Fitness Seller

aantal oefeningen per spiergroep

Bezoekers in dit topic

weetgeennaam

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
74kg
ik had een vraagje,
wat is het beste aantal oefeningen per spiergroep?
doe momenteel dit:

borst 4-5 oefeningen
benen 4 oefeningen

schouders 4-5 oefeningen
biceps 5 oefeningen

rug 4-5 oefeningen
triceps 5 oefeningen

kritiek graag :P

Ik vind 2 voor biceps zeker genoeg, voor triceps ook 2 of maximaal 3 afhankelijk van wanneer je ze traint. Voor borst en schouders zou ik 3 of maximaal 4 oefeningen aanraden. Benen deel ik voor het gemak even op: voor kuiten 2, voor quads 2 en voor hams 2. Voor je rug zou ik een stuk of 5 oefeningen doen.

Bovenal is alles afhankelijk van je indeling. Als je je armen apart traint kan je vanzelfsprekend meer belasten dan wanneer je je triceps direct na je borst pakt en ze dus al veel hebt belast.

• Topic Starter Topic Starter
oke thanks dit is trouwens ook me trainings schema
maandag borst en benen
woensdag schouders biceps
vrijdag rug en triceps

heb dit schema nu ong 3 weken merk wel dat ik eindelijk weer voor uit ga naar een tijdje :D

Vier oefeningen voor schouders vind ik aardig veel, RFFNCK.

Borst 3
Rug 4
Benen 7 (dat zijn 3x quads, 2x hams, 2x kuiten)
Triceps 2 (je hebt drie koppen waarvan je 1 al hard genoeg pakt met presses in mijn optiek)
Biceps 2
Traps 1
Schouders 3 (1 oefening voor elke kop)

Onderarmen kan je naar keuze toevoegen.

Q

Vier oefeningen voor schouders vind ik aardig veel, RFFNCK.

Borst 3
Rug 4
Benen 7 (dat zijn 3x quads, 2x hams, 2x kuiten)
Triceps 2 (je hebt drie koppen waarvan je 1 al hard genoeg pakt met presses in mijn optiek)
Biceps 2
Traps 1
Schouders 3 (1 oefening voor elke kop)

Onderarmen kan je naar keuze toevoegen.

Q

maar duurt me training dan niet te kort?
want ik doe dan bijvoorbeeld schouders en biceps op 1 dag
dus dan ben ik al binne 40 min klaar als ik 3 schouders(+1 x traps) doe en 2 biceps :P??

Waarom zou een korte training niet goed zijn??? Je moet doen wat nodig is, niet meer en niet minder. Dus, tenzij veel doen je eigelijke doel, is een korte intensieve training prima.

Borst 3
Rug 4
Benen 4

Biceps 4
Triceps 3
Schouders 3

Dat is het wel een beetje. Nu ik het zo lees zou ik misschien beter triceps 4 en biceps 3 kunnen doen, maar ja who cares. Tis niet dat je er opeens kilo's aan massa bij gaat winnen door een oefening meer of minder te doen.

Laat ik eerst zeggen dat het aantal oefeningen afhankelik is van je schemaindeling en totaal volume maar als globale indeling.

Borst, zelfs als je voor onder/midden/boven een apparte oefening doet kom je op niet meer dan 3 oefeningen.

Benen, als je alleen de bovenbenen bedoeld kunnen twee goed gekozen oefeningen voldoende zijn (denk bv aan squat en RDL) maar meestal zie je rond een stuk of 4

schouders, dat ligt een beetje aan je indeling/voorkeur, maar als je ieder deel goed aan bod wil laten komen kom je al snel op drie oefeningen wwarbij de schouder belast wordt.

biceps, wat biceps betreft ben ik en POF fan, dat betekend dus 3. Zelfde geld voor triceps.

rug, deze bevat een behoorlijk aantal spieren maar nmet een goede keuze kan 4 ruim voldoende zijn

Waarom zou een korte training niet goed zijn??? Je moet doen wat nodig is, niet meer en niet minder. Dus, tenzij veel doen je eigelijke doel, is een korte intensieve training prima.

dus me lengte en gewicht verhouding maakt ook niet uit of ik veel oefeningen moet doen of weinig?
me doel is natuurlijk zoveel mogelijke droge massa

Ik zou niet weten wat lengte en gewicht te maken zou hebben met de duur van je training? Als ik al naar je lengte/gewicht zou kijken zou ik je eerder aanraden minder te doen in combi met meer te eten dan lang te trainen en ik denk met jou verhouding ( 1.92m/72kg) dat je in eerste instantie meer zou moeten richten op massa op zich dan op droge massa want ik denk dat richten op droge massa wel eens een heeeeeeeeeeeeeeeeel lang proces zou kunnen gaan worden

hey hey hey 74 he xD

Terug
Naar boven