MuscleMeat

Aankoop Power Rack

Bezoekers in dit topic

Sphere

Novice
Lid geworden
27 feb 2013
Berichten
28
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
80kg
Een tijdje geleden heb ik een topic geopend met de vraag welke free stands ik het best zou aankopen.
Door één van de antwoorden kwam ik terecht bij de PowerMark 415.
Die leek me lange tijd ideaal maar die was, en momenteel nog altijd, niet in voorraad.

Nu is de situatie lichtelijk veranderd en ben ik verhuisd van mijn kamer met aflopend dak naar een (deel van) kamer in het huis van mijn vriendin.
Daar heb ik meer ruimte en ook de mogelijkheid om een power rack te zetten.

Ondertussen ben ik overtuigd van de tekortkomingen van een PowerMark 415 (en andere soortegelijken).
En als je dan meer dan 200 euro voor een squatrek moet neertellen kan ik evengoed een power rack van circa 300 euro kopen.
Dit omdat het nog veiliger is en je hebt de mogelijkheid om te dippen en chin-up.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen PC50503 van powercage.nl en de PowerMark 475R.

Voordelen PC50503:
- Incl. Dipsteunen

Nadelen PC50503:
- Eén enkele optrekstang

Voordelen PowerMark 475R:
- Meerdere optrekmogelijkheden

Nadelen PowerMark 475R:
- Pas in voorraad in week 4 (begin 2014...)
- Excl. Dipsteunen

Hebben jullie een voorkeur voor 1 van deze twee?
Is de PC50503 mogelijk uit te breiden met een monkeybar?
Kunnen jullie me iets meer vertellen over de levertijd van powercage.nl?
 
nou ik zou eerder kijken naar de verzendkosten bij powercage.nl ik weet niet voor hoeveel ze hem verzenden, die andere is in de aanbieding nu kost 50 euro minder en zonder verzendkosten.

edit zie nu pas dat hij uitverkocht is, verwachting week 4 dat gaat nog even duren dan.
 
nou ik zou eerder kijken naar de verzendkosten bij powercage.nl ik weet niet voor hoeveel ze hem verzenden, die andere is in de aanbieding nu kost 50 euro minder en zonder verzendkosten.

Snel even opgezocht op de site, dat zou 85 euro zijn.
Dat is wel veel.
Zelf om rijden is ook geen optie want de rit duurt 3u15 (enkel).

De keuze wordt nu wel heel erg moeilijk.
 
Heb zelf vandaag mijn powercage binnen gekregen, besteld op powercage.nl
Verzendkosten is idd 85,-

Prima ding!
 
Het zou dan op 395 euro komen voor PC50503.

Deze prijs komt dan in de buurt van de Heavy Duty HD-1 Power Rack die 379 kost.

Deze heeft dan als voordeel dat die wel een monkeybar heeft + 2 extra bar catchers.

Die is ook wel momenteel niet in voorraad.
 
http://www.weberfitness.de/103949bdb206048215517241070d6d90/art/PR-200X-PL

verzendingskosten zijn lager dan die uit Nederland en Belgie.
Ik betaalde nog geen 40 euro verzendingskosten voor een pakket van meer dan 200 kilo/ Geleverd op 4 dagen

---------- Post toegevoegd 17 October 2013 om 15:31 ----------

Ik kocht deze bij hen (dus bij weberfitness) voor 415 euro (hij stond toen ook niet op hun site:
http://www.fitnesszone.com/product/GPR378.html

Dieper dan de concurrentie en stukken goedkoper. Staat als een huis.
 
http://www.weberfitness.de/103949bdb206048215517241070d6d90/art/PR-200X-PL

verzendingskosten zijn lager dan die uit Nederland en Belgie.
Ik betaalde nog geen 40 euro verzendingskosten voor een pakket van meer dan 200 kilo/ Geleverd op 4 dagen

---------- Post toegevoegd 17 October 2013 om 15:31 ----------

Ik kocht deze bij hen voor 415 euro:
http://www.fitnesszone.com/product/GPR378.html

Dieper dan de concurrentie en stukken goedkoper. Staat als een huis.

