Fitness Seller

Aantal calorieën/ onderhoud

Bezoekers in topic

diepvrieskipje

Cool Novice
Lid geworden
9 dec 2014
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Hallo,
Ik open dit topic namens mijn vriendin.
Ze is 1.69 cm lang en weegt momenteel 66 kg. Ze is tot nu toe 12 kg afgevallen.
Een hele lange tijd is het goed gegaan, maar ze loopt nu een beetje vast.
Ze heeft een tijdje de MyfitnessPal app gevolgd, met een calorieën aantal van 1470.
Ik denk echter dat dat veel te weinig is voor haar.
Haar doel is om af te vallen tot 60 kilo en daarmee ook haar vetpercentage te verlagen.

Op internet heb ik gezocht naar wat ze aan onderhoud nodig heeft en ook hoeveel calorieen ze moet innemen om af te vallen. Op heel veel sites staat of heel veel (bijvoorbeeld 2000 calorieën) of juist heel weinig (1300 calorieën).

Ik zou graag wat advies hierover willen van jullie zodat ik mijn vriendin verder kan helpen.

Inb4

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
22 jan 2015
Lengte
1m75
Massa
50kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo, Ik open dit topic namens mijn vriendin. Ze is 1.69 cm lang en weegt momenteel 66 kg. Ze is tot nu toe 12 kg afgevallen. Een hele lange tijd is het goed gegaan, maar ze loopt nu een beetje vast. Ze heeft een tijdje de MyfitnessPal app gevolgd, met een calorieën aantal van 1470. Ik denk echter dat dat veel te weinig is voor haar. Haar doel is om af te vallen tot 60 kilo en daarmee ook haar vetpercentage te verlagen. Op internet heb ik gezocht naar wat ze aan onderhoud nodig heeft en ook hoeveel calorieen ze moet innemen om af te vallen. Op heel veel sites staat of heel veel (bijvoorbeeld 2000 calorieën) of juist heel weinig (1300 calorieën). Ik zou graag wat advies hierover willen van jullie zodat ik mijn vriendin verder kan helpen.

Vreemd dat verschil dan.

Volgens mij komt er bij zo'n beetje alle energiebehoefte-calculators wel om en nabij het zelfde getal uitrollen.

Leeftijd, gewicht, lengte (bij vrouwen meen ik ook heupomvang).... en de calculator doet de rest.
Maar hoezo loopt ze vast dan ?

diepvrieskipje

Cool Novice
Lid geworden
9 dec 2014
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
  • Topic Starter Topic Starter
uhmm weet iemand misschien dan een goede en betrouwbare calorieën behoefte calculator?

destenyyyy

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 nov 2013
Lengte
1m72
Probeer deze eens: http://iifym.com/iifym-calculator/
Over het algemeen een veel gebruikte, dus lijkt me vrij betrouwbaar.
Wel goed opletten dat je hem goed invult en ook aan de hand van activiteit.

Het aantal kcal wat myfitnesspal aanraadt klopt in de meeste gevallen sowieso niet. Verder is het wel een erg fijne app om haar voeding in bij te houden.

xLies

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
1 sep 2009
Lengte
1m69
Massa
60kg
Vetpercentage
16%
Goedenavond,

Ik laat mezelf regelmatig meten door iemand. Om uiteindelijk het calorieverbruik te berekenen wordt een gemiddelde genomen van de volgende drie methoden:
- Harris & benedict: http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm
- FAO/WHO/UNO
- Katch McArdle

Harris&Benedict is het makkelijkste te berekenen via de link en komt ook redelijk nauwkeurig overeen met het gemiddelde. Ik zou deze dus als basis nemen.

Naar boven