MuscleMeat

Aankoop race fiets

Bezoekers in dit topic

Of een snelle randonneur type kopen.
 
Heb ik gedaan, met een 11 versnellings naaf van shimano en een ketting, een rohloff naaf met een riem was me wat te duur.
 
Krijg binnenkort een tweede rohloff (mtb), eerste is randonneur. Zonder riem weliswaar. Daar zie ik voor mijzelf geen voordeel in. Wil ook nog een fixed gear, lekker een uurtje of meer hard trappen. En qua onderhoud het minimale. Wel met rem overigens.
 
In de tijd dat de tweede maasvlakte werd gecreerd had ik de laatste km's ontzettend veel last van stuifzand dus je trapte alles heel snel aan gort en daarom leek een riem mij wel wat, een rohloff is echt geweldig, die alfine 11 van shimano komt niet in de buurt, maart je je kan niet alles hebben.
 
Meeste tijdwinst ga je pakken door sneller te fietsen. 20 is best wel traag voor een ervaren fietser als jou. Maar goed leeftijd gaat op den duur ook een rol spelen :p.
 
Meeste tijdwinst ga je pakken door sneller te fietsen. 20 is best wel traag voor een ervaren fietser als jou. Maar goed leeftijd gaat op den duur ook een rol spelen :p.

Ik pak alles. Ga proberen mn gemiddelde snelheid toch wat op te trekken. Zou al beter gaan mocht ik meer dan 5 u slapen :)
 
Ik pak alles. Ga proberen mn gemiddelde snelheid toch wat op te trekken. Zou al beter gaan mocht ik meer dan 5 u slapen :)

25kmph en je hebt al 15min te pakken Als ik het goed heb berekend. Dan nog terug 30min winst. Maar met zo'n fiets moet 30 ook wel willen.
 
Om flink door te kunnen fietsen, heb je wel een beetje techniek nodig. Met name een cadans van minstens 90 omwentelingen per minuut is belangrijk.
 
Om flink door te kunnen fietsen, heb je wel een beetje techniek nodig. Met name een cadans van minstens 90 omwentelingen per minuut is belangrijk.

Hahahah ja ik doe maar wat :) en merk dat ik me veel te vaak laat uitbollen ipv te blijven trappen :)

5 uur smorgens op 5 uur of minder slaap is niet echt motiverend :)

Aan mn conditie ligt het niet.
 
Om flink door te kunnen fietsen, heb je wel een beetje techniek nodig. Met name een cadans van minstens 90 omwentelingen per minuut is belangrijk.

Klopt helemaal maar in het verkeer is het moeilijk om die techniek lange tijd aan 1 stuk uit te voeren. Ik zou zelf niet beginnen aan een fietstocht van +1 uur naar mijn werk :P
 
25kmph en je hebt al 15min te pakken Als ik het goed heb berekend. Dan nog terug 30min winst. Maar met zo'n fiets moet 30 ook wel willen.

Met 30 minuten per dag zou ik al blij zijn.

Ik ga dan ook zien dat ik mn techniek e.d. kan aanpassen.

Mn conditie is vrij goed. Kan natuurlijk altijd beter. Ga 3 a 5 x de week joggen aan een goed tempo.

Meestal 3 x de week rond de 7 km en dan 1 a 2 x de week 2400 m aan 100%
 
Klopt helemaal maar in het verkeer is het moeilijk om die techniek lange tijd aan 1 stuk uit te voeren. Ik zou zelf niet beginnen aan een fietstocht van +1 uur naar mijn werk :P

Om 5u30 smorgens heb ik geen verkeer :) Wel wat stoplichten.
 
Klopt helemaal maar in het verkeer is het moeilijk om die techniek lange tijd aan 1 stuk uit te voeren. Ik zou zelf niet beginnen aan een fietstocht van +1 uur naar mijn werk :P

En dat dan elke dag moet er niet aan denken. Ik ben met 12 min op me werk gelukkig.
 
Met 30 minuten per dag zou ik al blij zijn.

Ik ga dan ook zien dat ik mn techniek e.d. kan aanpassen.

Mn conditie is vrij goed. Kan natuurlijk altijd beter. Ga 3 a 5 x de week joggen aan een goed tempo.

Meestal 3 x de week rond de 7 km en dan 1 a 2 x de week 2400 m aan 100%

Waarronm zou je ook nog een 3 tot 5 keer oer week hardlopen als je dagelijks 60km fietst en aan krachttraining doet?
 
Waarronm zou je ook nog een 3 tot 5 keer oer week hardlopen als je dagelijks 60km fietst en aan krachttraining doet?

Omdat het kan ;) En omdat ik niet iemand ben van de gulden middenweg ;)

Daar kwam twee jaar geleden nog 2 x de week thai box bij.Maar de club om de hoek is jammer genoeg gestopt.
 
Je energie is niet oneindig, de kans is groot dat je snelheid op de fiets vrijwel vanzelf toeneemt als je stopt met hardlopen.
 
Je energie is niet oneindig, de kans is groot dat je snelheid op de fiets vrijwel vanzelf toeneemt als je stopt met hardlopen.
Dat lopen kan ik voor bepaalde redenen niet laten vallen :)
 
voor bepaalde redenen niet laten vallen
All about the chase eh?

giphy.gif
 
Back
Naar boven