XXL Nutrition

Aantal herhalingen voor kleine spiergroepen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nieouwehoere

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 jan 2010
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Goed weekend allemaal,

ik ben me momenteel aan het verdiepen in de rep-range die optimaal is om groei aan te spreken. Algemeen wordt aangenomen dat 1-5 kracht is, 8-12 groei en alles daarboven geschikt is voor cutten. Maar zelf merk ik wanneer ik een rep-range pak van meer dan 12 dat dat mijn armen meer oppomt en op termijn meer groei oplevert. Natuurlijk shockeer ik de spieren met bijv. supersets, dropsets of ''extreem'' zwaar gewicht. Maar puur op groei gericht zou een hogere rep-range meer groei opleveren dan de standaard 3x10 ''onzin''?
Niet dat ik dat gebruik maar ik ben serieus bezig en wil mijn training, voeding en alles eromheen optimaliseren en zoveel mogelijk kennis op doen als ik maar kan. Ben ook niet iemand die na drie kwartier weer buiten staat.

Zou voor de triceps, biceps en schouders hogere rep range meer groei opleveren? En zou hiervoor een aantal zware sets (of een oefening met zwaardere gewichten) gedaan moeten worden om zo spierweefsel te beschadigen en het daarna vol te pompen met voedingsstoffen en de afvalstoffen af te voeren?

En wat is de theorie erachter dat een hoge rep range voor cutten geschikt is?

Weet wel van (ergogenics . org) dat een lichte eerste set (20+ reps/warming up evt.) meer groei stimuleert.

Ben benieuwd;)
 
Heel veel broscience. Zou beginnen met de stickies door te lezen hier bij trainingsschema's/oefeningen en wat logjes en bovenstaande link naar progressive overload te bekijken.
 
Back
Naar boven