XXL Nutrition

Aantal herhalingen pomp

Bezoekers in dit topic

Blaahaat

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2006
Berichten
439
Waardering
1
Hoeveel herhalingen moet je ongeveer uitvoeren met een licht gewicht om een pomp te krijgen ? Ik heb het gisteren geprobeert na mn borst training met twintig herhalinge op de peck deck maar ik voelde nix... Was 20 te weinig?
 
Ik krijg vrij snel een pomp door de oefening langzaam uit te voeren. Ik heb geen idee hoelang dat duurt met een licht gewicht. Probeer dat dan eens door de oefening langzamer uit te voeren en de spier goed aan te spannen.
 
Als ik mijn biceps ga doen voel ik altijd een hele goeie pomp door de laatste sets het aantal herhaling op 12-13 en dan zoveel gewicht dat ik het met moeite haal.

En voor borst doe ik na benchpresses,incline decline dumbbell pressen.. daarna5 sets dumbbell fly zon 10-12 herhalingen.. sjohwwwwww daarna voel ik me brost zowat knallen ;) en als je dan nog niks voelt dan nog flink wat herhalingen met kabels.
 
haha gebruik es fatsoenlijke gewichten en ga gewoon knallen dan komt die pomp echt wel...
 
misschien moet je 100 reps doen... :rolleyes:

waarom wil je een pomp?
 
ff kijken...1x maal daags beginnen met 5 minuten op de wc spaar je testosteron (heb je nog later nodig) daarna na wat meer ervaring met de pomp en de reactie die het op je heeft misschien naar 6-7 minuutjes. Gewoon supps blijven nemen want dat heeft ook gunstig effect op je ....
wacht even ik heb de topic nog niet gelezen. Pomp?
 
IK denk niet dat 20 te weinig was, ik denk dat je of meer gewicht moet gebruiken of de uitvoering veranderen.

Ook bij pomp geld dat de laatste rep ook echt de laatste moet zijn
 
dunno hoe je het krijgt, maar ik krijg het altijd.

Vooral m'n borst lijkt dubbel zo groot :o Verder m'n armen ook goed.

Hard trainen met goede controle op de bewuste spiergroep :)
 
Herhalingen is niet zo belangrijk, als je de oefening maar correct uitvoert. En als je dan 'to the max' gaat, maakt het niets uit of dat nu bij de 8ste of 14de herhaling is...
 
3XL zei:
IK denk niet dat 20 te weinig was, ik denk dat je of meer gewicht moet gebruiken of de uitvoering veranderen.

Ook bij pomp geld dat de laatste rep ook echt de laatste moet zijn

zit allemaal wel wat in, maar vooral consequent trainen anders zakt de boel/pomp weer in ... :D
 
De pomp begint bij mij zodra ik naar de gewichten kijk :P

De echte pomp komt ergens na mijn opwarm setje.
 
Mugje zei:
haha gebruik es fatsoenlijke gewichten en ga gewoon knallen dan komt die pomp echt wel...
Yep,een dropset ofzo.Does the trick every time.
 
Back
Naar boven