MuscleMeat

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, ik heb die van mij al lang verkocht. Kan ik meer mensen aanraden.
 
Nee, gewoon in de supermarkt. Geen idee wat gangbare prijzen op ebay zijn. Ik kreeg er een pot pindakaas voor om op mn buik te smeren.
 
@TheDeen
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."


En om bovenstaande meer duiding te geven:
-------------------------

There are literally thousands of religions being practiced today. Here are 20 of the most popular, along with an estimate of the number of followers:

Christianity: 2.1 billion
islam: 1.3 billion
Hinduism: 900 million
Chinese traditional religion: 394 million
Buddhism: 376 million
African Traditional & Diasporic: 100 million
Sikhism: 23 million
Juche: 19 million
Spiritism: 15 million
Judaism: 14 million
Baha'i: 7 million
Jainism: 4.2 million
Shinto: 4 million
Cao Dai: 4 million
Zoroastrianism: 2.6 million
Tenrikyo: 2 million
Neo-Paganism: 1 million
Unitarian-Universalism: 800 thousand
Rastafarianism: 600 thousand
Scientology: 500 thousand
[Source: Encyclopedia Britannica]
If you believe in God, you have chosen to reject Allah, Vishnu, Budda, Waheguru and all of the thousands of other gods that other people worship today. It is quite likely that you rejected these other gods without ever looking into their religions or reading their books. You simply absorbed the dominant faith in your home or in the society you grew up in.

In the same way, the followers of all these other religions have chosen to reject God. You think their gods are imaginary, and they think your God is imaginary.

In other words, each religious person on earth today arbitrarily rejects thousands of gods as imaginary, many of which he/she has never even heard of, and arbitrarily chooses to "believe" in one of them.
-------------------------


Geloof je na deze erg duidelijke tekst nog steeds in een god zoals beschreven in welk heilig geschrift dan ook dan ben je per definitie:
- Niet intelligent genoeg om bovenstaande te begrijpen
- Zo erg brainwashed dat je het niet los kan laten en dus terug blijft grijpen op zaken als 'maar het staat geschreven'. Kun je niets aan doen, zo is de meerderheid. Helaas werkt het brein zo dat dit erg lastig los te laten is. Zeker ook, omdat de meeste gelovige mensen in hun sociale kringen gelijkdenkenden hebben en daardoor zichzelf zouden afzonderen als ze zouden proberen te genezen van deze waanideeën.

Daarmee is alles wel gezegd, slotje.

Daar is inderdaad weinig aan toe te voegen. Vooral die bovenste quote is een classic.
 
Daar is inderdaad weinig aan toe te voegen. Vooral die bovenste quote is een classic.

Inderdaad. En het zegt overigens niet dat er geen god kan bestaan, hell, wie weet leven we in een 'Matrix'. In dat geval is er alsnog een 'creator' en dus een 'god'. De mogelijkheden zijn eindeloos. Maar houd je krampachtig vast aan een heilig geschrift.. tsja.. ik weet nooit zo goed hoe serieus ik die mensen moet nemen. Ze zijn vaak niet dom, maar kunnen er echt niets aan doen dat hun brein zo aangetast is dat ze het niet meer los kunnen laten. Daarom noem ik religie ook wel een psychisch virus, best sneu eigenlijk.
 
Inderdaad. En het zegt overigens niet dat er geen god kan bestaan, hell, wie weet leven we in een 'Matrix'. In dat geval is er alsnog een 'creator' en dus een 'god'. De mogelijkheden zijn eindeloos. Maar houd je krampachtig vast aan een heilig geschrift.. tsja.. ik weet nooit zo goed hoe serieus ik die mensen moet nemen. Ze zijn vaak niet dom, maar kunnen er echt niets aan doen dat hun brein zo aangetast is dat ze het niet meer los kunnen laten. Daarom noem ik religie ook wel een psychisch virus, best sneu eigenlijk.

En het meest frustrerende is dat ze ongevoelig zijn voor ijzersterke argumenten.

Zelf ben ik trouwens een agnost omdat ik vind dat fanatieke atheïsten net zo fout zijn als gelovigen die ze zo afkeuren. Voor het 'atheïsme' is immers net zo weinig bewijs als voor een religie of een Matrix-scenario.

Als er een god of iets dergelijks bestaat moet hij zich maar melden, anders kan hij redelijkerwijs niet verwachten dat ik weet wie ik moet kiezen.
 
Sinds de opkomst van Kikker (swt) is TheDeen (rip) wel stiller.
 
Misschien ziet hij in dat Kikker (swt) de juiste pad is om te bewandelen en zich aan het bekeren.
Kikker (swt) is the only way of life.
Vergelijk een spermacel en een kikkervisje en je weet gewoon dat het true is en dat logischer is te leven naar de almachtige schepper kikker (swt) als een personalia uit een boek geschreven door mensenhanden.

*kwaak*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven