MuscleMeat

Aankoop race fiets

Bezoekers in dit topic

Klikpedalen is ffe wennen maar rijdt nog zoveel vlotter
 
Klikpedalen is ffe wennen maar rijdt nog zoveel vlotter

Vandaag 2e dag,raak heel makkelijk in en uitgeklikt. Had het moeilijker verwacht.

Ben benieuwd of het met de andere schoenen ook zo makkelijk gaat zijn. Kan blijkbaar verschil op zitten. Raak met mn MTB schoenen makkelijker ingeklikt dan met mn koersschoenen.Zij nochtans allebei SPD.
 
Misschien een klein verschil in de plaatsjes, het ene meer afgesleten dan het andere... Gewoon onthouden dat je vasthangt :)
 
Misschien een klein verschil in de plaatsjes, het ene meer afgesleten dan het andere... Gewoon onthouden dat je vasthangt :)

Beide plaatjes zijn nieuw en zijn dezelfde. Enige verschil is dat bij de Mtb schoenen de plaatjes verzonken zitten in de zolen en bij de koersschoenen niet.

Heb het kliksysteem op de lichtste weerstand staan. Kan makkelijk uitklikken maar zit toch goed genoeg vast om tijdens het rijden niet los te komen.
 
Bij pedalen worden standaard 2 sets plaatjes geleverd die niet hetzelfde zijn. Eentje klikt alleen uit met je hiel naar buiten, de ander ook met je hiel naar binnen.
 
Je hebt er voor een ritje naar het werk inderdaad geen nood aan om muurvast geklikt te zitten. Liever dat je op tijd uitgeklikt raakt wanneer nodig en niet valt. Ik heb het in het begin wel eens meegemaakt, vooral omdat ik soms vergat dat ik vast zat :)
 
Bij pedalen worden standaard 2 sets plaatjes geleverd die niet hetzelfde zijn. Eentje klikt alleen uit met je hiel naar buiten, de ander ook met je hiel naar binnen.

Bij mijn pedalen zat maar 1 setje(stond ook aangegeven op de doos). Die dat enkel uitlikken naar buiten. 2 paar schoenen hebben dezelfde plaatjes nl model 51 .die dat naar buiten en binnen uitklikken zijn model 56 en zo heb ik 1 paar.

Maar bij beide modellen is het inklikken hetzelfde. Enkel het uitklikken verschilt.
 
Ik had ook maar 1 setje bij mn pedalen voor zover ik me goed herinner
 
Ik had ook maar 1 setje bij mn pedalen voor zover ik me goed herinner

Bij mij ook. model 51 en dit stond aangevinkt. Model 56 stond niet aangevinkt op de doos.
 
Die modellen dat weet ik niet meer, mijn fietscarriere ligt al een paar jaar achter me :p
 
Back
Naar boven