Tevreden van?

---------- Post toegevoegd 17 October 2013 om 15:34 ----------

Oei dacht dat je die eerste had van 279 euro.

Meer dan 400 euro heb ik er wel niet voor over.
 
Tevreden van?

---------- Post toegevoegd 17 October 2013 om 15:34 ----------

Oei dacht dat je die eerste had van 279 euro.

Meer dan 400 euro heb ik er wel niet voor over.

Neen, maar kijk naar die specificaties van die goedkopere en vergelijk met powercage.nl. Dan kan je vergelijken wat betreft diepte en zo.
Mijn cage is idd 100 euro duurder maar als je weet dat 100 euro 10 keer 10 euro is, dan is dat niks voor een ding waar je 30 jaar mee kan trainen.
 
die eerste ondersteund gewichten tot 280 kg, die is dus goed genoeg lijkt me sterk dat je meer gaat benchen of squaten.
 
Neen, maar kijk naar die specificaties van die goedkopere en vergelijk met powercage.nl. Dan kan je vergelijken wat betreft diepte en zo.
Mijn cage is idd 100 euro duurder maar als je weet dat 100 euro 10 keer 10 euro is, dan is dat niks voor een ding waar je 30 jaar mee kan trainen.

Daarin heb je 100% gelijk.
Ik ben ook de eerste om te zeggen dat je beter iets meer betaalt en dan direct het goede gerief koopt.

Zeggen dat ik maximum 400 euro wil spenderen was dan ook iets te voorbarig.

Maar ik denk dat in mijn geval die goedkopere cage ook meer dan voldoende zal zijn.

Ik probeer gewoon wat de beste deal te zoeken.
(Liefst mét dipsteunen, monkey bar,4 bar catchers...)
 
Daarin heb je 100% gelijk.
Ik ben ook de eerste om te zeggen dat je beter iets meer betaalt en dan direct het goede gerief koopt.

Zeggen dat ik maximum 400 euro wil spenderen was dan ook iets te voorbarig.

Maar ik denk dat in mijn geval die goedkopere cage ook meer dan voldoende zal zijn.

Ik probeer gewoon wat de beste deal te zoeken.
(Liefst mét dipsteunen, monkey bar,4 bar catchers...)

vraag dan aan Henk zo'n compleet mogelijke en vraag hem een prijs.
Inderdtijd vroeg ik hem om een design te maken van een half rack. (of eerder een multirack) die echt veel meer voordelen heeft dan een rack. Hij wou me die verkopen voor 415 euro als ik me goed herinner. Als ik eind dit jaar verhuis zal ik wellicht mijn huidig rack verkopen en dat multirack van henk kopen.


Ik vind de racks die FS verkoopt heel mooi, stevig, sterk, veelzijdig maar heel duur en vaak niet voorradig. De heavy duty power racks zijn dan zeer goede deals maar zijn bijna nooit beschikbaar. Daarom oo dat steeds meer mensen ergens anders gaan zoeken. Simpleproducts.de heeft ook veel racks.
 
vraag dan aan Henk zo'n compleet mogelijke en vraag hem een prijs.
Inderdtijd vroeg ik hem om een design te maken van een half rack. (of eerder een multirack) die echt veel meer voordelen heeft dan een rack. Hij wou me die verkopen voor 415 euro als ik me goed herinner. Als ik eind dit jaar verhuis zal ik wellicht mijn huidig rack verkopen en dat multirack van henk kopen.


Ik vind de racks die FS verkoopt heel mooi, stevig, sterk, veelzijdig maar heel duur en vaak niet voorradig. De heavy duty power racks zijn dan zeer goede deals maar zijn bijna nooit beschikbaar. Daarom oo dat steeds meer mensen ergens anders gaan zoeken. Simpleproducts.de heeft ook veel racks.


Interessant, ik denk erover ook mijn cage te verkopen. Met die pulley neemt hij toch wel veel plaats in.. das geklungel. ik denk ook aan een halfrack. Of gewoon een degelijk squatrack zoals in de gym, zonder dat je dingen moet verstellen.
 
