MuscleMeat

Nieuws Aanslagen eisen tientallen levens in metro Moskou (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
MOSKOU - Ten minste 34 mensen zijn omgekomen door zelfmoordaanslagen in de metro van de Russische hoofdstad Moskou.
Een eerste aanslag vond plaats tegen acht uur (lokale tijd) in de ochtendspits in metrostation Lubjanka, waardoor ten minste 22 mensen om het leven zijn gekomen.
Iemand blies zich op in het tweede metrostel. De doden vielen zowel in de wagon als op het perron. Metrostation Lubjanka ligt dichtbij het hoofdkantoor van de Russische Binnenlandse veiligheidsdienst FSB.

De tweede aanslag vond plaats iets na half negen in metrostation Park Kulturi, eveneens in het centrum van de miljoenenstad. Daardoor zijn zeker twaalf doden gevallen. In totaal raakten ten minste achttien mensen gewond, aldus de autoriteiten.

Derde explosie
Een aantal Russische media meldde een derde explosie in station Prospekt Mira, maar dat werd later door andere media weer tegengesproken.
De autoriteiten zijn een onderzoek gestart naar de explosies. De autoriteiten vermoeden dat rebellen uit de Noord-Kaukasus, waarschijnlijk uit de deelstaat Tsjetsjenië, achter de aanslagen zitten.
Rusland is onlangs een offensief begonnen tegen militanten in Tsjetsjenië, die vechten voor een onafhankelijke staat en banden zouden onderhouden met terreurnetwerk al-Qaeda.

Tijdens het offensief zou onder meer Abu Haled, een Arabische strijder die ongeveer dertien jaar geleden naar Tsjetsjenië kwam, zijn gedood. Hij zou leiding geven aan de contraspionage van de Tsjetsjeense rebellen en nieuwe strijders opleiden.

http://www.youtube.com/watch?v=ROPlv-Ya8tk

(Bron.nu.nl)
 
teringleiers
 
Halve gare
 
Ken ze niet.
 
Het zijn maar Russen.
 
boeien met die communisten
 
Kom maar op met die burger oorlog. Van het weekend toevallig een docu gezien over extreem rechtse bendes/partijen in Moskou. Er is zoveel haat tegen buitenlanders in Moskou omdat ze hun werk innemen etc dat er prive leger trainingen zijn voor aanhangers van extreem rechts/hitler. Zelfs de politie staat erom bekend en om racistische aanslagen die door Russen zijn gepleegd voor de rechter te krijgen moet jaren juridische procedures aanvechten. Als er de komende jaren niets gaat veranderen daar zie ik het iig nog wel is goed fout gaan.
 
Kom maar op met die burger oorlog. Van het weekend toevallig een docu gezien over extreem rechtse bendes/partijen in Moskou. Er is zoveel haat tegen buitenlanders in Moskou omdat ze hun werk innemen etc dat er prive leger trainingen zijn voor aanhangers van extreem rechts/hitler. Zelfs de politie staat erom bekend en om racistische aanslagen die door Russen zijn gepleegd voor de rechter te krijgen moet jaren juridische procedures aanvechten. Als er de komende jaren niets gaat veranderen daar zie ik het iig nog wel is goed fout gaan.

dit zijn geen extreem rechtse relnegers hoor, dit zijn vrijheidsvechters van een onderdrukt land waar eigenlijk niemand wat om geeft. mensen die hun halve familie terug hebben gevonden in een massagraf zonder hoofd, die types.
 
dit zijn geen extreem rechtse relnegers hoor, dit zijn vrijheidsvechters van een onderdrukt land waar eigenlijk niemand wat om geeft. mensen die hun halve familie terug hebben gevonden in een massagraf zonder hoofd, die types.

Je hoort mij toch ook niet zeggen dat extreem rechts achter de aanslagen zit. Denk alleen niet dat dit nu verzoenend gaat werken rondom de huidige situatie in Moskou/Rusland.
 
Ik weet niet of ik de aanslagen wel zo sec kan veroordelen als het om Tsjetjsenen gaat...

Tuurlijk is het gruwelijk en schrijnend dat er zoveel doden vallen en natuurlijk mogen we niet uit het oog verliezen dat het hier om urger doden gaat....mensen die gewoon naar hun werk gaanm, gezinnen hebben en waarschijnlijk net zoaols een ieder ander in vrijheid en veiligheid willen leven.

Daar staat tegenover dat diezelfde soort mensen met dezelfde wens om gewoon hun leven te leiden....in Tsjetsjenie dagelijks geconfronteerd worden met een gruwelijke vernietigingsoorlog waar nou niet echt (echt niet) gelet wordt op burgers...

Let op....ik ben absoluut niet pro-Tsjetsjenie. I am rooting for Russia here...

Maar deze aanslagen zijn wel onderdeel van een oorlog. En als zodanig denk ik dat elk volk gerechtvaardigd is om zich te verdedigen met alle middelen die ze hebben....inclusief aanslagen en export van de oorlog naar de bezettende en aanvallende partij.
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
strax zeiken die communisten nog dat we op 4 mei hun moeten herdenken omdat ze 4 keer zoveel slachtoffers hadden in de wo2 als joden... en willen ze nog een eigen land van half europa overnemen...
 
strax zeiken die communisten nog dat we op 4 mei hun moeten herdenken omdat ze 4 keer zoveel slachtoffers hadden in de wo2 als joden... en willen ze nog een eigen land van half europa overnemen...

:o
 
strax zeiken die communisten nog dat we op 4 mei hun moeten herdenken omdat ze 4 keer zoveel slachtoffers hadden in de wo2 als joden... en willen ze nog een eigen land van half europa overnemen...


ok...

do they make a Rosetta stone that allows me to understand what the hell you are actually trying to say?
 
strax zeiken die communisten nog dat we op 4 mei hun moeten herdenken omdat ze 4 keer zoveel slachtoffers hadden in de wo2 als joden... en willen ze nog een eigen land van half europa overnemen...

:roflol: ben je echt zo achterlijk of is dit sarcastisch?
 
Ik weet niet of ik de aanslagen wel zo sec kan veroordelen als het om Tsjetjsenen gaat...

Tuurlijk is het gruwelijk en schrijnend dat er zoveel doden vallen en natuurlijk mogen we niet uit het oog verliezen dat het hier om urger doden gaat....mensen die gewoon naar hun werk gaanm, gezinnen hebben en waarschijnlijk net zoaols een ieder ander in vrijheid en veiligheid willen leven.

Daar staat tegenover dat diezelfde soort mensen met dezelfde wens om gewoon hun leven te leiden....in Tsjetsjenie dagelijks geconfronteerd worden met een gruwelijke vernietigingsoorlog waar nou niet echt (echt niet) gelet wordt op burgers...

Let op....ik ben absoluut niet pro-Tsjetsjenie. I am rooting for Russia here...

Maar deze aanslagen zijn wel onderdeel van een oorlog. En als zodanig denk ik dat elk volk gerechtvaardigd is om zich te verdedigen met alle middelen die ze hebben....inclusief aanslagen en export van de oorlog naar de bezettende en aanvallende partij.

overdrijven is ook een kunst hé
 
Back
Naar boven