MuscleMeat

Aantal herhalingen

Bezoekers in dit topic

uzilla

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 mei 2009
Berichten
14
Waardering
0
ik ga nu zoon 2 maanden naar de sportschool en ik ga ook aardig vooruit, op de meeste armen/bovenlichaam apparaten ben ik al 15 tot 20 kilo vooruit gegaan.

de instructeurs hebben mij verteld dat als ik 20 herhalingen op 1 gewicht haal dat ik hem zwaarder moet zetten, maar is 20 herhalingen wel een goed aantal? want ik lees ook over 12 en 5 herhalingen.

wat is hierover jullie mening?
 
20 herhalingen is veel te veel.
Jij als beginner kan het beste tussen de 8 en 12 herhalingen aanhouden.
 
Ik zit aan de andere kant van het spectrum. Als ik 6-7 herhalingen haal ga ik zwaarder. Maar ik train dan ook op kracht, niet op spieromvang.
 
Voor beginners om sterker te worden wordt zo rond de 5 a 8 herhalingen aangeraden. Er is geen magisch getal, maar als beginner kun je het het beste lekker simpel houden. 20 herhalingen is zobiezo te veel omdat je dan verzuring krijgt en met te lichte gewichten moet trainen.
 
Als je pas 2 maanden traint, maak je dan nog niet té veel druk om het exacte aantal herhalingen. Focus op correcte uitvoering.
Als je de correcte uitvoering kan dromen kan je minder herhalingen gaan doen (maar dan wel zwaarder).
Ga langzaam zwaarder en, op termijn minder reps (herhalingen).
8-12 wordt het meest aangeraden voor spiermassa, minder dan dat voor kracht.
 
ruim genomen 6 tot 12 herhalingen om aan te komen
 
okee, bedankt voor de reacties
dus 5 tot 8 voor kracht
en 8 tot 12 voor spiermassa,

ik begrijp niet dat er bij mij dan word gezegt 20 herhalingen:S, heeft iemand het idee wat het nut hiervan kan zijn?
 
okee, bedankt voor de reacties
dus 5 tot 8 voor kracht
en 8 tot 12 voor spiermassa,

ik begrijp niet dat er bij mij dan word gezegt 20 herhalingen:S, heeft iemand het idee wat het nut hiervan kan zijn?
Pfft, dat is altijd zo met die fitness instructeurs..die denken er 'alles' van te weten..:p

Maar uhm..ik zou gewoon wat afwisselen tussen 4-12 reps, want zo ga ik tenminste goed vooruit:) Bijv. je opwarmsetjes met hoge reps doen en dan je werksets 5-8 voor de compounds en 8-12 voor de isolatie oefeningen..zo doe ik het toch en dat bevalt me wel!:)
 
20 herhalingen is veel te veel.
Jij als beginner kan het beste tussen de 8 en 12 herhalingen aanhouden.

Dit dus.

Enige waarbij je veel herhalingen moet doen zijn kuiten, onderarmen, en buik, de rest gewoon 8 tot 12 herhalingen, veel plezier :thumbs:
 
Waarom moet je voor bv kuiten veel reps maken om te groeien?

Zie er totaal het nut niet van in, zeker niet waneer je bedenkt dat de grootste massa van de kuit (gastrocnemius) fasttwich dominant is.

Maar ook zie ik verders het nut er niet van in om spieren die heel de dag door al belast worden, met extra reps te moeten trainen. Als dat de juiste weg was dan hadden we nu door het veelvuldig gebruik allemaal al Popey onderarmen.
 
okee, ik ben gisteravond weer naar de sportschool geweest en heb ik per apparaat 10 kilo extra gepakt en ongeveer 10 herhalingen aangehouden, en ik voelde me na afloop in iedergeval erger gesloopt dan eerst:P
 
Back
Naar boven