PRO-Multi%20Rack%20A.jpg
Interessant, ik denk erover ook mijn cage te verkopen. Met die pulley neemt hij toch wel veel plaats in.. ik denk ook aan een halfrack. Of gewoon een degelijk squatrack zoals in de gym, zonder dat je dingen moet verstellen.

De mail die henk van powercage me stuurde met in bijlage zijn ontwerp voor iets van een 450 euro voor een fantastisch multirack (zal straks eeens een foto zoeken van een gelijkaardig ontwerp) ben ik kwijt.
Een multirack is veel praktischer dan een powerrack omdat je je barbell makkelijker kan verplaatsen als je bijv van bench pres naar overhead press wil gaan. Dan moet je niet eerst als je gewichten er af gaan halen en zo.
 
ik heb voor 310 euro (inclusief verzenden) een squatstand met spotters en 2 schijf opberg stangen in bestelling bij Henk.

vind het een zeer nette prijs.
 
Je zoekt een rack met pulley optie?
Mss is dit dan wat:
http://www.simpleproducts.de/de/newfitness-NE710-Power-Rack-mit-Latzugstation
429 euro
belastbaar tot 270 kilo en pulley tot 150 kilo; Ik denk dat 270 kilo voor 80 procent van onze leden hier, dit meer dan voldoende is.

Pulley hoeft niet meteen.
Diezelfde power cage zonder pulley kost nu 269 euro.
Lijkt me wel een goede deal, en anders die van Powerline van Weberfitness als ik een basic power cage wil zonder dipsteunen en monkeybar.

Maar ik zal eens een lijstje maken, zoals je eerder hebt aangeraden, met wat ik voor ogen hebben en doorsturen naar Henk.
Eens zien op hoeveel het dan zou komen.
 
Pulley hoeft niet meteen.
Diezelfde power cage zonder pulley kost nu 269 euro.
Lijkt me wel een goede deal, en anders die van Powerline van Weberfitness als ik een basic power cage wil zonder dipsteunen en monkeybar.

Maar ik zal eens een lijstje maken, zoals je eerder hebt aangeraden, met wat ik voor ogen hebben en doorsturen naar Henk.
Eens zien op hoeveel het dan zou komen.

Cool, maar denk er aan, een multirack is zo veel interessanter. Kijk eens, als je wil natuurlijk, of hij je geen ontwerp kan maken voor een goed prijsje. Het ontwerp die hij me stuurde was echt beregoed en was niet duur. Had ik toen nog geen rack gehad dan had ik die zeker gekocht. Ik merk iedere training hoe vervelend het is alle gewichten van je barbell te halen als je van bench press over wil gaan naar de deadlift of overhead press.
Een multirack heeft alle voordelen van een power rack maar tevens nog een aantal voordelen die een powerrack niet heeft. Een multirackk heeft vaak ook staven waar je je gewichten op kwijt kan zodat je geen schijfboom extra moet kopen.

---------- Post toegevoegd 18 October 2013 om 12:17 ----------

heb hem nog niet binnen.maar dit is het.
Bekijk bijlage 45684
en dan nog spotters en plate opberg dingen erbij

voor 150 euro meer had je zijn multirack waar je ook kan op bench pressen, pull ups kan op doen, schijven op kwijt kan.

---------- Post toegevoegd 18 October 2013 om 12:19 ----------

Interessant, ik denk erover ook mijn cage te verkopen. Met die pulley neemt hij toch wel veel plaats in.. das geklungel. ik denk ook aan een halfrack. Of gewoon een degelijk squatrack zoals in de gym, zonder dat je dingen moet verstellen.

Een pulley aan de cage is k*t, en enkel te nemen als je echt geen plek hebt om een stand alone pulley te plaatsen. Ik

Als je moet kiezen tussen een power rack, half rack of multirack, neem dan de multirack van henk. Beter kan het echt niet.
 
[/COLOR]

voor 150 euro meer had je zijn multirack waar je ook kan op bench pressen, pull ups kan op doen, schijven op kwijt kan.

.[/QUOTE]

welke bedoel je?
 
Back
Naar boven