MuscleMeat

Aanschaf Home-Gym

Bezoekers in dit topic

KBistanbul

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 aug 2011
Berichten
45
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
60kg
Beste leden,

Een jaar niet getraint te hebben vanwege drukte/werk wil ik echt weer gaan beginnen, alleen ik had altijd al zo een hekel aan iedere keer reizen.

Ik heb besloten om een soort van kleine home-gym in me kamer aan te schaffen en daarbij wou ik graag jullie feedback of het wel te doen is met de volgende producten (heb reeds wel wat onderzoek gedaan welke goed is en niet), maar jullie positieve/negatieve feedback is welkom:

  • Barbarian olympische schijven (gietijzer)
    1,25 kg 4x €10,40
    2,5kg 4x €20,80
    5kg 16x €168,00
    10kg 2x €42,00
  • Barbarian Rubberen schijven
    20kg 2x €128,00
_____

€Totaal incl verzending en btw: €1621,50.


Graag ook feedback op wat beter kan, en of er nou daadwerkelijk een verschil is tussen de 200cm stang en 220cm behalve de lengte en welke vloermatten raden jullie aan?

@FS jullie mogen ook gerust feedback geven ^^

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er uit als een heel mooi pakket hoor, daar heb ik niet heel veel op aan te merken. Er zijn volgens mij wel een aantal members met de Barbarian Free-Stands of Barbarian Free-Rack, mocht je nog feedback van anderen zoeken.

Wat betreft de halterstang: de dikte/diameter van de stang verschilt ook. Deze 200 cm halterstang heeft een diameter van 25 mm in plaats van circa 28 mm. Dat verschil van 3 mm lijkt klein maar merk je wel in de grip, zeker als je dikkere halterstangen gewend bent. Indien je er de ruimte voor hebt zou ik gewoon de 220 cm Ironsports bar kiezen (chroom of zwart-chroom).

Is er een reden dat je alleen de 20 kg halterschijven in rubberen uitvoering kiest? De andere gietijzeren halterschijven zullen dan nog steeds tegen elkaar aan kletteren en lawaai maken.

Wat betreft vloermatten kun je in een home gym in feite alles van onze 10 mm rubbermatten, rubber op rol (8 mm of 10 mm) of rubbertegels (tot 30 mm) kiezen. Je kunt je hele vloer bedekken of enkel plaatselijk onder de halterstang.
 
Ik heb de Barbarian free stands en verbindingsbalk.

Ben hier zeer tevreden over. Echt kwaliteit.
 
Wat betreft de halterstang: de dikte/diameter van de stang verschilt ook. Deze 200 cm halterstang heeft een diameter van 25 mm in plaats van circa 28 mm. Dat verschil van 3 mm lijkt klein maar merk je wel in de grip, zeker als je dikkere halterstangen gewend bent. Indien je er de ruimte voor hebt zou ik gewoon de 220 cm Ironsports bar kiezen (chroom of zwart-chroom).

Wat is de reden dat je een 220cm bar aanraadt, dat je een diameter van 28mm aanraadt, dat snap ik wel.
 
Wat is de reden dat je een 220cm bar aanraadt, dat je een diameter van 28mm aanraadt, dat snap ik wel.

Omdat die van 200 cm een dikte heeft van maar 25mm tov de 220cm baar die een dikte heeft van 28mm?
 
Wat is de reden dat je een 220cm bar aanraadt, dat je een diameter van 28mm aanraadt, dat snap ik wel.

Omdat die van 200 cm een dikte heeft van maar 25mm tov de 220cm baar die een dikte heeft van 28mm?

Het ging inderdaad om de diameter, niet om de lengte. We hebben geen professionele 200 cm halterstang van ~28 mm diameter :)

Mocht KBistanbul geen 220 cm halterstang kwijt kunnen in zijn ruimte dan hebben we wel twee goedkopere uitvoeringen (met normale kogellagers):

- Olympische halterstang 185 cm
- Olympische halterstang 200 cm

Die hebben wel beide een 28 mm grip maar zijn niet zo hoogwaardig afgewerkt als de Ironsports of ATX bars.
 
Ok, dan snap ik het.
 
Back
Naar boven