Fitness Seller

Aankoop race fiets

Bezoekers in dit topic

Leuke werkgever.
Zou wet moeten worden.



Ik moet binnenkort ook weer aan een goede racefiets voor woonwerk, maar dan maar 20km per dag.

Zat met racefiets zonder fietskleding toch al snel op 25kmh, met stadsfiets was 20 al moeilijk.

Carbon frame, mirin.

Alu frame met shimano 105 was 200 euro goedkoper. maar de kleur stond me niet aan :) En vind die 200 euro voor een carbon frame ipv alu het wel waard.
 
Voor 70kg vind ik 20/24 spaken een minimale richtlijn. Materiaal velg, hoogte velg, spaakpatroon en soort spaken zijn daarbij wel van invloed.

Ik ga vaak richting de 76kg.
 
Als je maar niet met lichtere wielen minder spaken bedoelt. Overigens is 500 gram niks, een halfvolle bidon weegt meer. Staar je daar niet blind op, qua rijgedrag zal je daar niks van merken. Of je het merkt bij remmen/ accelereren is m.i. ook nog maar de vraag.

Ik weet dat ik daar niks van ga merken,maar ja dat zijn zo van die dingen :D

Nu ja langs de andere kant kan ik die 700 euro voor wielen,pedalen,banden en binnenbanden dan beter uitgeven aan een goedkopere winterfiets :)
 
Als je tussen de 75 en pakweg 85 kg weegt zou ik gaan denken aan min 24 spaken. Je rijdt er ook dagelijks mee en dan kan je beter kiezen voor een degelijk wiel.

"Strong, Light, Cheap, pick two"
- Keith Bontrager
 
Als je tussen de 75 en pakweg 85 kg weegt zou ik gaan denken aan min 24 spaken. Je rijdt er ook dagelijks mee en dan kan je beter kiezen voor een degelijk wiel.

Mijne heeft er 20 denk ik. met rugzak en kledij zeker 80 kg. zit niet naakt op mn fiets :)

Voorlopig rijd ik met deze wielen en zie wel.
 
Alu frame met shimano 105 was 200 euro goedkoper. maar de kleur stond me niet aan :) En vind die 200 euro voor een carbon frame ipv alu het wel waard.


Dat was mijn hele vorige fiets :roflol:

Maar ik werk in de stad dus een fiets van meer dan 500€ gaat sws niet gebeuren.
 
Als je tussen de 75 en pakweg 85 kg weegt zou ik gaan denken aan min 24 spaken. Je rijdt er ook dagelijks mee en dan kan je beter kiezen voor een degelijk wiel.

"Strong, Light, Cheap, pick two"
- Keith Bontrager

Op mijn (zie gewicht stat) Bianchi racefiets heb ik spotgoedkope maar zeer goede en vrij lichte Campagnolo Vento asymmetric wielen met 20/24 spaken. (Toen ik 2 jaar geleden nog aan criteriums deelnam woog ik tegen de 100kg.) Wielen zijn de laatste 10 jaar erg goed geworden. Ik heb veel frames, kettingen en zelfs een crank gebroken, maar de wielen gaven geen krimp, Shimano XT uitgezonderd.
 
En ga dan gelijk voor een setje handgespaakte wielen. Als je iets goeds wilt kan ik je deze aanraden.
http://www.bikeboosting.nl/

Vroeger maakte ik ze altijd zelf, ben ook een tijdje monteur geweest bij Bike Planet in Haarlem, een zaak gespecialiseeerd in freeride en downhill MTB's. Maar tegenwoordig vind ik zelfs goedkope wielsets zo goed dat ik niet eens de spakenspanning hoef te verhogen.
 
Wellicht heb je gelijk, ik heb me de laatste 7 a 8 jaar niet echt meer bezig gehouden met nieuw materiaal.
 
Dat was mijn hele vorige fiets

Maar ik werk in de stad dus een fiets van meer dan 500€ gaat sws niet gebeuren.

Ik heb 31 km enkel. 62 km per dag. stadsfiets is geen optie. Heb het een paar keer moeten doen.

Moest de afstand minder zijn dan zou een goedkopere stadsfiets met fietstassen goed zijn.
 
Deze eventueel als mn winterfiets. 1000 euro.

alu kader,carbon voorvork en 105 onderdelen.
VELO+ROUTE+ULTRA+900+AF+NOIR+GRIS+JAUNE+1277408.jpg
 
Mn fiets is er eindelijk. Was ook een gedoe.

Zal wrs wel een kortere stuurpen monteren. Staat nu eentje van 100 mm op. Vermoeiende houding,niet voor mn rug maar voor mn schouders en armen.
 
Mss dat ik deze houd als winterfiets een een andere koop als zomerfiets. begin 2019. Als ik mn belastingen trek.

Dan kan ene in onderhoud en opgeborgen worden.

Eerst zien of ik het rijden op deze prettig vind natuurlijk. Morgen eerste x mee naar het werk. Voorlopig met gewone pedalen ,maar dan kan ik al eens zien hoe ik me voel op de fiets qua houding.

https://www.canyon.com/nl-be/road/endurace/2018/endurace-cf-8-0.html
 
Mn fiets is er eindelijk. Was ook een gedoe.

Zal wrs wel een kortere stuurpen monteren. Staat nu eentje van 100 mm op. Vermoeiende houding,niet voor mn rug maar voor mn schouders en armen.

100mm is al een korte...
 
Over de lengte van de stuurpen is niks te zeggen zonder de lengte van de bovenbuis, en dat hangt samen met de persoon die erop zit en zijn biomechanica.
 
Over de lengte van de stuurpen is niks te zeggen zonder de lengte van de bovenbuis.

Kader is ne small lengte geen idee. Maar denk dat een kortere stuurpen mn houding ten geode gaat komen.

Maar moet het mss gewoon worden na 12j op een andere fiets.
 
Wat een verschil. Aan zij die zeggen:minder gewicht en betere onderdelen dan je andere fiets gaan niet zo veel verschil uitmaken hebben hun toch vergist :)

Met evenveel moeite reed ik een pak sneller. Was een 10 minute vroeger op mn werk. Als ik de fiets wat gewend ben en wat meer snelheid haal dan pits ik er nog wel wat van af.

Lichtere wielen zal ik er dan toch niet opzetten. Prijs tov de kleine gewichtswinst waarvan ik toch niks ga merken is het niet waard denk ik.

Setje wielen,velglint,binnen en buitenbanden en dan tandwielen loopt ook op.
 
Het ligt ook aan de staat van je oude fiets, een roestige ketting, versleten kettingwielen, slagen in je wielen en niet goed uitgelijnde wielen zorgen er ook voor dat er energie verloren gaat.
 
Back
Naar boven