MuscleMeat

Aanleg of wat!

Bezoekers in dit topic

Ik kwam eens een bouwvakker tegen die nog nooit gesport had behalve zijn voetbal en die trok zo in zijn eerste beurt 160 kilo omhoog. Vreselijk irritant mensen met aanleg. (al zal al dat voetbal ook enorm geholpen hebben). Daarnaast zal hij toch wel iets gedaan hebben als hij highland-games doet. Daar HOEF je niet voor in een sportschool te trainen (komt die Savickas ook niet zelden in een sportschool als hij in de winter op de boerderij thuis is ?)
 
dat boomstam werpen komt toch ook wel een beetje uit je benen

Een beetje...? Vrijwel alles komt uit je benen. Net als bij het hooggooien en het steenstoten. Bij de weight for distance moet je ook volop snelheid maken met je benen dus dat zal zeker helpen bij zijn deadlift en squat. (en andersom natuurlijk)
 
Ik kwam eens een bouwvakker tegen die nog nooit gesport had behalve zijn voetbal en die trok zo in zijn eerste beurt 160 kilo omhoog. Vreselijk irritant mensen met aanleg. (al zal al dat voetbal ook enorm geholpen hebben). Daarnaast zal hij toch wel iets gedaan hebben als hij highland-games doet. Daar HOEF je niet voor in een sportschool te trainen (komt die Savickas ook niet zelden in een sportschool als hij in de winter op de boerderij thuis is ?)

Ja, goed zo ken ik ook mensen met een bovengemiddeld gespierd en sterk lijf die keihard roepen, "Nee, ik train niet in een sportschool!"
Maar als je dan bij ze thuis komt staat de hele schuur vol met drukbankjes, halters, dumbbells en squatrek.
Tja....idd je traint niet in een sportschool...;)
 
Van de paar freaks waar ik wat van weet (en er zal wel wat bullshit tussen zitten):

Shane Hamman: Eerste keer dat ie squatte meteen tot 500 lbs.
Jarno Hams: volgens mij eerste keer deadliften ook rond de 500 lbs
Paul Anderson: squatte binnen 1 of 2 jaar 600 lbs

Ik wou zeggen dat ie redelijke aanleg had, tot ik zag dat ie rond de 113 kg woog. Ik denk nog te vroeg om te zeggen dat we met een freak te maken hebben. Toen ik 85 kg woog heb ik 140 kg gedeadlift in misschien m'n derde training, en ik heb geen aanleg voor kracht (denk dat hier nog een flink aantal zijn die vergelijkbare gewichten hebben getild)
 
Van de paar freaks waar ik wat van weet (en er zal wel wat bullshit tussen zitten):

Shane Hamman: Eerste keer dat ie squatte meteen tot 500 lbs.
Jarno Hams: volgens mij eerste keer deadliften ook rond de 500 lbs
Paul Anderson: squatte binnen 1 of 2 jaar 600 lbs

Ik wou zeggen dat ie redelijke aanleg had, tot ik zag dat ie rond de 113 kg woog. Ik denk nog te vroeg om te zeggen dat we met een freak te maken hebben. Toen ik 85 kg woog heb ik 140 kg gedeadlift in misschien m'n derde training, en ik heb geen aanleg voor kracht (denk dat hier nog een flink aantal zijn die vergelijkbare gewichten hebben getild)

Hey hey,

Mijn eerste keer deadliften trok ik 265kg. ;) was toen 19 of 20jaar oud woog toen denk ik rond de 110kg.
Mijn broertje trok opdezelfde leeftijd 255kg.
Er zit zoveel in de genen. Dat je met het juiste genen pakket al een beslissend voordeel hebt op degene die dat minder heeft..
 
ben je ook niet echt vooruitgegaan ,115 kg maar:D

geintje :D
 
Whehehehe 265 bij je eerste keer het is niet eerlijk:(
 
nee niet doen krijg we weer allemaal van die verhalen als je wint
gewoon niet trainen dat is veel eerlijker
 
Ik vindt het goede stats voor iemand die nog nooit sportschoolwerk heeft gedaan, zeker aanleg voor krachtsport.

Wel zie ik jonge judoka's zeg zo 19 à 20 jaar vaak net zulke stats halen in hun eerste gymsessies, de zwaardere jongens dan wel te verstaan, dus echt buitengewoon is het ook niet, gezien zijn achtergrond.

Een neefje van mij zat jaren in de bouw en trok in de sportschool in zijn eerste deadlift 235kg!!!! :eek: Dat was bruut.

Hij is er helaas niet mee verder gegaan, geen motivatie en vond het gewoon niet leuk....wel heel jammer.

