XXL Nutrition

Aanrader boek gevorderde (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Popglo

Novice
Lid geworden
20 feb 2020
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
18%
Beste lezer,

Ik ben erg op zoek naar een interessante boek gericht op krachttraining en voeding. En dan doel ik niet op marketingdingen, maar echt boeken met een wetenschappelijk randje. Het lijkt me namelijk wel interessant om de logica van vele dingen te begrijpen. Overigens wil ik wel duidelijk maken dat ik al wat jaren inlees en train. Ik hoor het graag van jullie!
 
Iemand?
 
In! ben wel benieuwd
 
Zijn volgens mij niet veel mensen actief?
 
Elite members van dit forum hebben toegang tot een heel aantal interessante artikelen en e-books in een speciale sectie. Heb er daar onlangs zelf een aantal van gelezen, is zeker aan te raden.
 
Heb het boek gevonden genaamd “burn the fat, feed the muscle”. Klinkt interessant, maar nu is de vraag of het wel geschikt is voor mij als ik al wat jaren train en al wat kennis heb opgedaan.

ik wil namelijk echt een boek dat richting het gedetailleerde gaat omtrent voeding en krachttraining. Nog niet te ingewikkeld en wetenschappelijk natuurlijk.
 
Ik vond het boek van Greg LeMond wel leuk. En ‘the fittest book on earth. Er is redelijk weinig te vinden, wel ‘ do this to get ripped’ maar dat vind ik niet boeiend. Ik wil graag snappen hoe eea werkt.

Verder heb ik zelf nog wat oude Studieboeken fysiologie en biochemie bijvoorbeeld. Ook rondom voeding en de hormoonsystemrn eromheen. Worden op de universiteit gebruikt om de basis te leggen. Handig om eea te begrijpen en om bijvoorbeeld de dingen die Galen schrijft te plaatsen.
 
Is hier toegevoegde waarde in te vinden voorbij de juiste macros en kcal hebben?
Weet ik niet. Ik hoop het boek over enkele weken zelf in bezit te hebben. Heb het boek genoemd omdat ik er enkele goede recensies over heb gelezen van mensen 'uit het veld'.
 
Weet ik niet. Ik hoop het boek over enkele weken zelf in bezit te hebben. Heb het boek genoemd omdat ik er enkele goede recensies over heb gelezen van mensen 'uit het veld'.
Ik heb m ook en ik heb er niks in gelezen wat ik nog niet wist. Het is wel een leuk boek om eens door te lezen.
 
Ik heb er meerdere maar in deze post staan een aantal “belangrijke” vermeld.

 
Ik vond het boek van Greg LeMond wel leuk. En ‘the fittest book on earth. Er is redelijk weinig te vinden, wel ‘ do this to get ripped’ maar dat vind ik niet boeiend. Ik wil graag snappen hoe eea werkt.

Verder heb ik zelf nog wat oude Studieboeken fysiologie en biochemie bijvoorbeeld. Ook rondom voeding en de hormoonsystemrn eromheen. Worden op de universiteit gebruikt om de basis te leggen. Handig om eea te begrijpen en om bijvoorbeeld de dingen die Galen schrijft te plaatsen.

Heet het boek fysiologie en biochemie?
 
Ik heb m ook en ik heb er niks in gelezen wat ik nog niet wist. Het is wel een leuk boek om eens door te lezen.
Diepgang valt tegen dus? Nou ja, mocht ik alles al weten, ik heb 'm gereserveerd bij de bieb, dus kost niks.
Meeste kennis hierover haal ik toch online. Als je de juiste bronnen weet, kom je daarmee ver genoeg.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Heb het boek gevonden genaamd “burn the fat, feed the muscle”. Klinkt interessant, maar nu is de vraag of het wel geschikt is voor mij als ik al wat jaren train en al wat kennis heb opgedaan.

ik wil namelijk echt een boek dat richting het gedetailleerde gaat omtrent voeding en krachttraining. Nog niet te ingewikkeld en wetenschappelijk natuurlijk.
????? Iemand?
 
Back
Naar boven