswaarde per 100 gr staat op de verpakkingen van je product. Let wel op. Dat is onbereid!
Dus ook pasta en rijst ongekookt afwegen.

Of je gebruikt een app zoals myfitness pall.
Let wel op dan dat je de producten controleert op voedingswaarde (staat er vaak fout in), of je eigen producten invoert of je producten scant (ook dan checken)

Voorbeeld (kijk op verpakkingen)
Alles staat per 100 gram
Screenshot_20230128_175117_Chrome~2.jpg
Screenshot_20230128_175245_Chrome~2.jpg

Als je 250 gr kwark neemt en 100 gr havermout kan je dar simpel berekenen.
In de app staan deze producten bijvoorbeeld al in de database (let op... waar iedereen alles kan toevoegen).
Dan kan je dat product kiezen en aantal gram ingeven.
Dat doe je met alles wat je eet.

Thanks voor de tips. Hoe bereken je uit het ontbijt en kwark de aantal eiwitten vetten en koolhydraten?

Jaa ijzervlechten is indd zeker een intensieve job!
Loop er gewoon heel erg op vast ivm de voeding. Wat is nou goed wat kan je het beste nuttigen..
Meer eten dan nu in elk geval.
op de verpakking van de havermout en melk staat exact hoeveel vet,eiwit en koolhydraten er in zitten. Je hebt ook vet nodig om aan te komen, eerlijk gezegd ben je nu 20kg te licht voor normaal gewicht bij wat jij doet, maar je moet geen dikke pens krijgen.

200g eiwit
150g vet
rest koolhydraten.

edit: wat eet je nu zoal ?

Laatst bewerkt:
Is dat niet heel veel, of is dat met als doel hem te doen aankomen?

Is 180g eiwit en 90g vet niet al ruim genoeg?
hoe wil je aan 3800kcals komen ?
200 eiwit 800kcals
150g vet 1350 = 2150

Is dat niet heel veel, of is dat met als doel hem te doen aankomen?

Is 180g eiwit en 90g vet niet al ruim genoeg?
Ik zou ook kiezen voor zo'n 150 gram eiwitten, ts moet eerst nog zijn eiwitten bij elkaar zoeken en wennen aan de hoeveelheid. Ik denk ook niet dat het ts lukt om van vandaag op morgen zijn calorieën te gaan halen.
Of te eten zonder last te krijgen van maag en darmen.
Rustig naar de genoemde getallen toewerken, :thumb:

edit: wat eet je nu zoal ?

Ik zou ook kiezen voor zo'n 150 gram eiwitten, ts moet eerst nog zijn eiwitten bij elkaar zoeken en wennen aan de hoeveelheid. Ik denk ook niet dat het ts lukt om van vandaag op morgen zijn calorieën te gaan halen.
Of te eten zonder last te krijgen van maag en darmen.
Rustig naar de genoemde getallen toewerken, :thumb:
We weten niet eens wat en hoeveel @papijn eet.

Nu zwart bijverdienen en dan over een paar jaar klagen over een zwaar beroep en slijtage van het lichaam...
:trollface:
Ken wel groepje stratenmakers van vroeger uit Vroomshoop eo, die waren elk weekend aan het klussen. aanhangertje met trilplaat etc en gaan. van 1 weet ik dat zijn kniegewrichten zijn vervangen. Hij is ook jaar of 12 ouder dan ik ben.

Voorbeeld (kijk op verpakkingen)
Alles staat per 100 gram
Bekijk bijlage 576379Bekijk bijlage 576378
Als je 250 gr kwark neemt en 100 gr havermout kan je dar simpel berekenen.
In de app staan deze producten bijvoorbeeld al in de database (let op... waar iedereen alles kan toevoegen).
Dan kan je dat product kiezen en aantal gram ingeven.
Dat doe je met alles wat je eet.
Thanks hier kan ik wat mee!

Ik eet nu zzs elke ochtend volkomen brood met kipfilet. En elke avond yoghurt met crusli. Avond eten is wisselend rijst met kip macaroni aardappelen groente en vlees. Tussendoor is het vaak even een stuk fruit. In de schaft is het 4 om 4 stukken volkoren brood.

Back
Naar boven