Eeuwig zonde dat ie gekapt is.
Waarom heb ik van die baggergenen:mad:
 
Hey hey,

Mijn eerste keer deadliften trok ik 265kg. ;) was toen 19 of 20jaar oud woog toen denk ik rond de 110kg.
Mijn broertje trok opdezelfde leeftijd 255kg.
Er zit zoveel in de genen. Dat je met het juiste genen pakket al een beslissend voordeel hebt op degene die dat minder heeft..
Ik denk wel met wat trainingen vooraf gaande? Bijvoorbeeld al paar maanden squatten bijv, of niet?
 
Ik denk wel met wat trainingen vooraf gaande? Bijvoorbeeld al paar maanden squatten bijv, of niet?

Trainde toen al wel een tijdje.
Maar squatten had ik tot toen nog nooit gedaan.
Er waren wat gasten aan het deadliften en ik vroeg of ik niet eens mee mocht doen.
Een paar weken later squatte in m'n eerste keer ik 6 x 180kg.
ze waren niet volledig, een stukje boven parallel.
 
Hey hey,

Mijn eerste keer deadliften trok ik 265kg. ;) was toen 19 of 20jaar oud woog toen denk ik rond de 110kg.
Mijn broertje trok opdezelfde leeftijd 255kg.
Er zit zoveel in de genen. Dat je met het juiste genen pakket al een beslissend voordeel hebt op degene die dat minder heeft..

Op welke leeftijd ben je eigenlijk begonnen met trainen?

265kg is bruut voor een eerste deadlift. :eek:
Ik vond 225kg van mezelf al lekker voor de eerste keer maargoed, er is altijd baas boven baas. ;)

Maargoed , de één is van nature goed in squatten, de ander in deadlifts en ik bijv. in banken en armen.
 
Op welke leeftijd ben je eigenlijk begonnen met trainen?

265kg is bruut voor een eerste deadlift. :eek:
Ik vond 225kg van mezelf al lekker voor de eerste keer maargoed, er is altijd baas boven baas. ;)

Maargoed , de één is van nature goed in squatten, de ander in deadlifts en ik bijv. in banken en armen.

Ik was 19 jaar en ruim 100kg
Drukte na een maand of 15 155/160kg op de bank en deed setjes met 90/100kg nekpress.
na 3 maand deadlift training bij Berend Veneberg trok 310/320kg. Was toen inmiddels 22..
 
Ik was 19 jaar en ruim 100kg
Drukte na een maand of 15 155/160kg op de bank en deed setjes met 90/100kg nekpress.
na 3 maand deadlift training bij Berend Veneberg trok 310/320kg. Was toen inmiddels 22..

Je hebt duidelijk immens veel aanleg op de deadlift, we zien jou dus de 400 nog wel pakken ;)
Trouwens nekpress ook niet verkeerd, eigenlijk niets is mis..haha.

Toen ik begon op mn 17e woog ik bijna 90kg en drukte in mn eerste training 100kg op de bank (ook ruim 150kg na +/- 1 jaar), mijn schouders zijn van nature wel zwak (relatief dan :p) en moet ik echt blijven prikkelen (lees, op de donder geven) om sterker mee te worden.
Deadliften deed ik nooit, ben ik later mee begonnen en trok 225kg in m'n eerste deadlift. Vond ik op zich wel knap van mezelf, maar dan lees ik die 265kg van jou....*zucht*....:D

Maar waar het om gaat is dat ik voel dat er ondanks mn 33 jaartjes er nog groei zat in zit.
 
Je hebt duidelijk immens veel aanleg op de deadlift, we zien jou dus de 400 nog wel pakken ;)
Trouwens nekpress ook niet verkeerd, eigenlijk niets is mis..haha.

Toen ik begon op mn 17e woog ik bijna 90kg en drukte in mn eerste training 100kg op de bank (ook ruim 150kg na +/- 1 jaar), mijn schouders zijn van nature wel zwak (relatief dan :p) en moet ik echt blijven prikkelen (lees, op de donder geven) om sterker mee te worden.
Deadliften deed ik nooit, ben ik later mee begonnen en trok 225kg in m'n eerste deadlift. Vond ik op zich wel knap van mezelf, maar dan lees ik die 265kg van jou....*zucht*....:D

Maar waar het om gaat is dat ik voel dat er ondanks mn 33 jaartjes er nog groei zat in zit.

Ik had de 400kg deadlift voor dit jaar in de agenda staan.
Helaas heeft de nekblessure waar ik last van heb gehad roet in het eten gegooid.

En 33? dat ben ik ook en het eind is nog niet in zicht hoor...... :D
 
Back
Naar boven