Fitness Seller

aantal reps pull ups verhogen

Bezoekers in dit topic

Woelf

Novice
Lid geworden
2 mei 2018
Berichten
19
Waardering
9
Lengte
1m79
Massa
76kg
Vetpercentage
18%
Hey mede bodybuilders :)
Afgelopen maanden ben ik meer of minder begonnen met het trainen van lichaamsgewicht.
Maar zelf heb ik het gevoel dat ik veelte langzaam progressie opbouw met de hoeveelheid herhalingen die ik in een set kan bereiken.
Nu blijf ik haken op de 10-12 reps, mijn doel is nu om 20 pull ups in een set te kunnen doen.

Dus mijn vraag is; Op welke manier bereik ik die 20 pull ups het snelst.
Moet ik juist meer meer setjes doen met minder reps? Of moet ik juist zoveel mogelijk reps doen per set?

Graag zie ik een serieus antwoord tegemoet.
Groeten, Woelf
 
Weighted pull ups toevoegen.
 
Idd, periodeseren met meer op kracht gerichte fasen.
 
Wat ze zeiden :)

En beetje in de tank houden voor navolgende setjes. Ook concentration blijven doen, Pullups zijn gewoon compounds die je net als de andere compound traint.

Denk niet dat periodiseren op jouw trainingsleeftijd veel In heeft.

P.s. afvallen naar 8% kan ook helpen ;)
 
Laatst bewerkt:
submaximaal trainen, niet alleen maar elke training je max aantal pullups doen.
assistance, zoals BVB weighted pullups, paused pullups, slow pullups, lat pulldown, rows, ect.
 
De meest effectieve manier om het aantal pull ups te verhogen is heel Frequent en veel submaximaal werk doen (en daarbij vrijwel altijd ver wegblijven van faillure).

Dat vertaalt zich naar de praktijk (op basis van jouw huidige max aantal reps): Van maandag tot en met zaterdag doe je per dag (15-20 x 6 reps) met de sets evenredig verspreid over de dag. Op zondag test je jouw nieuwe max aantal reps. Stel dit zijn er nu 14. Dan doe je van maandag tot en met zaterdag 15-20 x 7 reps per dag met de sets evenredig verspreid over de dag. Op zondag test je jouw nieuwe max aantal reps. Dat zijn er wellicht 16. Repeat, repeat. In een 4-6 weken zul je in staat zijn die 20 reps te doen.


Als dit niet kan omdat je niet de hele dag door een bar hebt (en thuis ook geen bar hebt):

Stel dat je een UB/LB traint.

Op twee UB dagen als eerste oefening weighted chin ups (4 sets in de reprange 4-6). Dan bankdrukken. Dan de overige oefeningen uit je schema.
Op de twee LB dagen start je met 6 reps pull ups. Dan ga je bijvoorbeeld squatten. Na het squatten doe je weer 6 reps pull ups. Je doet als het ware iedere 15 minuten 6 herhalingen. Bij een trainingsduur van 75 minuten zou je dan 6 sets van 6 in totaal hebben kunnen doen.

Op de andere drie dagen probeer je ook wat setjes van 6 te doen. Al ga je in de ochtend en avond even naar een speeltuin en doet daar 6 reps. wacht 15 min en doet nog eens 6 reps. Dan heb je alsnog 4 sets 6 gepakt op deze dagen.

Doe iedere twee weken een nieuwe test op max reps. Het aantal reps wat je in de twee weken erop op het volume werk gaat doen is 50% hiervan. Kun je dus 14 reps tijdens deze test. Dan dpe je op de niet UB dagen de sets met 7 herhalingen. Na twee weken opnieuew een test op max reps. Repeat.

Ik verwacht dat je na 2-3 maanden de 20 reps zult halen

succes
 
Grease the groove methode eens proberen. Ik heb die methode zelf nog niet geprobeerd maar wel al wat over gelezen.Ik ken je frustratie want ik doe al jaren minstens 4 keer per week pull up's and push up's en ik blijf ook al lang steken op dezelfde reps per set.
 
Grease the groove methode eens proberen. Ik heb die methode zelf nog niet geprobeerd maar wel al wat over gelezen.Ik ken je frustratie want ik doe al jaren minstens 4 keer per week pull up's and push up's en ik blijf ook al lang steken op dezelfde reps per set.

Even snel opgezocht wat het is. Komt overeen met hetgeen ik beschreef in mijn vorige post. Zeker de moeite waard om te proberen.
 
Back
Naar boven