AndroidHealthClinic

Aantal oefeningen per spiergroep

Bezoekers in dit topic

Miketyson

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
19
Lengte
1m80
Massa
56kg
Vetpercentage
38%
Hallo iedereen,

Ik ben nu 2 maanden keihard aan het trainen het gaat erg goed ik ben al een paar kilo's aangekomen, ik ben bezig met massa kweken.
Alleen ik twijfel aan het aantal oefeningen per spiergroep, de meningen zijn daar erg over verdeeld heb ik vernomen.

Dit doe ik als volgt:

Triceps 2 oefeningen (beiden apparaten)
Biceps 3 oefeningen (2 dumbbells 1 apparaat)
Borst 3 oefeningen (alle 3 apparaten)
Rug 4 oefeningen, onderrug, bovenrug etc (alle 4 apparaten)
Schouders 2 oefeningen (1 apparaat, 1 dumbel
Benen 2 oefening (beiden apparaten)

Per oefening 6 tot 8 reps
3 sets per oefening.

Ik zou benen er een oefening bijgooien, zijn vrij grote spieren.
tricpes, ach 2 of 3. Als de intensiteit hoog genoeg is en het volume dan werkt het. Je pakt ze ook al flink aan met veel borst en schouder oefeningen.

Ik zou er verder nog niet wakker van gaan liggen, je bent net pas begonnen.

Ga eerst nog 2 tot 4 maanden door en kijk dan voor verdere aanpassingen van je schema.
Dan kan je je hele schema plaatsen en eventueel aanpassingen vragen. Is naar mijn mening het beste.

Gaandeweg als je langer bezig bent zal je toch zelf moeten uitzoeken wat voor jou het beste werkt.

maar volgens mij moet je wel wat meer eten. bij bf van 5% is het erg moeilijk groeien(is veel te laag, mag snel omhoog) en zo'n laag bw maakt het ook niet veel makkelijker.
Dus even flink bulken, goed in je eiwitten en carbs zitten.

ps, mike tyson was zwaargewicht........dacht ik

succes.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor het antwoord.

Ik was even bang dat ik te veel trainde.

En ja Mike was mijn favoriete bokser

Aantal oefeningen zijn wel ok, op benen na dan. Maar dat had je al vernomen.

Ik zou alleen minder apparatenoefeningen doen, en dan vooral bij borst. Zonder aparaten moet je namelijk ook de balans en evenwicht zoeken waardoor de oefening naar mijn mening beter is voor je ontwikkeling.

Succes met trainen!

de reden dat de meningen verdeeld zijn, is dat ieder lichaam weer anders reageert op training. mijn advies: varieer met je herhalingen, oefeningen en aantal oefeningen. je lichaam raakt dan niet gewend aan een bepaald patroon en jij komt erachter wat het beste voor jou werkt.

Terug
Naar boven