Fitness Seller

Aanleg bodybuilding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bert van Dijk

Cool Novice
Lid geworden
8 okt 2018
Berichten
108
Waardering
88
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
20%
Ik vroeg me af of er iets was als aanleg. Toevallig begon iemand bij mij in de gym erover.
En noemde iemand die nog nooit in de gym is geweest maar toch al wel wat een bredere rug heeft heel makkelijk zal gaan groeien. Is dit echt zo?

Ik zelf begon een maand geleden met 75 kg op 1.77 cm. Hier onder een foto met mijn fysiek voor ik begon. Dus dit zijn echt de starters pictures van een maand geleden. Momenteel ben ik uiteraard nog niks fysieks verandert natuurlijk maar mentaal voel ik me wel al veel fitter. Dit komt namelijk door mijn gezonde voedingschema. Eerder at ik veel chips/snoep waardoor ik me lam voelde. Nu altijd opgewekt. Ik ga ook zo'n
4-5 keer per week naar de gym of train thuis met mijn nieuwe Fortex squat rack.

https://imgur.com/a/tS7p7hR

De foto's zijn na het avondmaaltijd gemaakt dus heb iets meer een buikje dan normaal moet ik zeggen.
Ik vond mijn start gewicht op mijn lengte nog niet eens zo heel verkeerd eigenlijk. Ken er namelijk ook wel die maar 60 kilo wegen op deze lengte. Dus zelf vind ik mijn start gewicht nog niet eens zo heel verkeerd.

Ik zou graag jullie mening horen.
 
Nou ja, je startgewicht niet verkeerd.

Ik vind je in de taille welk wat te vettig...................
Iig sta je niet op 12%
 
Start gewicht zegt niet veel.
 
Klopt, lijkt inderdaad wat dik hier. Zoals al gezegd was dit net na het eten.
Maargoed, doet er ook niet heel veel toe.

Geen idee hoe ik % kan berekenen. Maar jullie denken dat het sowieso meer is dan 12% is al?

Ik ben toen maand gestopt met sporten, ik liep altijd 4x in de week hard. Misschien dat ik in de maand wat aangekomen ben ook dan.. Een maand stil zitten
ipv 4x in de week hardlopen is nogal een verschil in elk geval. Inmiddels in elk geval met alle plezier aan het bodybuilden. Dus van cardio naar een krachtsport. Had ik veel eerder moeten doen

Verder betreft fysiek valt er niet veel over te zeggen of ?
 
Klopt, lijkt inderdaad wat dik hier. Zoals al gezegd was dit net na het eten.
Maargoed, doet er ook niet heel veel toe.

Geen idee hoe ik % kan berekenen. Maar jullie denken dat het sowieso meer is dan 12% is al?

Ik ben een maand gestopt met sporten, ik liep altijd 4x in de week hard. Misschien dat ik in de maand wat aangekomen ben ook dan.. Een maand stil zitten
ipv 4x in de week hardlopen is nogal een verschil in elk geval.

Verder betreft fysiek valt er niet veel over te zeggen of ?

imo valt er nog niet veel te zeggen neen.
 
Wat is je vraag nou eigenlijk?
 
Ah ik zie het inderdaad .
Volgend de calculator zit ik nu al op 21,5% vet percentage.

Ik mag wel eens gaan oppassen..
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Dus je wil weten of je aanleg hebt voor bodybuilding?

99,99% van de DBB'ers heeft geen aanleg om profbodybuilder te worden (jij ook niet) maar het goede nieuws is dat 99% van de mannen wel voldoende aanleg heeft om een mooie sportieve shape te behalen.

In jouw geval moet je streven naar een gewicht van 75kg op 10% vet. Dat is voor 99% van de mannen met jouw lengte relatief "gemakkelijk" haalbaar. Het zal natuurlijk wat tijd en moeite kosten.
 
Laatst bewerkt:
Er is zeker iets als aanleg, maar dat is lang niet altijd te zien aan een startfysiek.
 
Als hebben het hier vooral over een aantal fysieke eigenschappen die genetisch bepaald zijn en voordelig kunnen zijn als je je poses voor een jury doet op het podium, dan zou je wel van aanleg kunnen spreken.

Verder zijn het vooral mentale dingen die uiteindelijk de doorslag geven: het consistent (obsessief?) controleren van je voeding, je trainingen en eventueel de AAS die je gebruikt. En de wil om dit allemaal op lange termijn te blijven doen. Als pro heb je misschien ook nog eens het talent nodig om sponsors aan je te kunnen binden en een image op te bouwen.
 
Als pro heb je misschien ook nog eens het talent nodig om sponsors aan je te kunnen binden en een image op te bouwen.
En misschien ook wel het 'talent' om grote hoeveelheden AAS en andere middelen aan te kunnen, zonder dat de bijwerkingen fataal worden?
 
En misschien ook wel het 'talent' om grote hoeveelheden AAS en andere middelen aan te kunnen, zonder dat de bijwerkingen fataal worden?
Geen idee, ik denk dat dit vooral te maken hebt met wat iemand bereidt is ervoor te doen met het oog op de gezondheidsrisico's die daarbij horen. Ik weet er niet of zoiets is als een aangeboren hoge tolerantie voor grote hoeveelheden AAS.
 
Dus je wil weten of je aanleg hebt voor bodybuilding?

99,99% van de DBB'ers heeft geen aanleg om profbodybuilder te worden (jij ook niet) maar het goede nieuws is dat 99% van de mannen wel voldoende aanleg heeft om een mooie sportieve shape te behalen.

In jouw geval moet je streven naar een gewicht van 75kg op 10% vet. Dat is voor 99% van de mannen met jouw lengte relatief "gemakkelijk" haalbaar. Het zal natuurlijk wat tijd en moeite kosten.
Heb jij misschien een naam met iemand van die stats zodat ik even een kijkje kan nemen?
 
Back
Naar boven